Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man setter prisforskjell, trafikksikker og utsende til side.

Hvor mye dårligere er en slik tung 5-serie i svingene i forhold til e36en?

La oss si begge har PSS9 coilovers ellers orginalt, er det da store forskjeller på kjøregleden?

Vil jeg glede meg mindre til svingete veier i en e39 M5?

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Måten å finne ut av dette tror jeg nesten bare er å prøve. Blir sikkert bare mye synsing og mening. Slik som jeg vil tro at du ikke kommer til å grue deg med en m5 med godt understell på svingete veier. Men om vi snakker runde tider er det kanskje større forskjell.

Skrevet

E39 M5 er iallefall en hærlig kjøremaskin selv med originalt understell! Bilen er naturligvis større og ikke like aggresiv som E36, men er veldig klar for svingete veier og litt akselerasjon! Har ingen erfaring med 3.2 E36, men 3.0 utgaven er iallefall en kjekk bil.. Kjørekomforten og luksusfølelsen kan desverre ikke sammenlignes med E39, men det kommer helt ann på hva du skal bruke bilen til!

Jeg hadde kjøpt E39, gjerne nyere enn 2001 :)

Skrevet

Jeg har jo aldri kjørt e39 før heller så vet ikke hvordan disse er heller. Helt sikker best i klassen på kjøregenskaper men vet ikke hvor stor forskjellen er til 3-serie :)

Virker som en svært potent motor i e39 M5en værtfall.

Skrevet

det er bare tull at e36 er så mye råere... rundetider viser at en e36 m3 ligger så og si likt med e34 m5 3,8, og samme gjelder e46 m3 og e39m5.

var en stor test av dette, de testa 20 M biler på bane, med samme proffesjonelle sjåfør. mener han kjørte et halvt sekund saktere med e39 i forhold til e46, men da var dem 4 mann i bilen mot en i e46.. sjåføren sa selv at det ikke var tvil om at e39 var minst like rask som e46m3 om de hadde kjørt likt (uten pass i e39).

videre ble det påpekt at den ekstra komforten i 5er gjør at du ikke blir sliten av å kjøre flere timer.

alle bilene var originale.

Skrevet
det er bare tull at e36 er så mye råere... rundetider viser at en e36 m3 ligger så og si likt med e34 m5 3,8, og samme gjelder e46 m3 og e39m5.

var en stor test av dette, de testa 20 M biler på bane, med samme proffesjonelle sjåfør. mener han kjørte et halvt sekund saktere med e39 i forhold til e46, men da var dem 4 mann i bilen mot en i e46.. sjåføren sa selv at det ikke var tvil om at e39 var minst like rask som e46m3 om de hadde kjørt likt (uten pass i e39).

videre ble det påpekt at den ekstra komforten i 5er gjør at du ikke blir sliten av å kjøre flere timer.

alle bilene var originale.

De er nok ganske like på bane ja, men det er litt annerledes følelse å sitte i en kompakt 3 serie som gjerne føles litt mer sportslig ut enn en 5 serie, tross rundetider.

Skrevet

Det er jeg derimot helt enig i :)

selv er jeg ikke i tvil om hva jeg foretrekker..

Skrevet

Jeg har kjørt en E39M5 med coilovers, feitere felger ++ Og det føles ikke som om du kjører en to tonn tung bil.

Men som jeg sier til alle andre, det er jo ikke en E30M3 ;)

Skrevet

mye mulig fordi den ikke er 2 tonn :S

men tar poenget ditt ;)

Skrevet

Kan vel ikke sammenlignes, men synes firmabilen E39 528TD er mye mer behageligere å kjøre enn E36 325i min.

Man merker jo at E39 er tung, men med de veiene vi har i Norge trur jeg ikke det er så mye forskjell på en M3 og M5..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...