LianLi Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Hvis man setter prisforskjell, trafikksikker og utsende til side. Hvor mye dårligere er en slik tung 5-serie i svingene i forhold til e36en? La oss si begge har PSS9 coilovers ellers orginalt, er det da store forskjeller på kjøregleden? Vil jeg glede meg mindre til svingete veier i en e39 M5?
-Erik- Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Måten å finne ut av dette tror jeg nesten bare er å prøve. Blir sikkert bare mye synsing og mening. Slik som jeg vil tro at du ikke kommer til å grue deg med en m5 med godt understell på svingete veier. Men om vi snakker runde tider er det kanskje større forskjell.
Eksos Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 E39 M5 er iallefall en hærlig kjøremaskin selv med originalt understell! Bilen er naturligvis større og ikke like aggresiv som E36, men er veldig klar for svingete veier og litt akselerasjon! Har ingen erfaring med 3.2 E36, men 3.0 utgaven er iallefall en kjekk bil.. Kjørekomforten og luksusfølelsen kan desverre ikke sammenlignes med E39, men det kommer helt ann på hva du skal bruke bilen til! Jeg hadde kjøpt E39, gjerne nyere enn 2001
S.Arnesen Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 m3'n er best på hardkjøring på bane, men m5'n er best på alt annet...
LianLi Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Skrevet Februar 24, 2010 Jeg har jo aldri kjørt e39 før heller så vet ikke hvordan disse er heller. Helt sikker best i klassen på kjøregenskaper men vet ikke hvor stor forskjellen er til 3-serie Virker som en svært potent motor i e39 M5en værtfall.
LianLi Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Skrevet Februar 24, 2010 Bump Vil gjerne ha flere synsinger/meninger på dette
Gjest Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 det er bare tull at e36 er så mye råere... rundetider viser at en e36 m3 ligger så og si likt med e34 m5 3,8, og samme gjelder e46 m3 og e39m5. var en stor test av dette, de testa 20 M biler på bane, med samme proffesjonelle sjåfør. mener han kjørte et halvt sekund saktere med e39 i forhold til e46, men da var dem 4 mann i bilen mot en i e46.. sjåføren sa selv at det ikke var tvil om at e39 var minst like rask som e46m3 om de hadde kjørt likt (uten pass i e39). videre ble det påpekt at den ekstra komforten i 5er gjør at du ikke blir sliten av å kjøre flere timer. alle bilene var originale.
OLEZZ Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 det er bare tull at e36 er så mye råere... rundetider viser at en e36 m3 ligger så og si likt med e34 m5 3,8, og samme gjelder e46 m3 og e39m5.var en stor test av dette, de testa 20 M biler på bane, med samme proffesjonelle sjåfør. mener han kjørte et halvt sekund saktere med e39 i forhold til e46, men da var dem 4 mann i bilen mot en i e46.. sjåføren sa selv at det ikke var tvil om at e39 var minst like rask som e46m3 om de hadde kjørt likt (uten pass i e39). videre ble det påpekt at den ekstra komforten i 5er gjør at du ikke blir sliten av å kjøre flere timer. alle bilene var originale. De er nok ganske like på bane ja, men det er litt annerledes følelse å sitte i en kompakt 3 serie som gjerne føles litt mer sportslig ut enn en 5 serie, tross rundetider.
Gjest Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Det er jeg derimot helt enig i selv er jeg ikke i tvil om hva jeg foretrekker..
SSM Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Jeg har kjørt en E39M5 med coilovers, feitere felger ++ Og det føles ikke som om du kjører en to tonn tung bil. Men som jeg sier til alle andre, det er jo ikke en E30M3
Gjest Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 mye mulig fordi den ikke er 2 tonn :S men tar poenget ditt
Hoem Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Ikke langt unna, en uten doble ruter veide 1780 kg på halv tank uten fører.
andrE36as Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Kan vel ikke sammenlignes, men synes firmabilen E39 528TD er mye mer behageligere å kjøre enn E36 325i min. Man merker jo at E39 er tung, men med de veiene vi har i Norge trur jeg ikke det er så mye forskjell på en M3 og M5..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå