locchris Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 Hei!!! har en e46 330d 04mod som ikke tenner!! Lurte på om jeg kan kjøpe nytt batteri og bytte dette selv??? eller må jeg på verksted??? evt noen anbefalinger på bra type batteri?? det sitter en 90AH batteri origianlt på den nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Normalt er det velig greit å bytte batteri i biler.. men siden du spør kan det jo være lurt å kjøpe batteri på Torshov der de kan sette det inn for deg gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
canbmw Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 vel siden du spørr om du kan bytte batteri selv på bilen din så tror jeg du er den typen som så vidt vet ossen man hooker opp panseret på bilen. ikke frekt men;) alle kan bytte batteriet på bilen sin selv så lenge det ikke er noe extremt plasering eller sånt dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Det er temmelig enkelt å bytte batteri på disse bilene! Husk bare at minus-pol må av først og sist på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 vel siden du spørr om du kan bytte batteri selv på bilen din så tror jeg du er den typen som så vidt vet ossen man hooker opp panseret på bilen. ikke frekt men;)alle kan bytte batteriet på bilen sin selv så lenge det ikke er noe extremt plasering eller sånt dritt. Det er jo ikke så rart han spør, på nye BMW må man jo på verksted for å tilpasse bilens lading etter det nye batteriet ifølge innlegg jeg har lest her på forumet.. Det er BMW som er dumme som kommer med slike idiotiske systemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locchris Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2010 takker for alle svar!!!!! jeg vet jo hvordan man bytter batteri selv!!! stillte spørsmål om det her, fordi jeg hadde hørt det samme som kjell z3 om tilpasse bilen lading. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Jeg har også lest de innleggene om intelligent lading på E60/E61. Vet ikke om dette gjelder din bil men uansett så har jeg forstått det slik at det bare må programmeres hvis du setter inn et batteri av annen type/størrelse så hvis du erstatter det du har med et tilsvarende syrebatteri på 90AH så er det helt sikkert tut og kjør uten programmering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Bare å bytte i vei. Programering og slikt ved bytte av batteri er bare tull. Finnes noen nyere bmw'r som krever en resett, men det er i ytterst få tilfeller, og ikke på så gamle biler som e46.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mandresen Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Etter min erfaring så er det ikke så dumt spørsmål. Nå har jeg ikke erfaring fra BMW enda siden jeg er fersk på BMW, men på både min Mercedes C180 og Audi A6 som jeg har hatt før, så har jeg byttet batteri selv, og det er jo enkelt det å gjøre det fysisk, men det som skedde på disse 2 bilene var at det var en del svarte bokser som ikke hang helt med etterpå. Vinduer kunne gå opp og ned av seg selv eller ikke virke i det hele tatt og lignende. Så jeg måtte på verksted i begge tilfellene og resette de svarte boksene. Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Ja vet at enkelte kjører strøm inn i sigarettenneren fra f.eks en starthjelper eller lignende når de av en eller annen grunn skal koble fra batteri og det er nettopp for å unngå at bilen blir strømløs og begynner å oppføre seg rart etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå