BimmerE46 Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 Har holdt på i 1 1/2 time i kveld med å få ut ABS føleren, har lirket den og jukket fram og tilbake og dratt i filler ledningen den sitter i, og knekt halvparten av den delen som er skrudd nedi. Så ca 97% av føler er ute, og det sitter igjen bare smadrede rester igjen, som sitter som faen, ikke rå å flytte litt på det en gang. Noen tips her??? Og ikke nok med det, umbrako skruen knakt tvert av så nå sitter halvparten av den også igjen. Hvordan få ut resten av den da? Takker for hjelpa på forhånd.
Joachim_M5 Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 Bytt hele navet, fort gjort. Hvis ikke blir det boring og gjenging. Restene av følern kan du også prøve å borre ut hvis du kommer til, husker ikke i farten åssen det var å komme til. Men koster nok ikke mange kroner for et brukt nav, sikkert like enkelt å bare bytte hele drittn. mvh Joachim
mhane Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 Tror det er temmelig likt som på 7 serien. Der borret jeg den bare ut og satte inn den nye. Tror det ligger bilder og forklaring av operasjonen i tråden om "mhanes 730d" Dette er en typisk del man bør skru ut minst en gang i året og smørre opp (grease) hullet den sitter i slik at den ikke setter seg fast.
Sjøbuse Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 det gikk bra med litt varming. hammring. skrujern og nebbtang. den kom ut etterhvert.
BimmerE46 Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Skrevet Mars 6, 2010 Jepp den er ute nå, etter litt (mye) jobb, så er den ute Men skruen er der enda
Rollerboy Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 Ikke sikkert du trenger å skru fast den nye.. Hender de er presset hardt fast i hullet sitt. Ellers kan du jo lage deg et nytt feste, eller lage en brakett som festeanordning.
BimmerE46 Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Skrevet Mars 6, 2010 Den sitter ganske løst denne nye føleren, så må prøve å få til noe her, kanskje sveise på en mutter og prøve å vri den opp da... Takker for svar alle sammen
SteffenM2 Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Neste gang bytter du ikke sånt noe selv Dæven, dette må være et av de mest produktive svarene jeg har sett. Gratulerer ! ontopic igjen: Du kommer ikke til med en wisegrip tang altså? Det ville vært mitt første valg og prøvd iallefall.
Sjøbuse Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 Neste gang bytter du ikke sånt noe selv Dæven, dette må være et av de mest produktive svarene jeg har sett. Gratulerer ! ontopic igjen: Du kommer ikke til med en wisegrip tang altså? Det ville vært mitt første valg og prøvd iallefall. var sikkert ment som kødd siden S.Arnesen og bimmerE46 er venner og S.Arnesen fikset problemet og fikk ut resten av føleren. og siden både BimmerE46 og jeg har skrevet tidligere at føleren er ute så er ikke det et problem lenger. den skruen prøvde vi å komme til og den er ikke villig. eneste er å bore ut. eller sveise på noe.
BimmerE46 Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Skrevet Mars 9, 2010 Neste gang bytter du ikke sånt noe selv Dæven, dette må være et av de mest produktive svarene jeg har sett. Gratulerer ! ontopic igjen: Du kommer ikke til med en wisegrip tang altså? Det ville vært mitt første valg og prøvd iallefall. hehe, wisegrip var prøvd det og, og eneste jeg fikk ut av det var bare å ødelegge gjengene. rørte seg ikke i heletatt. Nesten så en skulle tro den var sveisa fast. Men skal prøve mer, skal ikke gi meg.
BimmerE46 Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Skrevet Februar 21, 2012 Ja gjorde jo det. Er ute nå og ny sitter der. Men at den satt godt og skruen satt godt skal jeg ikke legge skjul på. Men smør godt, og varme opp om du har mulighet før du prøver deg på skruen om det er det du skal.
TRF Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Gi skrua noen skikkelige slag før du begynner, så går det som oftest helt fint. (sett i en kraftig umbraco bit med litt lengde, frem med sleggehammer).
Mariuse34 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Min brakk tvert av, og bruddet er i plan med metallet den står i. Tenkte grisepikk egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå