Gå til innhold

E46: Hvordan demontere dekselet til venstre sidespeil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

du må ta av speilglasset og så er det bare og plukke av dekselet! dette er klipset på når du har fått at speilglasset så vil jeg minnes og huske at du ser de klipsan.

før og få av speilet trur jeg det var en tapp på øversiden eller undersiden av glasset du skyver til siden så er det bare og ta av glasset.

Skrevet

Takk for svaret. Er det ingen som f.eks har en mer nøyaktig TIS beskrivelse? Jeg har forsøkt å finne den nevnte tappen under speilet, men uten hell. Jeg formoder at speilet skal stilles slik at det er størst mulig åpning under speilet... eller?... :?

Skrevet

Min erfaring er iallefall at slike speildeksler ikke tåler å bli demontert mer enn en gang før klipsene knekker..

Jeg hadde brukt noe verktøy inn der hvor det allerede er sprekt. Det nye dekselet skal iallefall bare trykkes på plass.. :)

Skrevet

Vipp ut speilglasset med et skrujern (med teip på), så ser du det helt sikkert Fredrik. Et slikt deksel er så lite at det koster gjerne mer enn det smaker å lakkere hos et verksted. Jeg hadde vurdert en "proff" sprayboks med god dyse og gjort det selv.

Skrevet

Takk for svarene Superbeetle og maartn... :D

Såvidt jeg har forstått kan jeg bare dra dekselet rett av... klipsfestene på dekselet brekker, men dekselet skal jo kastes allikevel så det er ikke så viktig. Eller er det mulig å ødelegge klipsene på selve speilarmen på denne måten?... :?

Hva mener du med en "proff" sprayboks maartn? Jeg kjøper ditt poeng med at et lakkert deksel er svindyrt, men kan man kjøpe en brukbar sprayboks i løs handel som har fargekoden 354 titansilber metallic? Hva med klarlakk?

Skrevet

Hvis du handler sprayboks hos en lakkforhandler får du ofte med dyser som er meget gode og gir et bra resultat. Nå vet jeg ikke hvordan dette er rundt om i landet og i Danmark, men regner med alle forhandlere har slikt. Tror nemlig resultatet vil bli upåklagelig på et så lite deksel, og du vil spare deg sikkert 1000,- kroner kontra å levere de inn til lakkering.

Når jeg fikk blandet lakk til min gamle lagunengrün metallic, var klarlakken inkludert i selve lakken mener jeg på. Hvis ikke selger de klarlakk på små spraybokser også.

Dekselet du trenger koster 300,- hos nbs.no forresten. ;)

NB: Har du sjekket opp hos BMW forhandler om det er mulig å kjøpe ferdig lakkerte deksler? Kanskje det ikke er så dyrt.

Skrevet
Hvis du handler sprayboks hos en lakkforhandler får du ofte med dyser som er meget gode og gir et bra resultat. Nå vet jeg ikke hvordan dette er rundt om i landet og i Danmark, men regner med alle forhandlere har slikt. Tror nemlig resultatet vil bli upåklagelig på et så lite deksel, og du vil spare deg sikkert 1000,- kroner kontra å levere de inn til lakkering.

Når jeg fikk blandet lakk til min gamle lagunengrün metallic, var klarlakken inkludert i selve lakken mener jeg på. Hvis ikke selger de klarlakk på små spraybokser også.

Dekselet du trenger koster 300,- hos nbs.no forresten. ;)

NB: Har du sjekket opp hos BMW forhandler om det er mulig å kjøpe ferdig lakkerte deksler? Kanskje det ikke er så dyrt.

Nei... jeg har ikke kommet så langt som til å sjekke opp prisen hos BMW, men iht. ETK selger de ferdig lakkerte deksler (£100 eller ca. 920 kroner). Det er åpenbart; som du påpeker, mange penger å spare hvis jeg lakkerer selv, men blir det bra nok? Speilet er jo midt i glaninga... veldig synlig hver gang man går bort til bilen... :?

Skrevet

Da kjøper du et ferdig lakkert til ca. 1000.- for å være sikker. Jeg er nokså sikker på at resultatet hadde blitt bra med ei GOD sprayboks på en så liten flate, men bikker jo uansett "500-lappen" om du skal handle lakk. Så da lønner det seg hvertfall ikke om resultatet ikke blir tilfredstillende ;)

Skrevet

Såpass... jeg trodde en sprayboks kostet 80-100 kroner og at jeg dermed kunne spare 4-500 kroner på å gjøre jobben selv. Jeg kjøper dekselet fix ferdig lakkert hos BMW eller Koed. Koed skal forøvrig ha 1150 kroner for et lakkert deksel her i Danmark. Takk for hjelpen... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...