Gå til innhold

Hvor mange er det som kjører med E85 på tanken?

mandresen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte et ombygningskit fra http://www.fuelcat.no i sommer til min 528 98 mod og har kjørt nå et halvår med E85 og jeg er kjempefornøyd. Gliser hver gang jeg fyller E85 som nå koster 7,99,- pr liter, jeg sparer rundt 300 kr for hver fulle tank jeg fyller!

Så jeg lurte bare på om det er andre her inne som også kjører på E85 og deres erfaring med det.

MVH

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt interessant tema synes jeg, både økonomisk og forurensingsmessig, og absolutt et tips til dere andre på forumet.

Jeg har ikke målt nøyaktig men et merforbruk er det. Jeg ligger på alt fra 0.82 (langkjøring) til 1.25 (køkjøring til og fra jobb) med BENSIN og nå med E85 ligger jeg på 0.9 til 1.4. Men dette skal jeg måle mer nøye.

Når det gjelder effekten så er det vanskelig å si uten eksakte målinger, men jeg synes ihvertfall at bilen er kjappere. Om bilen faktisk er kjappere eller om det er på grunn av at jeg ønsker det kan jeg ikke si noe om ennå.

Jeg betalte 4400,- for settet og har tjent det inn allerede og er mer miljøvennlig.

Bensinslanger tar ikke skade av E85, som noen påstår.

Jeg har bare positivt å si om E85 og er kjempefornøyd, noen andre med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten alle bensinstasjoner i Norge solgt E85 slik som i Sverige så hadde nok jeg også kjørt på det ja! Men nauta på Stortinget setter heller blodpriser på bilene slik at folk kjører rundt i de gamle, forrurensende og farlige bilene sine!

Kjørte bak en av de lokale kaksene i dag, han har nå kjøpt seg 2010 Bentley Continental Flying Spur med V12er og over 600 hester! Denne kan kjøres på E85, men siden de ikke tilbyr sånt her på Sørlandet så fyller han 98 Oktan bare på faenskap :mrgreen::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt latterlig at de kun har 3 steder i oslo for fylling av E85. I tilegg da, på storo, som er nærmest meg, så er E85 pumpa ved siden av kun 95 okt. Så jeg må først dit for å fylle halve tanken med E85, så må jeg kjøre bort til neste "øy" for så å fylle opp med 98. Veldig tungvint.

Hadde det vært flere stasjoner i oslo med E85 hadde jeg bygd om.. Gidder ikke kjøre langt for å fylle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

745'n kjører jeg med ca 25% E85 og 75% 98 på tanken.

Merker ikke noe forskjell på effekten, men siden jeg har turbo kan jeg lade det lille ekstra uten å være plaget med tenningsbank. Har justerbart bensintrykk i tillegg så har justert opp bensintrykket litt i kombinasjon med at jeg blander i litt E85.

Sparer ca en hundrelapp i drivstoff for hver fulle tank.

Har ikke spist opp hverken bensinpumpe eller bensinslanger på min bil hvertfall, har kjørt med denne blandingen i over et år uten å ha opplevd noen problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...