vegard89 Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Dette er en m50b20 94mod . Har sjekket over coilene på bilen og denne bilen kommer å går som den selv vil, andre ganger går den på 5 syl og andre ganger på alle 6. Men idag fikk jeg sjekket dette ved å ta av 1 og 1 kabel og den 6 coilen helt inn mot torpedoveggen var det ikke noe liv i .. så jeg skiftet coil hos en bekjent idag.. da fungerte det. i det jeg kjørte på vei hjem igjen så begynte den å kødde igjen.. så jeg dro til bake til han karen og da gikk den så klart på alle 6! sitter nå å klør meg i hue og lurer på hva jeg skal gjøre? kjedelig dette skjer når jeg har hatt bilen i 1 måneds tid eller noe.. bilen er fortsatt litt tungstartet også smeller det foran i motoren når jeg gir gass, dette skjer hvis den stortsett er varm!.. Forige eier sa det var byttet hjerne, lmm, og kamakselsensor eller noe. uten at det hjalp på fuskinga..! Har også skiftet nye plugger og renset nedi plugghullene, ingen hjelp der heller. Håper noen har tips til meg? Takk for all hjelp! (oppgitt)
kbteknik Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 tipper du har dritt i bensindysene.. han være ett lite flak der ligger og skurrer... vanlig på dise hvis filtret begynner å bli dårlig.
vegard89 Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 ok takk for svar folkens.. skal se ann litt. men har ikke så veldig peiling på å skru så spørs om jeg må ta den til verksted se hva di har og si
Tiller Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Det går jo ann å ta en diagnosetest og se om det kommer opp noe på den da.
vegard89 Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 ja fikk med papir fra forige eier og der sto det at bensinpumpa ga 5 bar og den skal egentlig gi 3 bar? hørtes litt drøyt ut fra min side men kan dette stemme da? bensinregulator kanskje? hmm
Bimmerlars Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Renset nedi plugghulla? For olje? Da må du skifte toppdekselpakning. Kan være tps som gjør at den går å smeller i luftfilteret.
vegard89 Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 toppdekeselpakning har akuratt blitt skiftet ut... noen andre tips ?
HMW Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Er det samme pluggen som ikke tenner ? Bytt den med en av de andre og se om problemet flytter seg.
vegard89 Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Skrevet Mars 31, 2010 Det vet jeg ikke.. men pluggene kan ikke være feil.. var like dann før jeg skiftet pluggene også. usikker på hva som skjer.. lurer på om det kan være dårlig kontakt et sted
Alpejohn Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Du kan og prøve og ruske litt borti ledninga til dysa, for å se om der er dårlig kontakt.. Bruker ofte og bli pulver slike ledninger som ligger oppå motoren, og smuldre opp osv. Om du rigler borti den så ville jeg tro den burde fuske om der er brudd vertfall. Kan jo være vært et forsøk å bytte den aktuelle dysa og, for å se om problemet da forsvinner. Ellers ville jeg vertfall vært sikker på at plugger, pluggledninger, ledninger fra fordeler til coil, fordelerlåkk, og rotor var nytt. Og 5 bar, på dyser som skal ha 3 bar er vel ikke så heldig, spørs om ikke der er en bensintrykks regulator som er dårlig, eller det kan være lekasje på slangen til den, så den ikke får regulert slik den skal.. Ville og lest ut feilkoder om det ikke har blitt gjort (Nå mener jeg å huske at du skreiv det hadde blitt gjort men.)
JTS77 Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Du kan og prøve og ruske litt borti ledninga til dysa, for å se om der er dårlig kontakt..Bruker ofte og bli pulver slike ledninger som ligger oppå motoren, og smuldre opp osv. Om du rigler borti den så ville jeg tro den burde fuske om der er brudd vertfall. Kan jo være vært et forsøk å bytte den aktuelle dysa og, for å se om problemet da forsvinner. Ellers ville jeg vertfall vært sikker på at plugger, pluggledninger, ledninger fra fordeler til coil, fordelerlåkk, og rotor var nytt. Og 5 bar, på dyser som skal ha 3 bar er vel ikke så heldig, spørs om ikke der er en bensintrykks regulator som er dårlig, eller det kan være lekasje på slangen til den, så den ikke får regulert slik den skal.. Ville og lest ut feilkoder om det ikke har blitt gjort (Nå mener jeg å huske at du skreiv det hadde blitt gjort men.) Finnes hverken rotor eller fordeler på disse. Er kun coil og tennplugg.. det er en annen på forumet som hadde eir på hjernen sine kontakter. viewtopic.php?f=1&t=148399 er ikke helt samme motoren men verdt å sjekke ut
Alpejohn Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Finnes hverken rotor eller fordeler på disse. Er kun coil og tennplugg.. det er en annen på forumet som hadde eir på hjernen sine kontakter. viewtopic.php?f=1&t=148399 er ikke helt samme motoren men verdt å sjekke ut Åja, ok! Er ikke så kjent med motorene til Bmw, så beklager
Julianv Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 byttet plugghetter? Hadde samme problem på min m50b25. Byttet plugger, filtre, toppdekselpakning, vasket godt nedi alle plugghull men ville fremdeles ikke gå på alle 6 hele tiden. Vekslet pga overslag til blokken istedet for at strømmen gikk til tennplugg. Verdt et forsøk. Kostet meg 600 kr for alle på jæger, og da fikk jeg en ny og bedre variant som tydeligvis var bedre forsterket eller noe. Vis ikke kan det som en over sa, være korrosjon på hjernen eller ledningene til den. Kan være det er utgangen for åpning av dyse som er delvis gåen. Verdt å sjekke opp i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå