Alpinwhite Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2010 grom den der, jonas. møtte dæ på brua mandagskveln i 9 tia, men ikke faen om du så mæ... Det kan stemme. Men du kjørte neppe BMW'en, tror jeg hadde sett deg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpinwhite Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Mai 15, 2010 Share Skrevet Mai 15, 2010 Deilig bil ! kvite bmw'er med svarte/carbon detaljer er rått... gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Mai 15, 2010 Share Skrevet Mai 15, 2010 Gratulerer med nydelig bil Er utrolig tøft med hvit LCI Vertini Riviera er det jeg har på min også, så du kan se i tråden min hvordan det ser ut på min E46. Det er "bare" 18" da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpinwhite Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2010 Gratulerer med nydelig bil Er utrolig tøft med hvit LCI Vertini Riviera er det jeg har på min også, så du kan se i tråden min hvordan det ser ut på min E46. Det er "bare" 18" da Felgene dine så veldig bra ut 18" synes jeg er en fin størrelse på 3-serie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpinwhite Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2010 SENK ER TØFT! Forresten, for noen uker siden "hylte og skreik" dekktrykkmåleren i iDrive. Punktering i venste bakhjul, fortalte den. Dekket ble sjekket like etter, men ingen skader eller punktering ble funnet. I ettertid var det heller ingen problemer. Sent i natt fikk jeg akkurat samme beskjeden, punktering i venstre bakhjul. Dekket ble sjekket grundig nok en gang, men ingen punktering eller skade på dekket ble funnet denne gangen heller. Dekket er akkurat slik det skal være. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet Juni 20, 2010 Share Skrevet Juni 20, 2010 SENK ER TØFT! Forresten, for noen uker siden "hylte og skreik" dekktrykkmåleren i iDrive. Punktering i venste bakhjul, fortalte den. Dekket ble sjekket like etter, men ingen skader eller punktering ble funnet. I ettertid var det heller ingen problemer. Sent i natt fikk jeg akkurat samme beskjeden, punktering i venstre bakhjul. Dekket ble sjekket grundig nok en gang, men ingen punktering eller skade på dekket ble funnet denne gangen heller. Dekket er akkurat slik det skal være. Noen som vet hva problemet kan være? Fin bil Sjekka om trykket er likt i dekkene bak? Måleren måler visst bare om det er lik rulleomkrets på alle hjulene, så om det er avvik der, så begynner den å hyle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Juni 20, 2010 Share Skrevet Juni 20, 2010 På min fars forrige E60 kom det samme opp på idriven, da var det en liten nål som hadde kommet inn i dekket, vi hadde ikke sjangs om å se dette.. Sjekk nøye om du har kjørt over noe lite, skarpt noe som fortsatt sitter i dekket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpinwhite Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2010 Takk for respons Trykket i alle dekkene er målt og sjekket, og er som det skal. Har sjekket det på nytt i dag, og lufttrykket er fortsatt slik det skal være. Finner ikke noe skader heller, verken store eller små. Aner egentlig ikke hva det kan være, men skal få sjekket det grundigere om det gjentar seg flere ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Juni 22, 2010 Share Skrevet Juni 22, 2010 Var det derfor du sto parkert langs Stakkevollveien litt over halv fire natt til søndag..? Hadde bra lyst til å stoppe deg å spørre om skyss hjem fra byen, slik at man skulle slippe å stå ute i regnværet Fenomenet med at iDrive gir deg beskjed om dekktrykk etc. er helt normalt, og overhodet ingenting å bekymre seg over. Bilen måler rulleomkretsen på hjulene, og denne vil jo kunne endre seg særlig ut ifra temperaturen som dekkene holder. I sin forlengelse vil jo dette si at jo kaldere det er ute (slik som "vinterværet" her i Tromsø er for tiden...), med våte og nedkjølte veier, så vil dekktrykket være noe lavere enn når det er varmt. Har selv vært noe plaget med dette både på min tidligere E60, på CLS'en jeg hadde sist, og på min nåværende E61. Problemet forekommer sjeldnere ved bruk av originale hjul/felger har jeg inntrykk av