Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Okei.. Etter jeg så den første felgrenovasjonen din dro jeg rett på Biltema og handlet grunning, lakk og klarlakk. Samme rødfarge også, siden E30`n er Hellrot :)

Jepp, det jeg også tenkte! Spraye lett over, slik at det blir "kornete" og så pusse du mener ja? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe. Skal du ha stjerna rød og blank kant? Jeg tenkte først på om jeg skulle ha det omvendt på mine, men var litt redd for at det skulle bli litt for brannbil :lol:

Tenkte nå at du skulle grunne slik at du fikk en jevn overflate og så pusse etterpå. Regn med å ta et par lag grunning etterpå igjen. For du går nok gjennom og til bar alu etter pussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt med tanken ja, men fikk shop`et et bilde i photoshop-tråden, som gjorde meg usikker.. Så får se om det bare blir sølv senter og kaaaanskje polert kant.. Er litt "stressa" siden jeg ikke har anskaffet nye hjul til våren.. Driver å styrer for å sjekke frakt på et par alternativer fra statene, men har ikke fått svar enda.!

Aha, da skjønner jeg :) Det er vel kanskje det smarteste ja... Men er det best å polere opp kanten først, for så å maskere inn denne, grunne/lakkere, vannslipe "kanten" og så legge klarlakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du har fått av malingen, så ville jeg fått glassblåst dem. vis de er hakk frie. SÅ er det bare og legge på ett lag med fyller, vannslipe det, også ett lag med grunning. så lakker du dem gunmetal gråe. burde ikke polere kanten. tror du skal slite med og få en ''bøs'' overgang mellom lakkert og polert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det vil sjå litt jalla ut med rødt senter :P

Har trua på sølvgrå stjerne og polert kant :wink:

De blir nok sølv ;)

Nå som du har fått av malingen, så ville jeg fått glassblåst dem. vis de er hakk frie. SÅ er det bare og legge på ett lag med fyller, vannslipe det, også ett lag med grunning. så lakker du dem gunmetal gråe. burde ikke polere kanten. tror du skal slite med og få en ''bøs'' overgang mellom lakkert og polert.

De er nok ikke hakkfrie. Dessverre.. Har lagt et tykt lag med grunning nå, på hele framsia av felgen, bortsett fra kanten. Men når jeg tenker meg om, så har du riktig i det du sier, med overgang mellom lakkert og polert, samt at kantene har noen sår her og der som er for dype til å slipe vekk. Skal ta en tur ned etterpå for å se hvordan det første laget med grunning ble. Så pusse over på nytt slik at overflaten blir jevn !

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lagt et strøk med grunning på den ene bakfelgen.:) De tre andre felgene er snart fri for lakk på stjerne og kant.. Tar kun og fjerner lakken på stjerna og fremsida av felgen, så matter jeg ned resten og lakkerer over i samme farge :)

Her er et lite bildeeeee :mrgreen:

2vt2t6fyuxqrxkncb6ra.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine felger eltså:) men hva om du bruker ett fint papir og får slipet ned hakkene etter beste evne. Og kjøper fyller, eller sprøytesparkel. Tror du kan få dem fine da eltså ;) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Joda, har fått vekk de fleste ripene rimelig bra, men finnes et par hakk av litt større grad. De får bare være. Felgene blir "nr.2" felger, samt at nye felger selges, så gidder ikke shine de til

"ny-standard", men de skal bli myyye bedre enn de var ;)

Får håper jeg finner en pen sølvfarge nå da.. Er det smartest å bruke biltema sin sølvspray, siden jeg bruker biltema-grunning? Kanskje det vil reagere/koke om jeg bruker annen lakk.. Har også biltema klarlakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der er jo kjempelette å dele opp i to farger eller ha blank kant. Bare å maskere akkurat på den lille knekken. var slik jeg gjorde det på mine. Ble knall det.

Fått på dekka på hjula mine nå i kveld. Så fort at her må det noen liter med gummifornyer ja :P

Men det med klarlakk på en polert kant er visst ikke barebare. Må få tak i en spesiell lakk som i det hele tatt vil sitte fast.

Hvis jeg polerer opp M5felgene kommer jeg ikke til å ha noe på. Bare være flittig med Autosolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang lakk, ville jeg kjøpt sprøyte på biltema, også ordentlig billakk og grunning, osv.. Får så sykt bra finish igjen forde kontra biltema varer. Er ikke sikkert den grunninga koker. Bare og prøve det.. på noe annet selvfølgelig.

BMW dark silver, er en kul felg farge. kan jo legge ut bilde av noen gamle rc'er jeg pusset opp i fjor.. er en helt rå farge på felger ;) kjør på!

ob1sh1trgduxbunx51ok.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo jaggu ikke værst ut atlis 8)

Gidder ikke legge så mye tid og penger i det.. Har lakkert noen deler til E30`n med Biltema-lakken, og kan ikke si at det ble dårlig egentlig.. Bare man tar god tid og legger jevn så blir det bra :) La først et lag med grunnin, mellomslipa, grunning, to strøk lakk og to strøk klarlakk.:) Ble faktisk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ann på auget som ser :lol:

neida, blir nok bra. Du høres ut som en fornuftig kar, fin har bilen blitt å. Så og pusse opp noen felger er som en fis i en ørken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for så vidt sant det ;)

Ja, det får bli som det blir! Første gangen jeg styrer med sånne ting, så får "prøve å feile" litt.:)

Takk for det.:) Den kommer da seg etterhvert..

Venter på svar ang frakt og div for noen FEITE felger jeg har sett meg ut nå. De er i 17", og har ikke overdrevet mye ET akkurat ;)8) Så om jeg klarer å skaffe disse, blir jeg en meeeget fornøyd mann til våren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...