Hpi Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 På min bil var det et Bosh verksted som utførte flushing\oljeskift\filterskift på girkassen. De er utrolig dyktige med Bmw så jeg bruker dette Bosh verkstedet til alle servicer og reperasjoner på min bil. Jeg har den nevnte THM5L40E GM girkassen og hos meg ble det brukt Esso LT 71141 olje. Er forskjellige type olje som skal brukes bestemt ut ifra om du har svart eller grønt skilt på kassen og om du har GM eller ZF kasse men dette vet nok de som driver med service på automatkasser. Du får bare presisere at du vil ha den originale olja på kassen og at du vil ha utført flushing og filterskift. Du får ta en stikkprøve på de og spørre hvordan fremgangsmåten er for oljeskift på automatkasser, hvis du får inntrykk av at de ikke vet hva de holder på med så går du bare en annen plass og får utført jobben. Her er et annet automatkasse verksted i Bergen som bl.a Jæger som er Bmw forhandler i Bergen bruker til Automatkasser: http://www.automatgear.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå