aottesen Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Ja, nå vet jeg hvorfor. Når du trykker til Norway trekkes uk moms. da blir det 379$. Ja, selvfølgelig Det burde jeg jo tenkt på... Jeg bestilller alltid varene mine til sverige for å slippe Norsk moms.... Javel? Fortell mer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Kan bestilles som post restante til et postkontor i Sverige. Kjører da over grensa å henter pakken, ergo ingen moms. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Bor på Vestlandet, men skal til Gøteborg i august. Kan jeg bestille til hotellet? Hva betyr restante? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 http://www.google.no/#hl=no&source=hp&q ... 7ae8002bcc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi85 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2010 Baah! Fikk regninga fra DHL på 1011kr.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerische Motor Werke Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 Kan bestilles som post restante til et postkontor i Sverige. Kjører da over grensa å henter pakken, ergo ingen moms. Stemmer nesten Bluefin sender med DHL så den kan IKKE sendes post restante til et post kontor, men du kan hente dem direkte på DHL sine avdelinger. "Bor på Vestlandet, men skal til Gøteborg i august. Kan jeg bestille til hotellet? Hva betyr restante?" De har en avdeling i skee på vei til Gøteborg og en i selve Gøteborg. Den i skee er lett å finne da den ligger helt inntil E6, den i Gøteborg har jeg ikke vært på så usiker på hvor den ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 TAKK!! Ringe DHL en uke før vi reiser, og avtale med de Hvorfor slipper man svensk momspålegg? Er det pga. EU? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerische Motor Werke Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 TAKK!!Ringe DHL en uke før vi reiser, og avtale med de Hvorfor slipper man svensk momspålegg? Er det pga. EU? Ja, ring dem så får du greie på hvilken adresse du skal bruke på bestillingen. Ja, du betaler kun moms i det landet du bestiller varer eller tjenester fra så lenge det er innom EU. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL1000S97 Skrevet Juli 11, 2010 Share Skrevet Juli 11, 2010 Det beste hadde jo vært å få BMW's originalprogram til f.eks. 120d lagt inn (det er jo nøyaktig samme motorkomponenter på alt fra 116d til 120d skal jeg tro forhandler). Det medfører ikke riktighet. x16d og x18d har en annen turbo og dyser enn x20d. Motoren forøvrig er den samme. Er det bare rett fra produsent som gjelder? Ser de ligger på £444, så det blir vel fort nærmere 6 lapper med frakt og moms? Jeg regner med at du har sjekket delenumre/"fiche" og/eller jobber med slike motorer til daglig. Uansett fint at du korrigerer den feilinfo jeg fikk fra Bavaria. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 www.realoem.com bekrefter påstanden ganske så greit. Det er minimalt på x16d, x18d og x20d (...forsåvidt også x23d) som er likt, forutenom selve blokken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Kan bestilles som post restante til et postkontor i Sverige. Kjører da over grensa å henter pakken, ergo ingen moms. Stemmer nesten Bluefin sender med DHL så den kan IKKE sendes post restante til et post kontor, men du kan hente dem direkte på DHL sine avdelinger. "Bor på Vestlandet, men skal til Gøteborg i august. Kan jeg bestille til hotellet? Hva betyr restante?" De har en avdeling i skee på vei til Gøteborg og en i selve Gøteborg. Den i skee er lett å finne da den ligger helt inntil E6, den i Gøteborg har jeg ikke vært på så usiker på hvor den ligger. Bestilles det til Sverige så betaler dere ikke svensk moms, men jeg kan ikke forstå annet enn at dere da heller ikke få trukket fra engelsk moms. Altså må det betales 17,5% VAT, kontra 25% MVA i Norge. Jeg syns det er greiere å få det levert på døra og betale noen prosent mer i moms... Det blir noe annet når en handler momsfritt (privat) innen EU, da kan en spare hele momsbeløpet ved å få det tilsendt til Sverige kontra Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Jeg skulle jo bestille da jeg var i gøteborg forrige helg - men så dukket jo denne saken med turboen min opp, så jeg legger det litt på hyllen uansett. Men, veldig enig i at det er digg å bestille ting og bare få de på døren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahoo Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Sånn, da har eg bestillt til min 177hk 120d! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 skal en tur til londonm 23 des! skrik ut om det er noen som trenger blufin til sin bil. henter et par:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå