Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jess :)

Har forresten knekt koden til å renovere Azev-felgene :lol: Gørva på med malingsfjerner i dag, og lot det virke en liten halvtime (sikkert bare 10min iom at jeg er svært utålmodig :lol: )

Men uansett, brukte høytrykkspyler og fikk av mesteparten av lakken på første forsøk! Så nå står de til tørk, og skal få en ny runde i morgen :) Klarer å ta pulverlakken og lakken, så blir helt inn til aluminiumen ;) Frister litt og polere kanten nå, men det får jeg så på etter at all lakken er fjerna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister litt og polere kanten nå, men det får jeg så på etter at all lakken er fjerna ;)

Sånt liker vi! :applause:

Hehe, vi får se ;)

Malingsfjerneren funka bra ja? Hørtes nesten ut som lakken din ikke hang så godt i forhold til mine...

Ja få gang på blank kant!!

Jada, den har jo for så vidt funka tidligere også, meeen, da skrapte jeg av lakken i stedet for å spyle den av. Så ble en hel del enklere nå ja.. La på et tykt lag, som virka i 10-15min.. så spyla jeg med tynneste stråle, en 5-10cm fra felgen :) Skal ta bilder i morgen. Regner med å ta siste rest også i morgen :)

Hehe, det var den tålmoden da.............. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra felgrenoveringen!! Ufattelig med arbeid, og vet egentlig ikke hvor det ender..:lol:

Har i alle fall fått fjerna det meste av lakk på stjerne og kant på alle felger, og startet med pussing av den ene bakfelgen. Har ikke helt bestemt med om det blir polert kant eller ikke enda. Men om jeg klarer å ta det over lengre tid, så er det jo muligheter, selv om det enkleste bare er og lakkere ;) Leker også litt med tanken på å lakkere stjernene i bilens farge, men usikker på hvordan det blir irl. Har fått shop`a noen bilder av dette, så ligger litt 50/50 på hva jeg skal gjøre.

Her er i alle fall noen bilder..:)

u68d6zyul7t2v7ogriji.jpg

krvt5jrc7jcqb97gvasj.jpg

hb0joiugow1c7qccetj9.jpg

wnojdlpxobngboe05qdr.jpg

eoloatkfy5qdggbchpu1.jpg

lxip9tbp7w2kasht4o9o.jpg

l5967265ub69chfei3p1.jpg

4ru2ps9gkt71nzhaq37o.jpg

Ellers er det febrilsk leting etter felger for tiden. Har tre alternativer pr i dag, og alle er i 17". Klarer ikke helt bestemme meg, samt venter på å frigjøre enda litt mer kapital. De tre felgsettene ligger på mellom 10-18.000,- Planen var å bruke max 10k i år, siden det også er andre ting som skal handles, men ser at for å få noe "eget" som ingen andre kommer med til våren, må jeg strekke meg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har tilgang på dreiebenk, kan du jo spenne opp felgene der og gjøre unna pussing og polering av felgkanter på null komma svisj :wink:

Evt. montere dem på en bil, jekke opp, starte bilen og sette den i gir. Har sett flere filmer på Youtube der dette har blitt gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke tilgang på dreiebenk nei..:( Har tenkt tanken å montere de på E30`n.. Men det frista lite i liten storm om regn i dag :lol: Men uansett er det jo kun kanten jeg får tatt da.. Må pusse resten også, slik at resultatet blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=P~=P~=P~

Jaa, du må tro jeg tenker Leif!!! Men er så usikker på om jeg blir fornøyd med 16". Greit de er breiiie å fine, men det er fortsatt like stor plass mellom hjula og fanger bak og mot kanal/hjulbue i fremkan av felgen. Er egentlig der det ligger mest... Om ikke hadde jeg betalt og lagt de av med en gang, og henta de til våren når vi skal sørover til Karmøya med båten..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Meget bra utgangspunkt det der.

Joda, de er kanskje ikke de værste! Lurer litt på om jeg skal prøve å grunne stjerna i morgen, etter litt mere puss, og så vannslipe en runde, å se om det er nødvendig med mere. Du brukte kun grunning fra Biltema på dine?

Hehe, du får tenke på det. muligens jeg hiver på noe gummi å har de til min egen e30, får se :) 17" er for stort ;)

Det tenkes, og det tenkes hardt!!! Tja, man får jo senka mere med 16" da, men samtidig synes jeg 17" fyller buene penere.. Men vi får se. Blir det 17" så skal den uansett ned så mye som det går, uten å grisevalse for mye. Så får jeg legge den ned til max, og montere stoppere på demperne heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...