Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
det er bare tull at e36 er så mye råere... rundetider viser at en e36 m3 ligger så og si likt med e34 m5 3,8, og samme gjelder e46 m3 og e39m5.

var en stor test av dette, de testa 20 M biler på bane, med samme proffesjonelle sjåfør. mener han kjørte et halvt sekund saktere med e39 i forhold til e46, men da var dem 4 mann i bilen mot en i e46.. sjåføren sa selv at det ikke var tvil om at e39 var minst like rask som e46m3 om de hadde kjørt likt (uten pass i e39).

videre ble det påpekt at den ekstra komforten i 5er gjør at du ikke blir sliten av å kjøre flere timer.

alle bilene var originale.

Her lurer du ingen andre en deg selv...

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det har vel en del å si på hvilken type bane det er snakk om.

Men med såppas ekstra vekt så er det litt rart om den skulle følge M3en..

Men Nissan GTR er jo svintung den og, men selvsagt masse teknologi..

Skrevet

Det finnes bare en riktig bmw m. og det er e36m3. e30 er så å si umulig å kjøre i forhold og går som ett dass i forhold..med mindre ommbygg til 3.2 da :wink: ....men da enda værre å kjøre..m5 er en cruise bil for eldre garde med litt krutt igjen i pungen.. god kjørekomfor men som å kjøre nsb når du presser i svinger.. noen uenig her så har dere aldrig presset en m5.... en riktig bmw m3 og det er e36. lettere bil å kontrolere finnes ikke med 2wd....og med vader interiør i skinn så sitter du bede enn forran tv en....godt nok for meg :applause:

Skrevet

Må nesten le av enkelte teite kommentarer her.

LianLi: Jeg anbefaler deg å prøve begge bilene å se hva DU liker best. Enkelte her klarer ikke å se at noe annet en de selv har er best.

Skrevet
Det finnes bare en riktig bmw m. og det er e36m3. e30 er så å si umulig å kjøre i forhold og går som ett dass i forhold..med mindre ommbygg til 3.2 da :wink: ....men da enda værre å kjøre..m5 er en cruise bil for eldre garde med litt krutt igjen i pungen.. god kjørekomfor men som å kjøre nsb når du presser i svinger.. noen uenig her så har dere aldrig presset en m5.... en riktig bmw m3 og det er e36. lettere bil å kontrolere finnes ikke med 2wd....og med vader interiør i skinn så sitter du bede enn forran tv en....godt nok for meg :applause:

http://www.ekornes.no/no/stressless/stressless_hvilestoler/stressless-tampa--reno--vegas/

Skifte ut krakken du sitter på nå, så begynner det og hjelpe

Skrevet

tror ikke det er voldsomt mange som har kjørt både M3 3.2l og E39 M5 på bane, så det er vel tvilsomt at du får mange fornuftige svar. kun folk som hyper opp den de liker best/eier selv.

Skrevet

Av desse to bilen har eg berre prøvde E39 M5, men fy søren for ein god og morosam bil og kjøre. Power nok til og leke seg, og sitter enormt bra gjennom svingene. prøvde den på svingete vestlandsveier, og var ingen problemer med og presse den maks inn i svingen for så å "nappe" litt i rattet og få ut rumpa gjennom svingen :P

Hadde eg hatt valget er det ikkje tvil ka bil eg ville valgt. Draget i sekseren til M3en kan ikkje måle seg med V8 og lyden i M5en.

Skrevet

Jeg har kjørt mye av både M3 og M5, både på vei og bane. Til daglig bruk på vei er M5n klart bedre syns jeg. Til banebruk syns jeg M3n er mer morsom, men om den er noe raskere tror jeg ikke. Den gir deg nok litt mer "racingfeeling" siden bilen er mindre, enklere, veier mindre, bråker mer osv. Men som flere nevner..du må bare prøve de selv.

Skrevet
var en stor test av dette, de testa 20 M biler på bane, med samme proffesjonelle sjåfør. mener han kjørte et halvt sekund saktere med e39 i forhold til e46, men da var dem 4 mann i bilen mot en i e46

Den testen skulle jeg likt å se...

og med vader interiør i skinn så sitter du bede enn forran tv en....godt nok for meg

Vader-interiøret er jo ikke det spor bedre å sitte i enn det vanlige sportsinteriøret. Det bare ser kulere ut. Og når det vanlige sportsinteriøret totalt mangler sidestøtte, så...

Skrevet
var en stor test av dette, de testa 20 M biler på bane, med samme proffesjonelle sjåfør. mener han kjørte et halvt sekund saktere med e39 i forhold til e46, men da var dem 4 mann i bilen mot en i e46

Den testen skulle jeg likt å se...

og med vader interiør i skinn så sitter du bede enn forran tv en....godt nok for meg

Vader-interiøret er jo ikke det spor bedre å sitte i enn det vanlige sportsinteriøret. Det bare ser kulere ut. Og når det vanlige sportsinteriøret totalt mangler sidestøtte, så...

sidestøttene er hardere Vadersetene (på freshe seter), men de er like "ubrukelige" til banebruk som de vanlige sportsstolene er.

Skrevet

Han som har designet vader stolene må ha vært jævlig feit. De gir jo ingen side støtte for normale folk og i tillegg er de tragisk vonde å sitte i..

Skrevet

lurer nok ingen, kan se om jeg finner testen igjen, men begrenset hvor mye tid jeg kommer til å bruke på det..

og ja, det kommer an på bane, men ikke så mye..

har ikke kjørt bilene mye, men har nå prøvd dem..

og hva i all verden har vader setene med kjøreegenskaper å gjøre? de ser kule ut, synes ikke de er noe spesielt gode.. og hvertfall ikke i skinn..

og crzywiz, du bidrar mye ;) du får komme med noe som viser noe annet da..

Skrevet

Tullinger :applause: Har bmw e36 m3 selv men har alltid sagt at det er en guttunge bil som spinner alt for lett....men gud så gøyere enn en m5....bmw suuuuger big time uansett...finnes så mange bedre biler i denne verden :lol: stort sett det meste egenlig som står rs på....eller wrx...eller evo....og ja har prøvd det meste på bane og eiet mange av de..

Skrevet

finner det ikke nå.. var i performance bmw/ total bmw elns...

grunnen til at jeg referer til dette er at jeg vet at ihuga e36 / m3 fans aldri vil høre på noe sånt.. støtter meg også på Ellingsen B. her, som trolig har mer erfaring med disse bilene enn de fleste her..

videre er det ikke vanskelig å forstå hvorfor det er sånn, se på opphengsgeometrien, og det faktum at det er mer krefter i 5eren.. dette tar igjen det den taper i vekt..

Skrevet

http://www.ekornes.no/no/stressless/stressless_hvilestoler/stressless-tampa--reno--vegas/

Skifte ut krakken du sitter på nå, så begynner det og hjelpe

sitter faktisk i en splitter ny stressless sofa med midtbord til drammeglasset...he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...