semmern Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 På fredag begynte blinklysene å blinke dobbelt så fort når jeg blinket til venstre. Tenkte først det var en gåen pære, men alle blinklysene blinker. Så jeg tenkte det var et gåent relé kanskje. Men nå i kveld da jeg skulle rygge inn i innkjørselen ville plutselig ikke ryggelysene på. Er dette tegn på en gåen LKM? Og går det an å få tak i disse noe sted for en relativt rimelig penge? Har hørt de fort kan bli ganske dyre.. Eventuelt, er det noen vits i å prøve å koble av batteriet en halvtimes tid for å se om noen feilkoder evt. slettes?
Otis Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Høres ut som defekt LCM ja, brukt kan kjøpes og deretter kodes av BMW, men BMW er nok ikke så interessert i dette, da de ikke tjener like mange penger... Brukte kjøpes forsåvidt av koed.no feks. Men det går an! Du kan såklart prøve med avkobling av batteriet, men tror ikke det vil hjelpe deg noe...
Bmw 523iat Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Byttet nettop på min 523 97 mod, original lcm er for halogen, men byttet til en jeg hadde liggende som var til xenon. Passet rett på og alle lys virker som det skal, ingen feilkode. Man trenger ikke kode på bmw, dette er kun hvis du skal bytte til facelift led lys bak. Brukt lysmodul for du på koed.no til rundt 500kr. Blir det ikke bedre av å bytte lysmodul, kan du prøve blinklysbryter eller nødlysbryter. Mvh
semmern Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 Hva slags feil hadde du på bilen, og hvilken lysmodul byttet du? Ser på GS sin deleoversikt at det er flere? Jeg har facelift-lykter rundt hele bilen forresten, med halogen.
semmern Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 Et spørsmål til - jeg ser det er to brukte LKMer til 523i på koed.dk. Kan jeg benytte meg av disse, siden jeg har facelift-lykter, uten å måtte innom verksted for programmering? Jeg har originale Hella-faceliftlykter rund baut. Koed har en LKM som har sittet på en bil som er identisk med min, er det bare å kjøpe den og sette inn og håpe det beste?
Otis Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Det som dere ikke tenker på her er at LKM skal inneholde informasjon om kilometerstand. Stemmer ikke dette overens med ditt instrumentpanel, så vil du få opp et lys i panelet som indikerer tukling med kilometerstand. Men så klart alt annet vil virke om de ellers er likedan.
semmern Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 Hm..hva i alle dager gjør jeg da, for å unngå å få det til å se ut som om jeg har skrudd av noen tusen km?
Otis Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Jeg vet at det går an å justere kilometerstand med software som heter GT1, mener jeg det heter. Men det koster endel penger. Antar at BMW kan forandre dette også, men at det ikke snakkes om... Er usikker.
semmern Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 Hva gjør folk som må bytte lysmodul da? For den må jo gå an å bytte uten å herpe resten av bilen?
Saltkjelen Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Koder man lysmodulen inne 10 mil etter bytte blir alt som normalt mht. km stand etc etc. Om den ikke kodes kommer blandt annet denne prikken bak km. standen som tilsier juks. Jeg gjorde dette nylig på min og alt fungerer smertefritt her.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 jeg har en brukt en liggende vist du trenger..
semmern Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 Hvor mange riksdaler må man forære BMW for at de skal programmere lysmodulen da? Kim, hva slags bil er den lysmodulen fra? Årsmodell osv? Min har facelift-lykter, trenger visst å programmere om modulen hvis det er fra en bil som har hatt gamle lykter.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Husker ikke årgang dessvere men du kan søke de opp på delenummret 8 372 874 er nummret på denne og de har blit erstattet med 8 377 398 Denne kan du få for 350 med frakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå