AVT Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Hei, jeg har bursdag i mai og har veldig lyst på en e30 325 mtech 2 coupé. Jeg tenkte å bruke ca 45000 Er det mulig å finne en som er i relativt bra stand til denne prisen? Eller burde jeg se etter noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Ikke på norske skilter. Lå en 318is mtech2 til 50 for en stund siden, men det hører til sjeldenhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Du må nok opp i det dobbelt ihvertfall for en bra e30 325 mtech2 med norske skilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Det er litt merkelig i grunn.. plastikken koster ikke mer enn ca 10 000brukt. Et brukbart Sportsintr fra 4000-10000kr avhengig av farge og om det er skinn. Et senkesett, eller komplett med demper fjører, og gjerne justerbart koster fra noen tusen lapper til 10-15k. Ellers er ikke forsjellene vesentlige. Ønsker du mtech2 bil, pass på at bilen du kjøper er en facelift modell, ellers vil ikke delene passe uten modifiseringer. Er du heldig finner du et greit eksemplar av en 325i som allerede er senket som også har sportsintr.. Da er det bare bodykittet som mangler.. Min vurdering er at dersom bilen ikke har mtech2 plastikken (men har et godt understell og sportsseter) er den faktisk verdt kanskje så mye som 20-30k mindre enn om den hadde den utvendige plastikken og var orginalt levert med dette.. Det er ikke m-biler det er snakk om, da syns jeg forsjellen mellom ombygd/ikke ombygd er verdt å bry seg med. Det er altså en prisdifferanse mellom med/uten plastikk som tilsvarer en eventuell hellakkering, eller kun lakkering av plasten for å få lik farge (dersom du ikke er så heldig at fargen på plasten du kjøper er lik bilen din) og du sitter igjen med en del penger du kan bruke til vedlikehold og oppgraderinger.. Evt sette bort monteringen dersom du har ti tommeltotter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Da høres det ut som at jeg blir nødt til å ta til takke med en e30 325 facelift modell. Også får jeg bare sette på tech 2 etterhvert om jeg får råd. Det er vel mulig å finne en uten mtech til den prisen jeg har satt meg? Kan noen forresten vise meg forskjell på en e30 med facelift og uten? Er ny på dette : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 viewtopic.php?f=9&t=40116&hilit=pre+og+facelift+e30 Raskt søk på forumet. Du kan fortsette og prøve mer spesifikke søk for å finne svaret. Undertegnede har forklart forskjellen på disse varientene ved flere anledninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Den mest markante forsjellen du først legger merke til er sannsynligvis baklyktene. På facelift er disse litt større en "prefacelift" Ellers er det chromelister og fangere på preface, og bakre hjulbuer på facelift er tilsvarende "cab" utførelsen til preface. facelift har også "smiley" lykter framme orginalt. noen bilder: Prefacelift facelift Ellers ble prefacelift modellene produsert fra 82 til og med 87? Facelift fra 88-90(91 dersom touring og cab?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Takk Og en pen facelift 325i er mulig å få tak i til rundt 45tusen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Det burde være fullt mulig, men er vanskelig å finne fine eksemplarer for tiden. Cab til 93 og Touring til 94 btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Okei, jeg har enda nesten 2 måneder på meg. Så jeg får bare vente og håpe noe dukker opp. Takk for svar! Forresten, hvis noen eier en e30 325 facelift, som tenker på å selge. Send meg en pm i April, så kanskje vi kan ordne noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Uansett, dersom du kjøper en e30 som har litt teknisk småplukk men er pen i lakken og uten noe særlig rust- og du har mulighet til å gjøre et godt kjøp slik at du kan få den i god stand til 45000 så syns jeg det høres greit ut. Det kan uansett vært lurt å ha med en kompiss med litt erfaring fra e30 eller lignende for å kartlegge litt hva som må byttes.. http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... 1268665686 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Det der var jo annonsen sin da.. Lite forklarende bilder,og pussig salgssituasjon. Momset inn,bildene er tatt på kaia,men svært få og veldig lite info.. Hehe,refererer til den tråden vi har her om annonser som vekker mistanke. Skilt på en sånn en pleier å bli dyrt pga motoreffekt og slagvolum,men om bilen ellers er hel og fin så kan det kanskje lønne seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 USA? Vanlige facelift baklykter det der Er vel 40-50K i avgift på en 90 E30 325i. Ville funnet meg et penere eksemplar om jeg skulle satt norske skilt på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 USA? Vanlige facelift baklykter det der Er vel 40-50K i avgift på en 90 E30 325i. Ville funnet meg et penere eksemplar om jeg skulle satt norske skilt på den Det er jeg forsovidt enig i. Men jeg har en teori om at selger kanskje har hentet den selv, ikke ønsker å bruke penger på å få skilt på den, men ønsker likevel å selge den med fortjeneste? Tror den har lagt ute en stund i forhold til hvor fort mtech2 biler pleier å gå.. Det er vel alltid en som "bare" MÅÅ ha en mtech2 og kjøper den der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Den mest markante forsjellen du først legger merke til er sannsynligvis baklyktene. På facelift er disse litt større en "prefacelift" Ellers er det chromelister og fangere på preface, og bakre hjulbuer på facelift er tilsvarende "cab" utførelsen til preface. facelift har også "smiley" lykter framme orginalt.noen bilder: Prefacelift facelift Ellers ble prefacelift modellene produsert fra 82 til og med 87? Facelift fra 88-90(91 dersom touring og cab?) 88 faceliftene har linselykter uten smily. Ellers kan jeg jo dele mitt regnestykke for å få en "m-tech2" bil. 325i facelift 35 000 (Dette var før e30 ble gull verdt) M-tech2 plast: 10 000 Lakkering av plast: 4000 Klips, borresjarblonger etc: 3000 M-tech2 har shadowline. Det koster ca 5000 nytt. m-techfjærer til bakluke. 500 M-tech interiør. 6000 Når man først går igang med dette, renner pengene fort på detaljer. Det ryker fort 50-60k i understell og felger. Min erfaring er at det som regel blir dyrere å bygge selv enn å kjøpe en original m-tech2 som allerede har fått utført de riktige modifikasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå