2000Touring Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 For meg virker det som om det letteste hadde vært og fått tak i en en 4-sylindret motor og byttet med motoren som står i nå. Den 6-sylindrede motoren kan du bare selge etterpå...
SweetBMW Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 ta kontakt med SSP.. de fikser ombygg fra 4er til 6er.. er bare vanskelig for deg som "ola nordmann".. etablerte firmaer derimot Beklager OT, men har du selv tenkt over hvor dumt det som du skriver er? Altså jeg mener at det er sikkert tilfelle, men hvis EN kan godkjenne så burde alle kunne godkjenne. Hva er det som gjør at SSP, Helge Vik osv kan få godkjent ombygginger men ikke trådstarter? Dumt det jeg sier? At SSP kan men ikke menigmann i gata? Ja jeg vet det høres dumt ut men forskjellen er at DE sitter på erfaring som et firma, det gjør ikke du (forutsatt at du ikke driver lignende firma da ) Og det er det BT tar deg på, at du ikke har den dokumentasjonen i hende som oftest. Det var det jeg gikk på at jeg ikke fikk tak i dokumentasjon fra hhv BMW om at ombyggingen var godkjennbar. De satt seg bare på bakbeina og sa nei, kjøp deg heller en M3 du.... Men i utgangspunktet skjønner jeg hva du mener =) Danniboy: Ja det er mulig og samme gjelder regler, men det er dokumentasjonen som DU må få tak i som kan være vanskelig.
Danniboy Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 er det dukumentet som må stemples av BMW Norge? som sier at karroseriet er likt på en 318 og en 325?hvordan er dette vanskeligere å få tak i? BTW beklager at jeg låner tråden din
-Roger- Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 ta kontakt med SSP.. de fikser ombygg fra 4er til 6er.. er bare vanskelig for deg som "ola nordmann".. etablerte firmaer derimot Beklager OT, men har du selv tenkt over hvor dumt det som du skriver er? Altså jeg mener at det er sikkert tilfelle, men hvis EN kan godkjenne så burde alle kunne godkjenne. Hva er det som gjør at SSP, Helge Vik osv kan få godkjent ombygginger men ikke trådstarter? Dumt det jeg sier? At SSP kan men ikke menigmann i gata? Ja jeg vet det høres dumt ut men forskjellen er at DE sitter på erfaring som et firma, det gjør ikke du (forutsatt at du ikke driver lignende firma da ) Og det er det BT tar deg på, at du ikke har den dokumentasjonen i hende som oftest. Det var det jeg gikk på at jeg ikke fikk tak i dokumentasjon fra hhv BMW om at ombyggingen var godkjennbar. De satt seg bare på bakbeina og sa nei, kjøp deg heller en M3 du.... Men i utgangspunktet skjønner jeg hva du mener =) Danniboy: Ja det er mulig og samme gjelder regler, men det er dokumentasjonen som DU må få tak i som kan være vanskelig. Tror ikke du skjønte helt hva jeg mente. Jeg synes det er dumt at det skal være sånn. ikke at innlegget ditt var noe galt med eller at det ikke stemmer. Men jeg synes det er dumt at det skal være slik. Folk som har lyst å gjøre det rette og godkjenne ombyggingene sine får ikke lov men blir i stedet motarbeidet hele tiden.
SweetBMW Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Roger: ja ok da er det jo greit hehe Danniboy: Ja karross er likt, det er ikke problemet, du må dokumentere at du har skiftet delene, og på 318 og 325 er mye forskjellig.. delenr står heller ikke stemplet på de fleste deler, derfor er det lettere å ha et firma som gjør ombygg.
Fixfax Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 om det står at bilen er en 318 med 320 motor har du ditt på det tørre, har du sagt at den kan godkjennes men ikke er godkjent har du ditt på det tørre. han kan da ikke komme i ettertid og kreve at du skal godkjenne den, han kunne sjekket vognkort også, det står der. og det er mulig.. om man har kunnskap og papirer
Kennethe34 Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Det var jo en her på forumet som hadde/har? en rød FET 318i touring med m-tech og gullfelger som søkte om motorbytte fra m43b18 til m50b25 og han fikk godkjenning på det.. Måtte bare flytte over bremser osv fra 328..
Robbi3 Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Er ikke umulig å godkjenne, må ha dokumentasjon. Det er det viktigste, er ikke bare å bare. ENIG i at de kan være vrange til tider, men om du kommer på godfot er dem veldig hyggelige. Husk at det er jævlig mye rart som ruller der ute, så skjønner at de til tider er bare oppgitt. Dersom du er flink med å dokumentere hva som er org og hva som er forskjell, og hva du har byttet osv. Så tror jeg det går bra. Har godkjent 318 til M3 før og det er jo samme prinsipp der som med din. Husk, dokumentasjon... Alle papirer i orden så går det bra. Kan ta resten på PM om du er int i å vite mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå