Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mer behagelig og gire uten synes jeg.

Men det spørs jo hvilken bil/motor osv og ikke minst hva du skal bruke bilen til.

Kjører du mye på bane og slikt ville jeg halt klart foretrukket short shift.

Jeg har påmontert short shift i m3'en men skal bytte til original etter påsken.

Skrevet

Det er nok i bunn og grunn en smaksak, men man kan få tak i justerbar shortshift, da kan du få akkurat så lang vandring du vil. Har en kompis som har justert sin veldig hissig, der er det etter min hukommelse kanskje 2-5 cm fra 1. til 2. gir. Den blir litt hard, men kompisen min digger det slik og føler han får girt mye fortere.

Det som kanskje er vell så lurt å investere i er en slarkefri overføring. Du kan nok søke og finne DIY er på forumet på hva som i tilfelle må byttes for å få det tight igjen.

Skrevet

Sitter med en MV shortshift som eg ikkje vet om eg har lyst å montere. Noen som har erfaringer med akkurat denne? Og er det fare for å ødelegge den originale for å bytte? Hmmmm...

Skrevet

Har montert in MV shortshift i E 30 min.Skifta ikkje foringer så er slark sideveis.Tettere frem og bak men veldi uvant.Må ta godt i for å gire no.Største problemet med denne er at det er slark opp og med i girstanga.Har ikkje giddet ta den av for å prøve å fikse den.Eg ødela ingenting da eg monterte den...

Skrevet

Høres ikke ut som om det er noe stort poeng med short shift. Jeg hadde det på min 81 mod 911 SC, men det er en mye lengre girspak og vandring.

Jeg har ingen umiddelbare planer om å kjøre cab'en på bane, den er bare til kos. Mulig det er mer aktuelt for ix'en jeg regner med å hente i påsken.

Men det høres ut som om det er flere ting man kan gjøre med girkassa for å få forbedre litt.

Skrevet

Jeg er meget fornøyd med den shortshiften som Kimmit sport fører. Den er ikke justerbar, men får veldig korte og fine girskifter med den. :) Billig er den og. Selv kommer jeg nok alltid til å ha shortshift så lenge det finnes til min bil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...