Gå til innhold

Tragisk, rett og slett.

Wacman
 Share

Anbefalte innlegg

Uaktsomt drap på offentlig tjenestemann gir ham nok noen år bak murene. Forhåpentligvis! Og var han ruset, bør det bare balle på seg med år. Det er egentlig litt synd at vi ikke har akkumulert straff på samme måte som i USA. Da hadde han kanskje fått 60-70 år tilsammen for drap og kjøring i ruset tilstand. Men han er nok ute etter tre-fire år, tenker jeg. Vi bor jo i et nisseland når det gjelder straffeutmåling, så jeg forventer meg ikke mer.

Hadde det vert en sivilist så hadde han nok fått 3-4 år. men ettersom det var en offentlig tjenestemann, så får han nok noen år til tenker jeg. Og ettersom han er dømt for mange saker tidligere så stiller han ikke så sterkt i retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stemmer nok det. En jeg kjenner ble dømt for 2,5 års fengsel for drap på offentlig tjenestehund. Slo til en politihund over hodet med jernstang under en flukt. Så da blir det nok ganske sterk straff ettersom det er en politimann det er snakk om. Men ja det er sykt at han er mere verd bare for at han har jobb innen politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allikevel skremmende, det er jo en gylden regel som sier at man ikke skal behandle folk forskjellig, men det skjer faktisk, på tide at alle tilbakestående representanter for myndighetene blir fjernet og sendt på arbeidsleir mens kompetansefolk erstatter disse postene som fører til at hver skattekrone blir det gjort viktige investeringer, venstreorienterte folk mister sin stemmerett, miljøvernere blir satt i arbeidsleir, totalt nytt lovverk som er mer rettferdig og mer makt til høyrefolket, da ville Norge blitt verdens beste land å bo i :!: Når 85km i 60-sona gir 7000+kr i bot, mens en halvfeit og hårete advokat som penetrerer ei 14 år gammel jente, får 36 timers samfunnsstraff og må betale kun 30 000kr i oppreisning til denne jenta for å ha ødelagt livet til denne jenta, så blir jeg rimelig frustrert og irritert! De BER jo om mer kriminalitet med et slikt regelverk :evil: Man må rett og slett ta saken i egne hender, har ingen respekt for regelverket lengre, hadde det en stund, men nå er det slutt gitt [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forjævlig og tragisk sak dette. Den strekning er om ikke beryktet nok fra før.

Vi snakker nok dessverre uaktsomt drap under skjerpende omstendigheter her tipper jeg :( . Når jeg ser rullebladet til siktede spør jeg meg selv, hvorfor er denne fyren i det hele tatt fri? Only in Norway!

Tipper det blir en grundig gjennomgang av protokoll for utlegging av spikermatte og... ettersom denne ble lagt rett i utgangen av en tunell (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forjævlig og tragisk sak dette. Den strekning er om ikke beryktet nok fra før.

Vi snakker nok dessverre uaktsomt drap under skjerpende omstendigheter her tipper jeg :( . Når jeg ser rullebladet til siktede spør jeg meg selv, hvorfor er denne fyren i det hele tatt fri? Only in Norway!

Tipper det blir en grundig gjennomgang av protokoll for utlegging av spikermatte og... ettersom denne ble lagt rett i utgangen av en tunell (?).

Nå ja, skjer en del merkelig greier i USA også... At de legger den rett i utgangen av en tunell er vel fordi at sjåføren ikke skal ha mulighet til å reagere så fort og dermed kunne svinge unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw turbo med 320hk er mer kriminell enn en drapsmann, er jo bare Norge som er tilbakestående nok til noe slikt, det er ikke rart at andre europeere ser på Norge som tilbakestående, innavla osv, det stemmer jo! En stor grunn til lave straffer er vel kostnader ved å ha folk i fengseler, selv om de gjemmer seg bak en ny sjanse-tankegangen, har litt kjennskap til lovverk i et par land og det er utvilsomt mye bedre, der er det motivasjon som gjelder, ikke direkte straffing av trafikkforseelser og liknende, har funka MEGET bra i forhold til tidligere

lurer på hvor smart denne politimannen har vært som står på veien slik at det er mulig å kjøre han ned uten å kjøre av veien, blir bare spekulasjoner, men man kan jo spørre seg siden det skjedde :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår du ihjel en person med jernstang vil jeg tro at du får mer enn 2,5år. Jeg for min del tenker at det er tilpass. Er du først på flukt er det vel andre ting inne i bildet også :roll: Koster å trene opp en tjenestehund også..

Du ville tro? Jeg vil også gjerne tro det..

Koster og trene opp.. Er fortsatt bare en hund det er snakk om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siktede burde ikke vært utenfor murene. Med såpass mange og alvorlige forbrytelser har man bevist at man ikke er skikket for å leve ute blandt andre folk. Måtte han få mange jævlige år bak murene...

At han var rusa håper jeg fører til høyere straff. Har INGEN respekt for fyllekjørere...

Men man får jo redusert straff pga man er "sinnsyk i gjerningsøyeblikket" så ingenting sjokkerer meg...

Bare i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det rullebladet der burde jo påtalemyndigheten se ganske tydelig at denne dritten ikke kommer til å bli en snill gutt av et par års klask på fingrene. Burde dømmes til sikring på Ila.

Omstendighetene rundt ulykken er jeg ikke så hypp på å spekulere i, rart nok at politimannen sto sånn til at han ble truffet,men desto mindre formildende for gjerningsmannen at han da fortsetter videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...