Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har Montert Coilover på bilen min nå, det jeg lurer på er ossen finner jeg ut hvor mye jeg har senket den? gjengenge jeg kan justere er 12 cm og dem senker maks 8 cm forann?

også hva koster det for 4hjuls kontroll? bare ta det på vanelig verksted?

for og få det i vognkortet at den er senket hva må jeg ha i orden? 4hjuls kontroll og tuv papirer? koster det mye får og få den godkjent?

også lurer jeg på om det er lovlig å kjøre med 18toms felg på e36 1995 mod ?

Skrevet

4hjuls kont koster fra 1200 til 1800 ca taes på offentlig godkjent verksted du må ha med begge deler av vognkort tuv papirer og utskrift av 4hjuls kont. prisen hos biltilsynet er opp og ned hørt noen har betalt 500, jeg betalte ikke noe. du kan kjøre på 20tom om du vil , bare du er innen for hjulbuer og rulle omkretsen er innenfor +- 5% av det som er orginalt. har du forskjellig bredde forran og bak må du ha det i vognkortet fra før eller ha tuv papirer på felger .

Skrevet
4hjuls kont koster fra 1200 til 1800 ca taes på offentlig godkjent verksted du må ha med begge deler av vognkort tuv papirer og utskrift av 4hjuls kont. prisen hos biltilsynet er opp og ned hørt noen har betalt 500, jeg betalte ikke noe. du kan kjøre på 20tom om du vil , bare du er innen for hjulbuer og rulle omkretsen er innenfor +- 5% av det som er orginalt. har du forskjellig bredde forran og bak må du ha det i vognkortet fra før eller ha tuv papirer på felger .

ok takk:)

Skrevet

Vis du senker bilen helt ned så mye som er maks, alstå ikke nødvendigvis helt ned på gjengene, og ser hvor på gjengene "mutteren" er, så er det jo bare å måle derifra :)

Skrevet
Vis du senker bilen helt ned så mye som er maks, alstå ikke nødvendigvis helt ned på gjengene, og ser hvor på gjengene "mutteren" er, så er det jo bare å måle derifra :)

ja, men det og finne ut hva som er 60/40 senk som jeg skal ha? slik den er nå så er den 6cm fra bakken-

Skrevet

Kan godt vær jeg misforstår. men vis du skrur fjærene så langt ned at den er senket 8cm, som er maks. så er det bare å justere opp 20mm på gjengene? så har du vell 60 framme. Eller at du måler fra topp. Og det samme bak.

Skrevet

Det som er greit med coilovers er at du kan justere til den høyda som du vil ha og ikke trenger å velge deg en viss høyde som du må med fjører. Juster til du er fornøyd med utseende og brukervennlighet :wink:

En 4-hjulskontroll er heller ikke dumt hvis du vil ha dekka dine mer enn 1 sesong og har tenkt å ha det godkjent :wink:

Skrevet
Det som er greit med coilovers er at du kan justere til den høyda som du vil ha og ikke trenger å velge deg en viss høyde som du må med fjører. Juster til du er fornøyd med utseende og brukervennlighet :wink:

En 4-hjulskontroll er heller ikke dumt hvis du vil ha dekka dine mer enn 1 sesong og har tenkt å ha det godkjent :wink:

stemmer, men når jeg kommer til godkjening oss biltilsynet så finner dem ut selv hva bilen min er senket slik at det står riktig oppført i vognkortet? synes den er perfekt nå men hvet ikke hvor mye den er senket viss dem spørr om det.

Skrevet
Kan godt vær jeg misforstår. men vis du skrur fjærene så langt ned at den er senket 8cm, som er maks. så er det bare å justere opp 20mm på gjengene? så har du vell 60 framme. Eller at du måler fra topp. Og det samme bak.

ja men trur ikke det blir riktig. siden gjengene er 12 cm men den senker maks 8 cm. så det vil si for hver cm jeg senker med gjengene så vill den ikke senke 1 cm?

Skrevet

Hos de fleste biltilsyn må du ha 11cm klaring under bilen for å få det godkjent. De måler så avstand fra senter av felg til hjulbue og den blir da godkjent med den høyda.

Endel er heldige og får ikke høyde skrevet inn i vognkortet.

Må selvsagt ha TUV-papirer på coiloverene :wink:

Ville hørt med ditt lokale BT hvordan de gjør det. Store forskjeller ute å går :wink:

Skrevet

Monteringen bør jo også stemme med tüv-papirene. Dvs.. selv om kanskje har 15cm med gjenger betyr ikke det at man har 15cm å justere på. Fjæra må selvsagt stå i spenn, og som regel står det også i papirene hvilke høyder som er godkjent.

Forøvrig.. den viktigste grunnen til å ta hjulstillingkontroll har verken med godkjenning eller dekkslitasje å gjøre, men at riktige hjulvinkler er alfa og omega for kjøreegenskapene. Feil spissing kan gjøre en bil livsfarlig..

Skrevet

Alt for mye negativ camber er heller ikke bra. Ut ifra slitasjen på sommerhjula mine har jeg ikke mye kontakt med veien på bakhjula.

Merkes ALT for godt på vinter/vått føre...

Skrevet
Hos de fleste biltilsyn må du ha 11cm klaring under bilen for å få det godkjent. De måler så avstand fra senter av felg til hjulbue og den blir da godkjent med den høyda.

Endel er heldige og får ikke høyde skrevet inn i vognkortet.

Må selvsagt ha TUV-papirer på coiloverene :wink:

Ville hørt med ditt lokale BT hvordan de gjør det. Store forskjeller ute å går :wink:

ja okai, 11cm såpass hehe, hvor på bilen måler dem da? blir min godkjent når det er 6cm forann på fangeren og 10cm bak på fangeren? har riger m5 kit.

tuv papirer har jeg.

4hjuls kontroll tar en kamerat av meg som går på skolen, så dem driver med slikt der;P altså gratis:P

slik ser det ut, hva synes dere?

kj8l8leab0ngdhzmjluo.jpg

Skrevet

De tullemålene dine betyr ingenting, det skal måles under bilen f.eks på rammevangene. En slik riegerfanger bygger jo mye mer ned enn orginaltfangeren gjør..

Når det er sagt så tror jeg det er langt fra alle som bruker denne 11cm-klosse-regelen. Jeg hørte iallefall ikke noe om det..

Jeg syntes bilen ser ut til å være senket 60-70mm foran og 30mm bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...