Jealous_much Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Skal kjøpe meg en e46 320d i morgen av forhandler i Bergen. Føler jeg har lest noe om hvordan sjekke kilometerstand tideligere, men finner lite angående dette nå. Er det mulig å holde inne trippteller og vri tenning eller noe i den dur?
Lars89 Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Er en myte at man kan holde inne trip-knapp og få opp km. Får opp et tall som er ca 380 000 og ikke har noe med km å gjøre (på E36) For å sjekke km-stand skikkelig må man inn med diagnoseutstyr (tror man må ha org BMW-utstyr) og sjekke km som er lagret i instrument og lysmodul
Wacman Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Det er lagret ekte km-stand et par andre plasser i E46 og oppover enn det mange vet om,så med org. tester,evt også en som kan sine BMW'er finner du reell km-stand
Robbi3 Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Det er lagret ekte km-stand et par andre plasser i E46 og oppover enn det mange vet om,så med org. tester,evt også en som kan sine BMW'er finner du reell km-stand Det stemmer, er lagret 3 steder som mange vet om. Hjernen, lysmodul og dashbord. Alle disse har et minne, så om du bruker et ganske simpel program som Carsoft vil du bare lese av hva som er skrevet inn. Men om du har BMW sitt program kan du lese om den er endret og i tillegg.. Finnes non som bytter lysmodul og hjerne for å skjule, så vær obs på at hjerne r dt samme. Men uans anbefaler jg bare en NAF test, så er du mer sikret.
Jealous_much Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 Bilen er kjøpt, men skal ta en NAF-test når jeg får tid. Fikk garanti med bilen så har litt tid på og finne feil
Hi-Fi Lasse Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 En kamerat av meg som jobbet på bmw før sa til meg at e46 har en "bug" lagt inn fra fabrikken som gjør at det lyser i en enkel pixel i displayet om km standen er tuklet med
CrZyWiz Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 En kamerat av meg som jobbet på bmw før sa til meg at e46 har en "bug" lagt inn fra fabrikken som gjør at det lyser i en enkel pixel i displayet om km standen er tuklet med Da tror jeg du\dere har misforstått noe, da det er E36 som har en rød piksel som lyser. Men trenger ikke bety at noen har tuklet med km stand...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå