Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Er vel ikke akuratt du i posisjon til og snakke dritt om kopi Tårek, hadde jo Alpina replikaene du vet du ;-) Syns ikke de er så halvgærne de til degon. bare litt klistremerker og stæsj blir jo snålt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel ikke akuratt du i posisjon til og snakke dritt om kopi Tårek, hadde jo Alpina replikaene du vet du ;-) Syns ikke de er så halvgærne de til degon. bare litt klistremerker og stæsj blir jo snålt da:)

Jeg snakker ikke dritt, men etterhvert som interessen for felger bare økte med tiden så ble det etterhvert ikke noe gøy å ha kopi :) De er derfor solgt og erstattet med brukt, men ekte vare istedet.

Mer lønnsomt er det også, hvis det er det viktigste.

Uansett, jeg tviler på at kopifelger er av interesse for Jørgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke akuratt du i posisjon til og snakke dritt om kopi Tårek, hadde jo Alpina replikaene du vet du ;-) Syns ikke de er så halvgærne de til degon. bare litt klistremerker og stæsj blir jo snålt da:)

Jeg snakker ikke dritt, men etterhvert som interessen for felger bare økte med tiden så ble det etterhvert ikke noe gøy å ha kopi :) De er derfor solgt og erstattet med brukt, men ekte vare istedet.

Mer lønnsomt er det også, hvis det er det viktigste.

Uansett, jeg tviler på at kopifelger er av interesse for Jørgen ;)

Hehe, joda, har tenkt tanken, men hadde jeg ville hatt kopi-felger hadde jeg kjøpt det for lenge siden..;) Derfor merker jeg at jeg har mere og mere lyst på originale BBS-hjul i stedet, så velger å kjøpe litt "billig-rask" nå i mellomtiden, til jeg finner, og har råd til å cash`e ut ekte vare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en skal bruke felgene til polardego(med et35), må jo en space over 2cm foran for å gå klar fjærbeinet?

Edit: Spørst vell litt på bredda om en må space så mye da..

Det må vel space`s litt da ja.. Må vel space Brock B2 hjula også, de er vel ET30 så... Får se det an..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tralla fortjener noen ekte hjul. Om ikke kommer jeg til å sørge for at jeg har på meg denne skjorta hver gang jeg møter deg Jørgen :lol:

Hehe, jeg river fort av deg den skjorta, Marius ;):lol:

Ja du gjør vel det :wink: men holder med deg, spar heller. Er jo mye morsomere å eie, og ha skikkelige hjul. Er jo en egen lidenskap bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da nærmer det seg snart sesong, og i den forbindelse er det litt forandringer/planer som ligger for tur.!

I håp om at våren kommer snart, så har jeg planer om å montere sideskjørtene snart. Da jeg tok av de gamle "riiiiger-stayling" skjørtene, så dukket det opp noen skavanker på kanalene. Ikke det helt store, MEN, det skal tas fordi. Dukket opp en lite rustflekk på hver siden rett nedenfor B-stolpen, så disse skal pusses ned og lakkeres var planen. Etter det så er det i grunn klart for montering av skjørt.

Videre har jeg handlet et sett 9x16" felger rundt om, så de får nok dekk, og kommer til å montere felgene, selv om bilen kun står i garasje.

Nye felger regner jeg med det kommer på til våren 8) Disse blir i 17"

Ellers så har jeg ikke så forferdelig "store" planer for bilen, men kommer nok til å shine den opp litt etter litt. er litt småpjask som må forsvinne for at jeg skal bli helt fornøyd ;)

Skal også feilsøke litt på motor. Den er treg på å slakke turtallet om jeg ruser opp og slipper gassen. Usikker på hva dette kan komme av i grunn.. Den går også litt høyt på turtall, men når jeg drar opp peilepinnen, så går turtall ned til normalt nivå. Skal også montere original luftfilterboks, og ta vekk det jalla powerfilteret som står der nå.

Om tiden strekker til, så blir det vel litt rengjøring og fiksing av motorrom, slik at det tar seg bedre ut.

Ellers har jeg noen tanker om hva bilen trenger etterhvert:

*Ny eksos fra grenrør og bak

*Mere senk

*17" felger (kommer)

*Lakkering av front

*Montere nye spredere (Disse på vei fra FTE, så de blir nok montert kjapt, muligens med lyktefilm)

*Fikse innvendig, med nye høytalere (Halvparten er sprengt :lol: ), samt legge opp ledninger skikkelig

*Montere stabstag i bagasjerom (Har liggende)

*Trekke opp basskassen og fikse bak i bagasjerom

*Lett toning av ruter???

Da er det bare og glede seg til våren folkens 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker planene dine. Spesielt det med mere senk og 17" felger :mrgreen: Og original luftfilterboks er mye penere og "ordentlig" enn et powerfilter ;)

Ja, skal bli bra det ;) Off ja, den jalla-saken som står der nå har jeg lite til overs for :lol:

Og hva slags hjul står på ønskelisten Mr. Lie? Går ikke ut i fra at det blir noe jallabling-felger :wink:

Den som lever får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter i spenning. så at du har lurt på film på grøftlysene dine tidliger, prøv laminx. funker bra, spesielt kjekt om du har splitter nye grøftlys. kjøpte mine i april hadde på film, demontert og tok av filmen for ei uke siden, ser fremdeles ut som nye :wink: så ser det temmelig proft ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...