Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ettersom jeg delvis har gitt opp håpet om e36 m3 pga nada utvalg her til lands. Samt engangsavgiften ved import blir noe drøy for min del så har jeg sett litt på å vurdere importere 330ci i steden. Med riktig fargekombo og interiør så er jo dette helt sykt hærlige biler ;)

Som jeg ser det så kan prisen ferdig importert havne på det ca det samme de selges for her i Norge men med ett vanvittig større utvalg (nesten flere 330ci alene til salgs på mobile.de enn det er generell e46 til salgs i hele Norge..)

+ eventuelle fraktkostnader da, men til gjengeld så for man et mye bedre eksemplar med det utstyret man vil ha.

Hvor mye ca er det valig av et firma og importere en bil for meg? Må vurderes at jeg eventuelt gjør det med bilen usett.

Har sett litt på modeller med "clubsport" samt med SMG kasse. Dette er vel ikke samme kassa man får på e36 m3 3.2L? Har hørt at den helst bør styres unna.

Kunne godt tengt meg SMG om det er likesogdt valg som manuell værtfall. Noen som har prøvd SMG på e46 før?

Noen som har erfaringer eller kunsakp om import av slike biler og som vil dele litt info med meg? :)

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

På E46 er det SMG2, men det var SMG1 på E36. Har hørt at den på E46 (SMG2) skal være veldig mye bedre. Men har dessverre ingen erfaringer med den. Håper det er facelift coupe du ser etter. Helt klart den peneste E46. Sykt lyst på det selv, men koster litt da.

Lykke til :) Og kom tilbake med bilder når det blir bil

Skrevet

Trodde det kun var på e46 m3 at det er SMGII jeg men om det er samme på 330ci så er jo det kung :)

Om det blir facelift eller ikke er jeg litt usikker på. Liker begge to egentlig så det er ett fett, men nyest mulig hadde jo vært bra, men da stiger jo prisen også..

Hva ligger disse på i Sverige? Er det blocket.se som er mest gunstig å se på eller er det andre sider som er bra?

Skrevet

Med innkjøpspris på 100 000 (12000 euro), 231hk, 1505kg og 218g i CO2-utslipp er det ca 160 000 i avgifter, dvs du har bilen på norske skilter for rundt 270... Et bra eksemplar kommer vel på +/- 300.

Skrevet
smg2 på m. og smg1 på vanlig.

Nei du tar feil, SMG 1 er på E36 M3. Og det er ikke samme opplegget som er i E46 325 og 330 SMG.

Skrevet

Dere har nok rett, kryssjekket navna. SMG kassene på M heter no annet. :)

SMG kassa på M3 heter: S6S 420G

Mens de på E46'ne (Ikke M): GS5S 31BZ / GS6S 37BZ

Skrevet

Men den på non M e46 bilene er vel ganske bra de også?

Vært litt digg og hatt egentlig :)

Men noen som har erfaring med vanlig automat på disse bilene?

Har mest lyst på Manuell/SMG men er automat virkelig så ille om de er satt i sport modus?

Kan man gire selv ved å vippe til spaken selv også eller?

Skrevet

jeg liker ikke denne bilen med automat.

liker smg varianten dog, morsom bil å kjøre og det fungerer ganske bra.

dette er kanskje å banne i kirka, men har du vurdert 330cd? dette er utvilsomt den moromste vanlige e46 jeg har kjørt. Kan trimmes til alt fra 250-260hk og opptil 350hk uten så alt for store modifikasjoner. også et dreiemoment av en annen verden. (800nm ish).

viktig at det er 204hk varianten da denne har en helt annen motor.

videre vil du kunne få denne på co beregning, og den vil da komme ganske gunstig ut.

Skrevet

Hmm ja har vurdert det, men ser ut til at man må gire så ofte med dieselmotor. Men kan vel sikkert lett hoppe over et gir når man har såppas moment.

Har ikke noe spessielt lyst på automat nei men er en i Norge her som så veldig bra ut men med automat :S

Hva må gjøres med dieselmotoren når man vil over 250hk da? Bytte turbo, intercooler og slikt?

Egentlig vært fint å hatt en ganske orginal bil nå, eventuelt et TS2 kit (til bensin) senere om jeg skulle gå lei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...