Gå til innhold

Nån som har erfaring med Bluefin? (er nå testet!)

Remi85
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan bestilles som post restante til et postkontor i Sverige. Kjører da over grensa å henter pakken, ergo ingen moms.

Stemmer nesten :) Bluefin sender med DHL så den kan IKKE sendes post restante til et post kontor, men du kan hente dem direkte på DHL sine avdelinger.

"Bor på Vestlandet, men skal til Gøteborg i august. Kan jeg bestille til hotellet? Hva betyr restante?"

De har en avdeling i skee på vei til Gøteborg og en i selve Gøteborg. Den i skee er lett å finne da den ligger helt inntil E6, den i Gøteborg har jeg ikke vært på så usiker på hvor den ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK!!

Ringe DHL en uke før vi reiser, og avtale med de :-)

Hvorfor slipper man svensk momspålegg? Er det pga. EU?

Ja, ring dem så får du greie på hvilken adresse du skal bruke på bestillingen.

Ja, du betaler kun moms i det landet du bestiller varer eller tjenester fra så lenge det er innom EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde jo vært å få BMW's originalprogram til f.eks. 120d lagt inn (det er jo nøyaktig samme motorkomponenter på alt fra 116d til 120d skal jeg tro forhandler).

Det medfører ikke riktighet. x16d og x18d har en annen turbo og dyser enn x20d. Motoren forøvrig er den samme.

Er det bare rett fra produsent som gjelder? Ser de ligger på £444, så det blir vel fort nærmere 6 lapper med frakt og moms?

Jeg regner med at du har sjekket delenumre/"fiche" og/eller jobber med slike motorer til daglig. :)

Uansett fint at du korrigerer den feilinfo jeg fikk fra Bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Kan bestilles som post restante til et postkontor i Sverige. Kjører da over grensa å henter pakken, ergo ingen moms.

Stemmer nesten :) Bluefin sender med DHL så den kan IKKE sendes post restante til et post kontor, men du kan hente dem direkte på DHL sine avdelinger.

"Bor på Vestlandet, men skal til Gøteborg i august. Kan jeg bestille til hotellet? Hva betyr restante?"

De har en avdeling i skee på vei til Gøteborg og en i selve Gøteborg. Den i skee er lett å finne da den ligger helt inntil E6, den i Gøteborg har jeg ikke vært på så usiker på hvor den ligger.

Bestilles det til Sverige så betaler dere ikke svensk moms, men jeg kan ikke forstå annet enn at dere da heller ikke få trukket fra engelsk moms. Altså må det betales 17,5% VAT, kontra 25% MVA i Norge. Jeg syns det er greiere å få det levert på døra og betale noen prosent mer i moms... ;)

Det blir noe annet når en handler momsfritt (privat) innen EU, da kan en spare hele momsbeløpet ved å få det tilsendt til Sverige kontra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...