enn ved bruk av alternative hjul, selv om dette trolig avhenger mest av dekkdimensjoner etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juni 22, 2010 Share Skrevet Juni 22, 2010 min også driver og hyler om dette fra tid til annen. Nå sist så klagde den med rødt lys. Var kanskje litt dårligere med luft i venstre forhjul, men virkelig langt unna noen punktering. Tror også den skal varsle med gullampe hvis trykket blir noe lavere. I alle fall så er det jo greit å ta en liten visuell sjekk når dette skjer, selv om man også merker det godt på bilen hvis man punkterer. Vet ikke om det har noe å si om når man resetter også? Om hjula er kalde eller varme? Men er "normalt" har jeg hørt at de varsler fra tid til annen, men veldig irriterende og slitsom med røde lys i dashbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpinwhite Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2010 Var det derfor du sto parkert langs Stakkevollveien litt over halv fire natt til søndag..? Hadde bra lyst til å stoppe deg å spørre om skyss hjem fra byen, slik at man skulle slippe å stå ute i regnværet Fenomenet med at iDrive gir deg beskjed om dekktrykk etc. er helt normalt, og overhodet ingenting å bekymre seg over. Bilen måler rulleomkretsen på hjulene, og denne vil jo kunne endre seg særlig ut ifra temperaturen som dekkene holder. I sin forlengelse vil jo dette si at jo kaldere det er ute (slik som "vinterværet" her i Tromsø er for tiden...), med våte og nedkjølte veier, så vil dekktrykket være noe lavere enn når det er varmt. Har selv vært noe plaget med dette både på min tidligere E60, på CLS'en jeg hadde sist, og på min nåværende E61. Problemet forekommer sjeldnere ved bruk av originale hjul/felger har jeg inntrykk av enn ved bruk av alternative hjul, selv om dette trolig avhenger mest av dekkdimensjoner etc. Ja, denne hendelsen med iDrive og "punkteringen" skjedde langs Stakkevollveien. Måtte ut å sjekke om tilstanden på dekkene var ok. Noe den var, av det jeg kunne se Hvertfall, godt å vite at dette er et noenlunde normalt ”problem” og at flere av dere har opplevd det. …Og neste gang du står i en evt. regnfull taxikø; Ikke være redd for å huke meg inn, om du skulle se meg kjørende. Bare hyggelig det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpinwhite Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2010 - Faen, for noe rot. Kommer nytt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 …Og neste gang du står i en evt. regnfull taxikø; Ikke være redd for å huke meg inn, om du skulle se meg kjørende. Bare hyggelig det Skal huske det Hvordan er du ellers fornøyd med bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 min også driver og hyler om dette fra tid til annen. Nå sist så klagde den med rødt lys. Var kanskje litt dårligere med luft i venstre forhjul, men virkelig langt unna noen punktering. Tror også den skal varsle med gullampe hvis trykket blir noe lavere. I alle fall så er det jo greit å ta en liten visuell sjekk når dette skjer, selv om man også merker det godt på bilen hvis man punkterer. Vet ikke om det har noe å si om når man resetter også? Om hjula er kalde eller varme? Men er "normalt" har jeg hørt at de varsler fra tid til annen, men veldig irriterende og slitsom med røde lys i dashbordet. Noe av grunnen til at nye BMW nå har dekktrykksmålere er vel fordi det er mindre merkbart at man har punktert med Runflat-dekk, og når man ser hva folk flest klarer å kjøre med uten å merke at noe er galt ser man også poenget! (Også fasinerende hva folk er villig til å ofre for å slippe 15 min. med dekkskift i veikanten. Ble forsinket på jobb en dag pga. en mann i ganske ny Mercedes E-klasse som kjørte på felgen i 10 km/t for å komme seg til et verksted. Kjørte utrolig nok forbi flere dekkverksted på veien for å komme seg til et av bergens dyreste. Slike som han er jo et relativt vanlig syn, men er nesten alltid kvinner). Har du (noen) prøvd å punktere med Runflat, og hvordan kjennes i såfall dette? (Greit å hvite hva man skal kjenne etter de gangene det kan være aktuelt). Trådstarter: Gratulerer med kjempeflott bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå