Gå til innhold

Oppgradere Navi E39 4:3


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 99 mod e39 med navi, cd-veksler, tv og tlf..Det jeg lurer på er om jeg bare kan kjøpe en mk4 dvd enhet å bare smekke på? Jeg har damestemme på navien og jeg tror det er mk2 som er der fra før. SW er : 2-1/81

Er dette plug and play, eller må jeg bytte til 16:9 skjermen? Har tenkt å gjøre det uansett, men begynner med navi å tar skjerm senere..

Har søkt litt men fant ikke noe konkrete svar.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle da mene at man trenger skjerm 16/9, video modul, navi enhet for å få det til å virke.

Grunnen til dette er at en MK4 navi kun sender på 16/9 og det kan ikke 4/3 skjermen vise.

Men om du søker på engelsk på google.com så får du endel fornuftige treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at funksjonene 4:3 kontra 16:9 ligger i skjermen, men snarere i selve navi enheten.

Nøyaktig hva som er forskjellig er ganske mye, der anbefaler jeg deg å søke på google.com om forskjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal virke med MK4 på 4x3 skjerm tror jeg, men får litt lite bilde for blir vel widescreen på liten skjerm.

Teknisk er det vel ikke stort som skiller 4x3 mot 16x9 annet en skjerm størrelse.

Forsterker etc er jo bak. Mulig du må kode(evt ny) TV modul når du bytter til 16x9 skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal virke med MK4 på 4x3 skjerm tror jeg, men får litt lite bilde for blir vel widescreen på liten skjerm.

Teknisk er det vel ikke stort som skiller 4x3 mot 16x9 annet en skjerm størrelse.

Forsterker etc er jo bak. Mulig du må kode(evt ny) TV modul når du bytter til 16x9 skjerm.

Hmm..Selve kartet er kansje ikke så viktig for meg, men liker den lille menyen hvor den kun viser piler og kryss etc..Men er jo ikke keen på å kjøpe en mk4 navi som jeg ikke får brukt..

Navien er meget treg i oppfattelsen når jeg skal taste inn adresser å slikt..noe forøvrig hele systemet er..kansje kulda? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du 16:9 skjerm må du bytte tv modul også, 4:3 modulen du har vil da vise 4:3 på 16:9 skjerm.

Meg bekjent kan du bruke MK4 på 4:3 skjerm. Vil bare se litt rart ut tror jeg.

Men søker du på ebay.co.uk finner du garantert noen som selger skjerm og navi til kurrant pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du 16:9 skjerm må du bytte tv modul også, 4:3 modulen du har vil da vise 4:3 på 16:9 skjerm.

Meg bekjent kan du bruke MK4 på 4:3 skjerm. Vil bare se litt rart ut tror jeg.

Men søker du på ebay.co.uk finner du garantert noen som selger skjerm og navi til kurrant pris.

OK da skjønner jeg..Dvs. jeg trenger 16:9 skjermen, dvd navien og tv modul? da vil alt funke?

For om den tv modulen er for å se på tv trenger jeg den ikke? Eller konverterer den signaler ell noe annet?

Er noob på stereo :lol: så sorry for masinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...