Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en E39 520i -97 mod, jeg har lyst å fikse litt små ting på/til!

Setter pris på svar/tips av alle typer! ;) Tingene på den nå er egentlig ganske orginale utenom et par ting her å der av M-tec! Senkesett og nyrer blant annet! Så jeg bare fyrer løs og håper på deres ekspertise! :D

Ting jeg lurer på så jeg kommer på i farten:

- Grøftelys, mulig å få runde, ettermonteringshus/lys uten å måtte bytte hele fronten? Har rektangel aktig nå!

- Lister, interiør og utvendig. Krom lister osv. Er det lett å få av disse? Evt, verdt å lakere? Erfaringer med det og resultat?

- Eksos/effektanleg , er det lett å skifte fra orginale til et litt grommere anlegg? Er på jakt etter noe med litt djupere lyd i på tomgang å lavt turtall! 2 rør bak, ikke dobbelt! ;) tips?

Legger til mer etterhvert som jeg kommer på! :)

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tåkelys kan du kun få som M front, men da må hele støtfanger byttes.

Eller du kan kjøpe brukt facelift front, men fremdeles må støtfanger byttes.

Så nei, du kan ikke få andre tåkelys uten å bytte hele fronten.

Skrevet
Hei!

Har en E39 520i -97 mod, jeg har lyst å fikse litt små ting på/til!

Setter pris på svar/tips av alle typer! ;) Tingene på den nå er egentlig ganske orginale utenom et par ting her å der av M-tec! Senkesett og nyrer blant annet! Så jeg bare fyrer løs og håper på deres ekspertise! :D

Ting jeg lurer på så jeg kommer på i farten:

- Grøftelys, mulig å få runde, ettermonteringshus/lys uten å måtte bytte hele fronten? Har rektangel aktig nå!

- Lister, interiør og utvendig. Krom lister osv. Er det lett å få av disse? Evt, verdt å lakere? Erfaringer med det og resultat?

- Eksos/effektanleg , er det lett å skifte fra orginale til et litt grommere anlegg? Er på jakt etter noe med litt djupere lyd i på tomgang å lavt turtall! 2 rør bak, ikke dobbelt! ;) tips?

Legger til mer etterhvert som jeg kommer på! :)

Grøftelys; Som Otis sier.

Fangere fåes kjøpt hos de vanlige BMW-deler butikkene.

Lister; Faceliftlistene er annerledes. Du har i dag et chrom-innlegg, og dette innlegget er ikke på facelift, dvs der er listen hel. Kan sikkert lakkeres de gamle du har på samme måte som alt annet, men det blir ikke det samme som facelift.

Eksos/effekt; Er det kun lyden kan du bytte bare den bakre potten. Avhengig av hva du kjøper kan det være du må skjære ut i fangeren siden enderøret er vendt nedover originalt. KAN være du må sveise på et par fester hvis det ike passer rett på.

Nyrer fåes kjøpt overalt

AE-lykter fåes kjøpt overalt, men jeg vil anbefale et originalprodukt istedet for løse ringer.

Facelift baklykter fåes kjøpt hos de vanlige BMW-deler butikkene. Her må du tilpasse litt for å få dem inn.

Facelift-ratt blir for mer interresserte siden det er en del jobb og $$$ for lite visuell effekt.

Senkesett / M-sport fåes kjøpt hos de vanlige BMW-deler butikkene.

Felger fåes kjøpt overalt

Skrevet

Kjempe greier!

Da har jeg fått litt svar i hist å pist! ;)

Sporer litt av å skriv litt om bilen!

På/i bilen nå:

Felger: M6 19' Felger

Tilbehør: M Ringer i dashbord.

Senkesett: (Husker ikke specs, skal sjekke boka. Mener 30/50?)

Lys/Front: Angel Eyes (Ikkje Xenon)

Stereo: 1x iPod, 1x AUX og 1x USB utgang i midtkonsoll.

Nyrer: M-tec hel chrome nyrer.

Facelift Baklykter <--

Planer:

- M Front (Runde grøftelys!!)

- M bakfanger

- M Eksos (2x eller 4x uttak)

- Lister Inn og Utfor (Prøve å bli kvitt litt av chromen langs bilen. Litt finere finish)

Mer kommer sikkert! ;)

Skrevet

4 blås på en 520?

hehe.. hver sin smak..

Skrevet
4 blås på en 520?

hehe.. hver sin smak..

Vet ikke helt om jeg liker tonen din..

Er jo ikke som om jeg er den første og eneste som har tanker om 4 blås på en 520! ;)

Men du har sikkert rett. 2 blås max eller et annet utsende enn fabrikk! :)

Skrevet

2mmy va det vel som hadde 4x blås på 520`en sin. med full M pakke (støtfangera)

Va tøft utsende og meget tøff lyd.. e vell link her inne en plass...

Om det er bare en 2 liter, hva har det med saken å gjøre?

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei..

Har en 520ia som æ faktisk klarte å kvæle her en dag. Etter detta, slutta ABS, ASC, Speedometer og Forbruksmåler å virke.

Nån som har kjenskap tel detta? E det sensoren på hjulet som e gåen?

Skrevet

høres nok sånn ut ja. må uansett lese feilminnet.

Skrevet

Det har skjedd et par ganger med meg òg at bilen "kvelles". Ganske ofte når bilen har lavt turtall/tomgang. Turtallet ligger helt fint, så plutselig bare dør motoren. Aldri vert noe varig mén av det. Og av og til på første gir så humper å bumper det på gradvis stigende turtallet/tomgang.

Noen som har en mening?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...