Gå til innhold

Velkommen til vårmønstringen 2010, på Valle Hovin 25 april.


Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

S. Arnesen:

Mini Cooper S har til og med fått modellkode R53 av BMW, så det er jo veldig merkelig da.

Hvorfor tror du bmw valgte å kalle den for r, istede for noe som var i nærheen av bmw's egne internkoder?

Hvorfor er det så viktig for deg å få Mini'n din til å være bmw istede for Mini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørsmålet er vel heller hvorfor du er så JÆVLI opptatt av at Mini ikke skal være en BMW. Du røper dine mangel på kunnskaper. Bak navnet ligger det en historie.:

All Mini models have R-series model numbers assigned to them, a legacy of the Mini's original development within Rover Group. The following designations are known:

* R50: "Mk I" Mini One and Cooper (2001–2006)

* R52: "Mk I" Mini Convertible (2004–2008)

* R53: "Mk I" Mini Cooper S (2001–2006)

* R55: "Mk II" Mini Clubman, S and D (2007–present)

* R56: "Mk II" Mini One, Cooper, S and D (2006–present)

* R57: "Mk II" Mini Convertible (2009–present)

* R60: "Mk III" Mini Countryman, S (2010-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel heller hvorfor du er så JÆVLI opptatt av at Mini ikke skal være en BMW. Du røper dine mangel på kunnskaper. Bak navnet ligger det en historie.:

Jeg er ikke opptatt av at mini ikke skal være en bmw, jeg er opptatt av at mini skal få være mini. Audi a4 og passat blir laget på samme fabrikk, det blir brukt samme platform, og ca 35% av komponentene er de samme. Betyr det dermed at en Audi a4 er en Passat?

All Mini models have R-series model numbers assigned to them, a legacy of the Mini's original development within Rover Group. The following designations are known:

* R50: "Mk I" Mini One and Cooper (2001–2006)

* R52: "Mk I" Mini Convertible (2004–2008)

* R53: "Mk I" Mini Cooper S (2001–2006)

* R55: "Mk II" Mini Clubman, S and D (2007–present)

* R56: "Mk II" Mini One, Cooper, S and D (2006–present)

* R57: "Mk II" Mini Convertible (2009–present)

* R60: "Mk III" Mini Countryman, S (2010-)

Og av den grunn så velger bmw å ikke bytte til bmw internkoder. Dette er jo såklart for å beholde Mini's arv, slik at det skal få være en mini...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW-produserte MINI er da i det minste velkomne på treffet,er de ikke?

Da jeg møtte tre nye Mini "colorado" prototyper i oslo med psykedelisk camo og alt,var det tre tyskere fra "die research und technic-abteilung van BMW" som kjørte bilene ;)

- og om noen av dere har prøvd gamle morris-minien,kontra de nye,bør vel BMW's stempel være ganske tydelig mtp byggekvaliteten og kjøreegenskapene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW-produserte MINI er da i det minste velkomne på treffet,er de ikke?

Da jeg møtte tre nye Mini "colorado" prototyper i oslo med psykedelisk camo og alt,var det tre tyskere fra "die research und technic-abteilung van BMW" som kjørte bilene ;)

- og om noen av dere har prøvd gamle morris-minien,kontra de nye,bør vel BMW's stempel være ganske tydelig mtp byggekvaliteten og kjøreegenskapene også :)

Joda, klart det. Poenget mitt er bare det at en type bil blir ikke en annen type bare fordi den førstnevnte er med i utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan helt klart ta med min opel astra på chevrolet treff. GM eier jo både opel og chevrolet. Så jeg har faktisk en chevrolet astra. Står til og med GM på mye av delene på den astra'n.

Om man går inn på www.realoem.com og ser på modelbetegnelsene på alle biler der så heter det bmw E39 bmw E46 bmw E90 osv. Helt i bunn står det mini R50 og mini R53 og sånn. Så det er mini og ikke bmw.

Om man ser i vognkortet mitt står det bmw 728. Kan ikke tenke meg det står bmw i vognkortet på en mini.

Selv om bmw eier mini navnet og fabrikken og hva mer de måtte eie så blir ikke en mini en bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...