everoy Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2010 OK, takk Otis. Mente begge slangene ja, dårlig formulert der gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mujaffas Skrevet Mars 9, 2010 Share Skrevet Mars 9, 2010 dette funker vel da også på e46 320 d facelift motoren? Det har ikke noen innvirkning på givere og slike ting? Noen som har noen bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 9, 2010 Share Skrevet Mars 9, 2010 Du vil få CEL Check engine light når du kobler ut EGR på en FL 320d. Denne utgaven har en form for overvåkning av dette. Men ellers så vil du ikke oppleve noe, ihvertfall ifølge det mange andre sier og mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mujaffas Skrevet Mars 9, 2010 Share Skrevet Mars 9, 2010 ok, takk for svar .. litt irriterende å ha den lysende da.. den går heller ikke i noe nødprogram ellerno slik da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Nei, ikke etter det jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Helt uproblematisk å koble ut EGR på 320d opptil 2004 mod. Har gjort det selv på min 03 uten noen som helst problemer. Jeg nappet bare ut den lille vakuumslangen som går til EGR-ventilen og blendet denne slangen med noe jeg fant som passa på slangen. Etter at EGR-systemet er utkobla merka jeg følgende; -bedre gassrespons -svartrøyk ved gasspådrag forsvant totalt -nykkingen ved lett gasspådrag, kald motor og ca 1800 rpm forsvant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Hva godt kan det gjøre å koble den ut? Den er jo der for en grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Jeg nevnte jo hvilke positive endinger jeg fikk av å koble den ut. EGR systemet er der er for å redusere NOx utslippene og forurense motoren og fylle den med koks og mannskit. Er oftest bykjørte biler som kjører mye korte turer og aldri får "luftet" seg litt som sliter mest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mujaffas Skrevet Mars 11, 2010 Share Skrevet Mars 11, 2010 Jeg nevnte jo hvilke positive endinger jeg fikk av å koble den ut.EGR systemet er der er for å redusere NOx utslippene og forurense motoren og fylle den med koks og mannskit. Er oftest bykjørte biler som kjører mye korte turer og aldri får "luftet" seg litt som sliter mest. Regner med du da i tillegg har tuning boks eller har fått chipet "styreenheten" ? Kommer du til Egr ventilen under plastdekslene? eller må man demontere mer? Hørte at på mondeo sin diesel motor er det visst en oppskrift på og borre et hull i egr ventilen? muligens for å lure den til å tro den er i funksjon. ? Innsuget bør kanskje også gjøres rent i samme slengen? Veldig bra tråd dette ! Har noen prøvd å fjerne katalysator for yttligere effekt økning ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mars 12, 2010 Share Skrevet Mars 12, 2010 Jeg koblet ut EGR mens jeg byttet glødepluggene på min bil da jeg måtta av med innsuget for å komme til. Da så jeg hvor skrekkelig innsuget var (fullt av gugge som følge av EGR). Så når jeg monterte dette samme gadd jeg ikke å koble på vakuumslangen som styrer EGR -ventilen, men bare blendet denne. Du kommer lett til EGR-ventilen ved å fjerne det øverste plastdekselet. Er fem umbrakoskruer så kommer du lett til. Sortrøyk kan du antyde på de fleste dieselbiler uten partikkelfilter ved fullt gasspådrag og biler bakom som lyser i eksosskyen. Noen liker ikke å koble bort EGR pga økte forbrenningstemperaturer derav økte NOx utslipp, men hvorvidt dette er reelt vet jeg ikke da EGR-systemet KUN tilfører eksos til innsuget så lenge motoren er under ca 1800 omdr. Hvorfor borre hull i EGR-ventilen? Da får den jo tilførsel av eksos hele tiden, t.o.m når den ikke skal ha dermed også redusert effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
everoy Skrevet April 7, 2010 Forfatter Share Skrevet April 7, 2010 Ja, den bittelille vakumklokka mi begynte å lage lyd etter kanskje 6 mnd eller litt mer.Da blendet jeg av den igjen, så ble det stille. Håper ikke det tar knekken på den store igjen da.... Den store vakumklokka lager lyd nå (hører det når jeg slår av motoren). Skal blende av den lille, og se om det blir noe bedre. Vet du om det er skadelig for disse vakumklokkene å blende de av? Hvilken øvrig funksjon har f.eks. den store vakumklokka, ved siden av å regulere egr- ventilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Jeg frykter for at å blende av vakumklokken(e) er skadelig over tid, men tar sjansen foreløpig. Vakum brukes til bremsekraftforsterker og turbo styring, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
everoy Skrevet April 7, 2010 Forfatter Share Skrevet April 7, 2010 Jeg frykter for at å blende av vakumklokken(e) er skadelig over tid, men tar sjansen foreløpig.Vakum brukes til bremsekraftforsterker og turbo styring, mener jeg. Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå