Gå til innhold

anbefalinger på bra bilbatteri???

locchris
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et Sønnak 100ah batteri til 1500,- i Trodheim. Fungerer helt fint det.

Har også positive erfaringer med Varta Blue Dynamic, men de er DYR.

Jeg vet også at noen her på forumet også mener at Biltema sine batterier er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et Sønnak 100ah batteri til 1500,- i Trodheim. Fungerer helt fint det.

Har også positive erfaringer med Varta Blue Dynamic, men de er DYR.

Jeg vet også at noen her på forumet også mener at Biltema sine batterier er gode.

Henger meg på Sønnak !

jeg har ikke kjørt allverden med dette batteriet da bilen jeg kjøpte det til ikke vil starte, så det har blitt herjet en del med under prossesen med å finne ut hva feilen var som førte til en god del kinning av motor . etter dette ble det satt i en donorbil jeg har som jeg skal ta understell fra . denne bilen har blitt startet, kjørt ut av garasjen og stoppet hver gang jeg har vært der ute å skrudd . gjord dette for litt bedre plass, men det sier sitt om sønnak kvalitet vil jeg si !

når batteriet kun er blitt brukt til å kjøre ut og inn, dvs minimalt med lading . har ikke merket noe som helst forskjell på strømmen på det heller, motor kinner like raskt å fint enda, så virker ikke tappet i det heletatt ! og dette har gått igjennom vintere her nede i østfold som var på det værste 34 - grader .

Løp å kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at du har en rimelig stor diesel ville jeg muligens sett på andre alternativer enn Biltema.

Har fungert feilfritt i mine bensinbiler, men diesel krever en del mer strøm, spesielt nå i kulda :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som Lars89 sier er forsåvidt ikke så dumt.

Jeg kjøpte meg batterilader, en Ctek XS7600 når jeg kjøpte nytt batteri også.

På denne måten så holder jeg batteriet helt på topp nesten hver dag! Kjempegreier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema batterier er dårlige i kulde viser tester, men helt greie i +20 grader. Så ville nok ha valgt noe annet enn biltema batteri.

Sønnak batterier er bra som det skrives over her.

Les denne testen som dinside refererer til, her kommer biltema dårligst ut

http://www.dinside.no/834343/taaler-ikke-kulda

Har også lest test i bladet motor (finner ikke artikkelen på nett) der også biltema batteriet kommer lengst ned på skalaen.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta min hver dag i minusgrader i flere måneder nå, kjørt 10-15 min og stoppa. Kjørt hjem 8 timer senere. Aldri noe problemer med lading.

Om jeg hadde hatt en diesel hadde det nok vært annerledes. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...