frengen Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2010 skjekket i sta: 7 sek 0-100 og 8,3 til 110;D dette med m52b28 med m50 innsug og fjærnet katalysator, 520 diff og automatkasse. lurer på hvor mye effektøkningen kan være, men uansett er det veeeldig stor forskjell fra 193hk og det som er nå 210-220 en plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frengen Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2010 Vært lite bilder på ei stund nå. Bilder fra nyfelg og div prosjekt: Og ja! Bilen skriker etter senk! GS evo 2: Foran: 19" 235 35 Bak: 19" 265 30 M50B25 manifoil montert! Gir mye bedre toppeffekt, dog litt mindre moment før 4000, men ikke veldig merkbart. Tempføler fra m52 innsug, montert i m50 innsug. borret opp 12mm hull i eksisterende gjenger, og limte med epoxi. ingen leeks, og sitter som fjell! håper den aldri må byttes modifisering av veivhusventilasjon osv. strips ER fagmessig!!? monterte 6 nye sylindere i samme slengen... bare en sammenligning Og sist, men absolutt ikke minst...ny basskasse. laget med akkurat samme vinkel som seterygg, som passer perfekt helt inn mot ryggen. Heldekkende plate, trekt i filt vil bli montert over kassene, med utskjæring til subbene. kassen er laget for 2 stk JBL P1222 eller RF P3, da de skal ha samme kassevolum. 100L innvendig. kassen er boltet fast med gjennomgående 10mm bolter. har 1cm dempematte mellom, for å hindre skrangling. tanken er å ha bassreflexen inn i cupe, men må gjøre mer research før jeg finner fram hullsaga. Delte meninger ang. denne løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frengen Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2010 Kom gjerne med tilbakemeldinger folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endre88 Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 ang det me insug fra 2,5 så bør du også få deg en chip som samsvarer dette ring norman(trimchip) og hør me han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 synes 6.5 timer var imponerende lite tid på å bytte motor.. Personlig har jeg aldri gjort dette i en bil før, men jeg så jo for meg ett par timer til. Hvordan var det med styredelene, brukte du samme delene som fra gammle motoren? Regner med ledningsnettet er nogenlunde likt, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frengen Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 endre88: jepps, veit det kan være en del å hente med chip ja. skal snart til danmark og videre til tyskland på biltur. kan være mye å spare på å gjøre det der. koster vel ca 6-7k over alt i norge? noe som er ganske mye for å flashe hjernen med et nytt program, de mest sannsynlig har på pc'n fra før... stian...: hadde med meg kompis som er bmw-mekaniker ved motorskifte. var noen timer og bannskap spart der. vi flyttet over dynamo, starter, vifte, girboks++. byttet også vannpumpe, loddet klipte ledninger og byttet simringen på girkassa som var defekt. men ja, alt passer overens. ledningsnett er også likt. eneste at motorstyreenhet må omprogramere for å kommunisere med ews. det var da bare å kjøre med 520- hjernen ned til verkstedet, sette i 528 hjerne, noen tastetrykk på diagnoseutstyr og vips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endre88 Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 nei nei norman e ikke dyr ring og hør me han. han har vert borti dette før så dette kan han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frengen Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2010 er det en på forumet her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pledd74 Skrevet Juni 18, 2010 Share Skrevet Juni 18, 2010 Supert prosjekt!! Er fristet til å gjøre det samme!! Hva med godkjenning fra BT mtp. motorbyttet? Er alt av bremser på alle 520ia "gode" til kravene ? Noen grunn til at dette ikke skal bli godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet Juni 18, 2010 Share Skrevet Juni 18, 2010 da skal jeg ta meg en telefon til gs straks, og få igjen penger. fikk igjen kun 80 prosent, da det var "min feil" husk at du har 2 ukers angrerett når det er kjøpt på nett om de ikke har sendt med retur skjema er det lenger angrerett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 19, 2010 Share Skrevet Juni 19, 2010 Flott bil! du skulle jo bare trødd en M62 nedi hullet når du først var i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Juni 19, 2010 Share Skrevet Juni 19, 2010 Supert prosjekt!!Hva med godkjenning fra BT mtp. motorbyttet? Er alt av bremser på alle 520ia "gode" til kravene ? Noen grunn til at dette ikke skal bli godkjent? Alle understellsdeler og bremser er likt på 520, 523 og 528. Godkjenning går fint sålenge du har dokumentasjon på motor og dokumentasjon på at understellsdelene er like. (delenr. f. eks.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frengen Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2010 ingen sak å få det godkjent nei. som sagt, bare å ha papirene i orden. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 har du fått den godkjent? blei det dyrere forsikring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Nydelig 5'er. Vurdert lakkerte lister rundt om ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå