håk Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 Tenkte jeg skulle lakke felgene min svarte, og lurer på om noen har fått bra resultat av noe de har lakket selv/med "billig" spraylakk? Blir det ok? Har noen forslag til spraylakk? Billig og bra er det jeg er ute etter Skal på noen rondeller... Lurer også litt på fremgangsmåte? Bare spray og vent? vanskelig å få det jevnt/pent? Mvh Håkon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 VELDIG enkelt: Gå på youtube, søk på painting rims, rim fixing, spraypaint rims osv..finner mange gode "tutorials" der men kort fortalt: Puss ned evt skader, matt ned med fint sandpapir så overflaten blir matt og litt ru, deretter ta finere papir slik at overflaten blir matt men u-ru. deretter spray mange TYNNE lag med grå grunning f.eks. la det tørke noen timer, puss ned med enda finere papir,spray nå med ønsket farge og la tørke. deretter tar du klarlagg med mindre du ønsker matte felger. Viktigste er ned matting og at du ikke sprayer så mye lakk,grunning og klarlakk at det begynner å sige, bedre å spraye sånn at hvertlag såvidt vises, da tilslutt vil du få ett fint resultat. Husk også å masker felgens "innside" og dekk såklart Og alt av pussepapir får du vel kjøpt hos f.els chlas olson og lakk får du vel på biltema i sprayboks, samme med grunning! (husk å vaske felgene SKIKKELIG før du starter og når du tror du har vaska dem grunding gå gjerne over di tørre nyvaska felgene med tynner så fjerner du alt av fettrester..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2010 Litt jobb altså, men bra foklart! Da blir det sånn Hva tror dere om Matt sort eller klarlakk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 Ja, men med tanke på at å gjøre det hjemme koster kanskje 500,- i "deler" mens å få gjort dette profesjonellt koster 2 000,- ca...(jada di får jo bedre resultat, men man jo prioritere..regner med at siden du i det hele tatt spørr om framgangs måte så er det ikke noen showbil disse felgene skal på).. Om du har en gammel felg liggende kan det jo være fint å øve på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 Ikke kjøp biltema lakk.. det er bare søppel. Gå til en ordentlig sjappe, som feks bilextra. Lakken der er myye bedre. litt dyrere, men du får hva du betaler for. Ellers hørtes framgangsmåten til penguin grei nok ut den:) Men skal du ha metalliclakk, så MÅ du ha klarlakk. Ellers vi fargen flasse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 Har veldig god erfaring med biltema felglakk jeg, det samme har flere kompiser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zahlo Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 på audi'n jeg hadde var det 17'' som var rulla svart matt med benga:) Ikke flassa det og det så faktisk ganske kult ut så er egentlig hva du vil selv:) Lastebillakk er og så tjukk at den holder seg bra;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2010 Da var de lakka! vaska,pussa ned, grunna og spraya på med svart biltema lakk resultat ble veldig bra! så gjenstår det bare å se hvor bra det holder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 28, 2010 Share Skrevet Mars 28, 2010 Hvilken lakk bruker dere fra Biltema? Tenkte å lakke noen slitne felger jeg har i en psyko farge evt gull Denne fungerer greit? Må grunnes først? http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Malin ... /Felglakk/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2010 Fungerer veldig bra! og grunning trenger du faktisk ikke, bare vask godt og puss ordentlig ned med 400 papir! Så skal det sitte bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Mars 29, 2010 Share Skrevet Mars 29, 2010 Hvilken lakk bruker dere fra Biltema?Tenkte å lakke noen slitne felger jeg har i en psyko farge evt gull Denne fungerer greit? Må grunnes først? http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Malin ... /Felglakk/ Det har jeg faktisk akkurat gjort Brukte ikke sprayboks jeg da. Vet ikke helt om jeg ble fornøyd med fargen, men får se om jeg venner meg til den etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå