Gå til innhold

Fordeler og ulemper med 3-serie til 70000?

Hingsten
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor langt den kan gå synst jeg ikke du skal henge deg så mye opp i.

vedlikehold har nokk en del å si ja og hvordan bilen blir behandla :wink:

bil som har rulla 150k kan være i ræva stand i forhold til en så har rulla 250k.

dog har jeg til gode å se en e36 så har rulla 150.000, vokser ikke på trær akkurat.

bare ha litt tolmodighet og trål nette for biler så dukker det alltid opp gullkorn i ny og ne.

lå ute for litt en e39 med alt av utstyr til overkant av 50k men noe høy km.stand men ser nå den er borte. lurte fælt på denne selv men var dum og ikke reagerte tidlig nokk :wink:

lykke til med letingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har en e46 318i 99 forsikra den når jeg var 19.. 40%bonus. syns den ble sabla dyr . først ble den ca 30000 i året på di fleste selskapene. men klarte og presse den ned i 17000 med mye juksing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E46 318i sedan kommer for salg om en måned eller to. Skal gjøre litt småfiks på den før jeg vil kvitte meg med den. Litt slitedeler som må byttes.Skal bytte den ene døra pga. rust. Hadde ikke lyst å begynne å klatte, så jeg kjøpte en ny brukt rustfri dør som blir lakka opp.

Ønsker å gi fra meg en brukbar bil som ikke streiker etter første sving eller faller fra hverandre av rust. Bilen kommer nok til å få seg en NAFtest rett før salg.

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal ha for den enda. Vi får se. Over 70' blir det nok uansett. Så du kan jo bruke to måneder å spare på.

Er en del utstyr og ikke gått mer enn 166.000. '98 modell.

Stort komplett Alpineanlegg som kan følge med mot pristillegg.

P1010177.jpg

Edit: Legger til at jeg har hatt den siden 2001 og har vært kjempefornøyd. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst på en 320 i god stand, så blir det nok en E36 du må satse på, siden 70 lapper er max.

Tror ikke du engang får en E46 320 i halvbra stand for den prisen.

Sikkerheten er nok en del bedre på E46 enn på E36 ja.Kan ikke si at jeg føler meg så forferdelig trygg når jeg kjører rundt i min 94 mod E36 325 tds.

Selve handlingen på de 2 opp imot hverandre skal jeg ikke uttale meg så mye om, da jeg ikke har kjørt så mye E46. Hvertfall ikke aktivt :wink:

Ja E39 er en forholdsvis stor og tung bil.

Er du på den annen side, opptatt av sikkerhet, og samtidig synes det er greit med litt plass, ville jeg absolutt vurdert en E39 også. Ser du har tenkt deg ut på en og annen langtur, og kanskje du skal ha med deg passasjerer i baksetet også? Da er E39'n i en annen klasse :)

Har E39 som førstegangs bil, elsker den :D Har planer om å ha denne lenge. Tanken var sikkerhet, at passasjerer i baksetet slipper sparke meg i ryggen og klage (har sittet i baksetet på den en gang overaskende bra seter), OG at når jeg først skal ha meg bil er det vell likegreit venne seg til med en gang kjøre litt stor bil. MEN for 70K må du regne med en som ikke har så mye dillete utstyr som min og muligens en som kan ha gått ganske langt. Handlet min for 119K 2 år siden og da hadde den gått 172.

Thumbs up for StigJ's forslag forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en 318is jeg hadde. Perfekt førstebil for en ungdom da den er forholdsvis rimelig i drift og har mye futt under panseret, uansett hvordan jeg kjørte brukte jeg aldri over literen :) Forsikringsmessig for meg var den billigere å forsikre enn både 318i og 320/325, tror jeg betalte rundt 6000 i året med 30% bonus, 20 000 km og delkasko, men dette er jo noen år siden da.

Når det kommer til km og hvor lang disse kan kjøre er alt relativt, men det skal ikke legges under en lav sko at mange av disse bilene har gått mye lengre enn det som tilsier av speedometeret da disse er svært enkel å jukse med. Synes det er svært merkelig at nesten alle E36 som er på nettet er gått rundt 200 000 og dette er biler som er mellom 15 og 20 år gamle.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en 318is i god stand og litt penger i baklomma om noe skulle skje. Husker jeg var litt usikker selv, men angrer ikke den dag i dag på at jeg kjøpte den bilen.

M42/44 motoren har egentlig lite problemer og er svært turbovennlig om det skulle falle seg i smak senere, ladder du 0,5 bar uten å bytte innmat har du opp mot 200 hk. En km stand på 200-300k er overhodet ikke mye for en slik motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var jo ordentlig fin, send meg en PM når det nærmer seg. (Kommer ikke til å kjøpe bil før om 2 måneder uansett, så det er av interresse :))

Det skal jeg gjøre. Tror nok du kan få deg en meget bra førstebil her ja :wink:

Historikken på den er selger hos BMWforhandler hadde den fra ny og ett drøyt år. En voksen dame kjøpte den men bytta den inn til samme selger igjen etter drøyt år for hun måtte ha stasjonsvogn. Jeg kjøpte den og fikk den opp fra helt sør i Tyskland. Var da gått 44500 km.

Har fremdeles den tyske salgsannonsen mener jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp 318 med m40 motor i iallefall. første utgavene av e36 fram til 93 da m43 tok over.

vet ikke å helt bilfrelst du er enda. men var jeg deg vill jeg handlet en coupe med en gang.

318is\320 burde falle i smak.

og vis du vinner i lotto til helga så handl en m3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp 318 med m40 motor i iallefall. første utgavene av e36 fram til 93 da m43 tok over.

vet ikke å helt bilfrelst du er enda. men var jeg deg vill jeg handlet en coupe med en gang.

Denne støtter jeg! Ikke kjøp tidlig 318/316. Dårlig motor med regreim.

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke kjøpt E46. Med tanke på hva du skal legge ut ville jeg uten tvil valgt en 318is Coupe og sittet med noen lapper i bakhånd. Bil er IKKE billig å eie, bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilfrelst er jeg, ikke noen tvil om det ;) Har helst lyst på en coupe, ja, men hvis sedanen er nyere/har mer utstyr, er denne også med i konkurransen, hvis du skjønner? :) Motoren er notert, takker for tips (gjelder alle øvrige tips også :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville for all del ikke valgt bil utifra komforten til passasjerene du skal ha med. Det må være en bil DU har lyst på. Har du familie og unger blir det selvfølgelig noe annet..

Jeg gikk på den "smellen" om å kjøpe så dyr bil som jeg hadde råd til, med mest mulig effekt. Ettersom pappa måtte være med på notene mtp sikkerhet ble det en 99mod passat 1,8t. Bilen hadde rullet ca 200 før jeg kjøpte, og hadde alt av utstyr jeg ønsket meg. ac, sportsseter i skinn/alcantara, 18" felger, kjørecomputer++ Pga jeg kun var opptatt av effekt og utstyr til en billigst mulig penge, ble bilen ganske dyr etterhvert. I løpet av det året jeg hadde den, byttet jeg både vinter og sommerdekk= 10-15k dersom du skal ha litt kvalitet uten å ha gode avtaler. Jeg byttet også vannpumpe og registerreim som kom på 8000 i tillegg. Det kostet meg altså 25000kr i bare "slitedeler" det året jeg hadde den.. Kostnader som kunne vært utsatt og spredt dersom jeg hadde hatt litt mer erfaring med bilkjøp.

Poenget mitt er at en bil som virker litt dyr, kan være billigere på sikt dersom utsiktene til forefallende kostnader (service, dekk osv) er lave. Foreta uansett en NAF test før du kjøper bilen. Det koster litt, men kan absolutt redde deg fra katta i sekken. Si du skal ha en kjøps-test, så får du selv være med å inspisere bilen og gå over bilen sammen med mekaniker. Det er da du legger merke til småbulker, riper, slitte/sprukne foringer osv. Nekter selger å gjennomføre testen, ville jeg leitet videre da det tydeligvis er en indikasjon på at selger vet om skjulte feil/mangler. Det kan også være en fordel at bilen nylig er EU-godkjent.

Jeg ville valgt coupe dersom du skal ha 3serie da disse er mer sjelden enn sedan/touring. På 3serie, pass på subframe-disaster!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, hadde ingen planer om å velge på bakgrunn av passasjerer, bare sa det rett ut at de helt sikkert heller vil sitte i en femmer, men jeg gidder ikke å gå for den av den grunn. Bare så det er sagt, fatter'n trenger ikke være med på notene, men han er veldig grei uansett og sa at han ikke hadde noen planer om å prøve å bestemme over valget (sa jo selv at han ikke kunne det heller).

Hvor mye koster en sånn NAF-test? (Sånn cirka, vet at det varierer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...