Gå til innhold

Xenon på e30

Danniboy
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å handle 4300K Xenon til en av mine E30r med nye linselykter. Ser faktisk ganske så greit ut, og lyser krystallklart! Er ganske hvitt og ser temmelig OEM ut for de som ikke er vet at E30 har halogen. Noen ganger er jeg sjokkert over hvor dårlig det er lov å lage lykter, som mange E30r har. Stearinlys omtrent. På vinter-rasarbilen har jeg også vurdert to store tusenmetre. Stygt, men satans effektiv. Ser elgen 2 sekund tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja fordi jeg vurdert å kjøpe en 318is for så å kjøpe de sorte DE lyktene til Koed men de ser såpass mørke ut at nesten ingen lys kommer ut virker det som... må jo være en grunn til at de ikke er E-merka

Hella sine sorte DE lykter lyser bra de, er jo ikke reflektorene som er sorte der, på nærlys sitter det en sort plate rundt linsa og hindrer ikke lys i å slippe ut, på fjernlyset sitter det to plater i kryss fra reflektor og ut til glasset, altså det svarte du ser er platene som reflekteres ;) Men hvis du tenker på de derre angeleyes-sorte lyktene, så er reflektoren i fjernlysene byttet ut med en svart plate ja, styr unna disse! Vet ikke fabrikatet jeg, men tror GS har disse iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud som jeg hater femi mannfolk som klager over hva andre gjør med bilene sine, såvidt jeg kan se så har du ikke maks senk på e39 din engang, da har du som følgende heller ingen stemmerett i det gode selskap [-X Du er vel av type som senker 30mm også du om du velger "senkesett"(eller hevesett som jeg kaller det) :lol: Er jo et hav av ettermontert xenon, men har såpass til kølle at jeg ikke bryr meg stort om det, fins langt verre ting, som f eks originale biler på veiene, det burde vært ulovlig og er ekkelt, ettermontert xenon ser bra ut på en del biler om det er tilpasset resten av bilen på en eller annen måte

Jeg har aldri skrevet noe sånt på dette forumet før, men her kommer det. Jeg syntes du er en dust! Ettermontert xenon som ikke er gjort ordentlig , blender såpass at kommer det en elg så kan det fort gå galt. Er ikke mange dagene siden en stakkar traff en elg etter han ble blendet her i området, og feiljustert xenon gjør ikke ting bedre. At noen velger å senke 30mm er opp til hver enkelt, og er mye bedre for f.eks folk som bor i Nord der veiene ikke akkurat er de beste.

Skal du ha xenon, så skal du ha automatisk høydejustering og lyktespylere. Da er det godt mulig å få godkjenning! Og din mening om orginale biler kan du holde for deg selv, er både dumt og usaklig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste du blir "blenda" av er sola, det sier kjørelærern min!

Ja, det er ikke langt unna sannheten. Sett bort fra lastebiler og biler med påslåtte 1000metere har jeg aldri følt meg akutt blendet av en annen bil i trafikken slik at jeg ikke ser veien. Flere ganger har vi begge kjørt på fullt mot hverandre uten problem, noe som ganske ofte skjer her ute i skogene. Jeg kjører alltid på til den imot blender, for jeg klarer fint å kjøre imot sånne lys uten problem, og er av den filosofi at mer lys er bedre.

Og mange som blender de gjør det nesten 1,5km før vi møtes. Og flasher som tullinger i lang lang tid. Og vips så kjører de ned i et søkkefall og vi mister synet på hverandre. Da må man føle seg dum vil jeg tro. Har opplevd å bli flashet på 3 km avstand en gang, til alt overmål av en jeg kjente. Han fikk seg en liten mobbing i etterkant. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...