Chrilleboy13 Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Hei, Pga kulde starter ikke min BMW 120 D. Har fått tips om at det ikke er lurt å starte den med vanlige startkabler pga elektronikken. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Batteriet er nok flatt. Skal jeg vente til det blir mildere å prøve igjen? Mvh Christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Sjekk om det står noe i instruksjonsboka advarer mot det. Selv har jeg gjort det uten noen problemer på mine biler (525dat og 116i), både gitt og tatt imot strøm. Bruk kontaktpunktene i motorrommet og pluss mot pluss og minus mot jord så skal vel det gå bra. Hos meg fungerer all elektronikk uten problem selv etter utallige starter med kabel før jeg byttet batteri. Nå vedlikeholdslader jeg batteriene jevnlig og har ikke hatt noen problemer i kulden etter det, selv om stasjonsvognen fort kan stå stille i 14 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrilleboy13 Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2010 Ok. Takker for svar. Men det er ikke dumt å skifte batteri på bilen tror jeg, da det har vært ekstremt kaldt i vinter ( ned mot 40 blå). Tenkte jeg skulle måle batterikapasitet og da evt. kjøpe nytt. Kan sette inn et hvilken som helst bilbatteri for en slik type bil ja? Mvh Christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 24, 2010 Share Skrevet Februar 24, 2010 viewtopic.php?f=1&t=145266 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrilleboy13 Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2010 Supert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå