Gå til innhold

"knirkeforing" bak på e39

Kenni
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke nødvendig :) Tar ikke av bærebroen andre steder enn der kuleleddet sitter så posisjonen blir uforandret

Merka de også så det ikke skulle bli noe forskjell også, blei bra hos meg nå etter jeg tok de foringene :D , sorry for litt offtopic her nå, men trodde det var de foringene det var snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heis opp bilen bak. Ta av hjulet. Kjøp deg ei "narkosprøyte" med tynn spiss. Sprut belgen full av olje og vips så er lyden bort. GARANTERT:-)

Varer ca et halv år før ny dose må sprøytes inn.

Sparer deg for $$$ dette

Prøvde meg på dette i dag. Jeg ble veldig usikker når jeg leser dette igjen vedr å sprute belgen full av olje. Jeg kjørte spissen inn i belgen og matet med olje helt til det kom ut andre enden av foringen.

Var det slik du mente eller har jeg driti meg ut nå :? ?

Har ikke kjørt noe etterpå så jeg vet ikke om knirkingen er borte. Var ikke noe knirking når jeg "voga" bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hiver meg på/låner denne tråden litt siden det så ut som om det var "foring" eksperter her.

Har en e39 stv 99 mod, og den rister ved 110km/t noe veldig, men noe mindre mellom 90-110 km/t, over 110 så er den fin.????? feilen er? nybalanserte dekk, men bakdekka er noe slitt hvis det har noe å si?

Det er som rart her er; ristingen kjennes i hele bilen, og jeg føler den kommer fra bakstilling, men det er rattet som er mest vibrering i??? kan ikke mulings være skiver foran også? rart alt kom på en gang?

Håper noen har et klokt svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være casterstag foringer foran og traversforinger bak. Absolutt ikke uvanlig på e39 stv.

Hvordan ser casterstag foring ut, og hvor er den? vanskelig å bytte? Traversforing var det den man måtte har verktøy for at det skulle være mindre banning ved bytting?

Edit: Fant ut hvordan kasterstag foring ser ut. finner sikker hvor den er også. Men trenger man noe presseverktøy for å få den nye inn, eller motsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig som du har tegnet.

Montering og demontering gjøres med f.eks en tersj fra biltema, 3 armet sådan.

Traversforingene bak gjøres som beskrevet på autopower.se sitt mekar tips forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve å bytte disse og traversforingene. Må man ha trykkhjelp for å dytte på plass nye traversforinger? Kan ikke jekkes inn med garasjejekk eller noe? har ikke bukk se. Eller er dette er must for å bytte traversforinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travers foringer, trekkes ut ved hjelp av en tersj f.eks

Men autopwer.se har en bra gjennomgang på dette.

For å presse den inn igjen, så kan du bare senke ned bilen på foringen, ved hjelp av noe under den, så blir den presset inn. JEg smurte den med litt grease før jeg prøvde det, det virket som det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammeligne bakstillinga på e34 og e39 blir som å sammeligne m40 mot s14 :P E39 og e60 derimot, er likt ;)

Edit: Så jo etterhvert at det svaret dreide seg om casterstag og ikke knirkeforing som tråden egentlig er om... Mine egne erfaringer rundt risting i ratt er: Risting i 80-90 km/t = casterstagforing. Risting i 110-120km/t = bærearm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammeligne bakstillinga på e34 og e39 blir som å sammeligne m40 mot s14 :P E39 og e60 derimot, er likt ;)

Edit: Så jo etterhvert at det svaret dreide seg om casterstag og ikke knirkeforing som tråden egentlig er om... Mine egne erfaringer rundt risting i ratt er: Risting i 80-90 km/t = casterstagforing. Risting i 110-120km/t = bærearm.

Ikke traversforing altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...