bimmaman Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 Har i dag kjøpt meg en 2002 520D. Alltid hatt lyst bmw og nå er den drømmen gått i oppfyllelse! Uansett, bilen har i dag business cd-spiller og er 'klargjort for telefon', hvilket vil si at det er montert en original telefon-holder og at det er lagt opp mikrofon til taket. Ideelt sett har jeg lyst å spille musikk fra iphonen og ha mulighet til handsfree. Det beste hadde jo vært å kunne styre det fra multifunksjonsrattet. Jeg spurte på butikk i dag hva den beste løsningen var, de anbefalte et pioneer anlegg til 4k med USB bak og bluetooth. Pluss montering på 800,-. Inkludert ramme vil det sikker bli på 5k+, noe jeg synes var i det stiveste laget. Spesielt med tanke på at den pioneer spilleren kræsjer ganske godt med interiøret. En billigere spiller var jo et alternativ, men da ville usb tilkoblingen være i front og det er uaktuelt da jeg ikke vil ha ledninger som slenger rundt. Skal snart på langtur og har veldig lyst å kunne spille musikk og podcasts fra iphonen min i allefall. Må jeg bare bite i det sure eplet eller finnes det gode alternativ? ps. Har en gammel iphone med ødelagt antenne(uten dekning) som jeg kunne hatt liggende som mp3 spiller en plass i bilen hvis det kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 Siden du har CD spiller og ikke navi kan jeg anbefale en slik en fra DICE http://www.bavariansoundwerks.com/categ ... tegration/ Jeg vet ikke om noen selger DICE i norge, men du kan få kjøpt den med front montering som du må ha. Da er det kun å koble den rett i lednings nettet som er der. Støtter iPhone og iPods. Ønsker du mer lyd har Blaupunkt et plug and play sett som heter THA PNP 475, som enkelt gir deg en bedre forsterker. Får eget kabel sett til BMW som gjør montering enkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmaman Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2010 Ja, har sett litt på det. Nå er jo det bare musikk du får koblet til denne og ikke noen telefonegenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mars 25, 2010 Share Skrevet Mars 25, 2010 Vil aldri få begge deler i samme boks.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 25, 2010 Share Skrevet Mars 25, 2010 Den fastmonterte telefonsaken kan byttes ut med en bluetooth-modul, men det er bittelitt arbeid å koble opp dette. Bluetooth-moduler koster litt også, men man kan muligens få noen for en grei pris på f.eks. eBay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M1986 Skrevet Mars 29, 2010 Share Skrevet Mars 29, 2010 Er litt i samme båt som deg. Vil ha ipod + telefon i min E39. Har Buisness CD-spiller, men har ikke noe opplegg for telefon. Har nå bestilt DIN ramme fra Bavaria, da jeg synes denne var finest (minst stygg). Planen er videre å ettermontere Alpine CDE-113BT. Denne har valgfri illuminiation, slik at man ihvertfall får amber lys i spilleren, så den matcher litt ihvertfall. Denne spilleren har også Bluetooth til iPhone og iPodkabel bak spilleren, slik at du kan skjule denne. Kan alltids legge ud noen bilder når det blir montert. Men det blir nok et par uker frem i tid. Har vært innom noen forskjellige løsninger. Vurdert både Plug and Play forsterker fra Blaupunkt og Dobbel DIN ramme. Men vil har iPod og handsfree, og Dobbel DIN ble litt for dyrt. Kanskje senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå