Terje45 Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Er det noen gode grunner for å skifte til shortshift, alternativt er det noen gode grunner for å la det være?
flobben Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 jeg har m-kule på min, og må si i forhold til biler med ikke m-kule er det en helt annen verden. Mye kortere vandring og mer presist.
-Roger- Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Mer behagelig og gire uten synes jeg. Men det spørs jo hvilken bil/motor osv og ikke minst hva du skal bruke bilen til. Kjører du mye på bane og slikt ville jeg halt klart foretrukket short shift. Jeg har påmontert short shift i m3'en men skal bytte til original etter påsken.
S.Arnesen Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Jeg er kjempe glad i short shiften min. Halverte vandringen på lastebil spaken som er orginalt i e46...
Johnsen86 Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Det er nok i bunn og grunn en smaksak, men man kan få tak i justerbar shortshift, da kan du få akkurat så lang vandring du vil. Har en kompis som har justert sin veldig hissig, der er det etter min hukommelse kanskje 2-5 cm fra 1. til 2. gir. Den blir litt hard, men kompisen min digger det slik og føler han får girt mye fortere. Det som kanskje er vell så lurt å investere i er en slarkefri overføring. Du kan nok søke og finne DIY er på forumet på hva som i tilfelle må byttes for å få det tight igjen.
JTS77 Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Sitter med en MV shortshift som eg ikkje vet om eg har lyst å montere. Noen som har erfaringer med akkurat denne? Og er det fare for å ødelegge den originale for å bytte? Hmmmm...
gatebil76 Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 La være.... blir mye mere kantete og ikke så smud å geare. og sliter sykronringer mye mere gr kjappere gear skift..
530dE39 Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Har montert in MV shortshift i E 30 min.Skifta ikkje foringer så er slark sideveis.Tettere frem og bak men veldi uvant.Må ta godt i for å gire no.Største problemet med denne er at det er slark opp og med i girstanga.Har ikkje giddet ta den av for å prøve å fikse den.Eg ødela ingenting da eg monterte den...
Terje45 Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Skrevet Mars 26, 2010 Høres ikke ut som om det er noe stort poeng med short shift. Jeg hadde det på min 81 mod 911 SC, men det er en mye lengre girspak og vandring. Jeg har ingen umiddelbare planer om å kjøre cab'en på bane, den er bare til kos. Mulig det er mer aktuelt for ix'en jeg regner med å hente i påsken. Men det høres ut som om det er flere ting man kan gjøre med girkassa for å få forbedre litt.
StianLgs Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 GS-performance shortshift http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup.php3?strInnoWebRef=Direct Fikk denne montert da jeg byttet kasse. Ble en helt annen verden å gire! Kommer ikke til å bytte tilbake til original igjen.
Kristian H. Foss Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Jeg er meget fornøyd med den shortshiften som Kimmit sport fører. Den er ikke justerbar, men får veldig korte og fine girskifter med den. Billig er den og. Selv kommer jeg nok alltid til å ha shortshift så lenge det finnes til min bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå