Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bilen min er en '99 318 med original xenon.

Jeg har ganske godt lys, men jeg er ute etter samme lysbilde som jeg ser mange andre har når jeg er ute å kjører. Greit, bilene jeg ser med dette er snakk om alt fra splitter nye Toyota Auris til volvo V70 og skoda octavia med xenon som har helt sinnsykt godt lys!

Er det mulig for meg å få samme effekt av lyktene mine? Eeller har det skjedd masse på xenonfronten siden bilen min ble produsert? Sannsynligvis! Men skader ikke å spørre.

Kan kanskje nye pærer hjelpe? Tror jeg har 4300k nå. Vet ikke for sikkert siden jeg ikke har byttet pærene mens bilen har vært i mitt eie (2 år nå), og jeg vet ikke når de ble byttet sist.

Kan det være spenningstap? Som sagt, har bedre lys enn de fleste. Men jeg vil ha som de andre har! hehe

takk for svar :)

Skrevet

Lykteglassene dine er kanskje blitt matte og slitte?

Prøv å poler dem opp. Husker å ha sett en diy på våtsliping og polering av lykter her på forumet en gang. Prøv å søk.

Skrevet

har opplevd flere ganger at det hjelper å bytte til nye pærer ettersom de gamle har en tendens til å lyse dårligere. Selvsagt hjelper det jo også å fikse glassene hvis disse er slitt..

Kan jo prøve med 6000K

Skrevet

Men så er det store spørsmålet, er det vits å legge 1300 kr per pære inn i dette eller er det bare oppskrytt? finnes det kraftigere pærer? standard er vell 35w? Finnes det feks 55W? hehe :P

Skrevet

Hvis du skal ha kraftigere må du også bytte ballasten... tror ikke det er noe løsning for deg. Hvilke pærer sitter i bilen din? Mulig jeg har et sett liggende som du kan få begge to for prisen nevnt..

Skrevet

130 inkl frakt til Norge?

Det er kanskje ikke de beste pærene du får herfra, men klart verdt et forsøk. Er kjent med både fornøyde og MEGET misfornøyde kunder derfra..

Skrevet

Kan ikke tro at disse pærene til 300 kr per sett kan være det samme som de de selger på feks GS for 1300 per pære... Det må være en vesentlig forskjell...

Når det kommer til hva som sitter på bilen nå, så vet jeg ikke. Har som sagt aldri skiftet eller sett etter

Skrevet

jeg kjøpte nye pærer på biltema, og det ble syykt mye mer lys. de gamle begynte å bli svake.disse har vart godt over ett år nå, like fine ennå. kostet 400/stk el noe sånn.

en kompis bruker vvme sine pærer på sine nærlys. har fungert 100% i over ett halvt år det nå. han har også i langlys, funker fint de og.

Skrevet

Er selvfølgelig ikke de samme pærene til 2600,- og 253,- inkl frakt, men det er verdt et forsøk. Mine har fungert helt 100 i et halvt år nå :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...