Gjest Skrevet April 4, 2010 Skrevet April 4, 2010 større turbo og dyser, eksos uten partikkelfilter osv.. dersom du kjøper en så send gi en lyd så skal jeg gi deg noe mer konkret etter hva du er ute etter. vil anbefale å prøve begge..
LianLi Skrevet April 4, 2010 Forfatter Skrevet April 4, 2010 Jeg får ikke 330d til å bli så veldig mye billigere egentlig. Bruker kalkulatoren på toll.no Har jo litt mindre hk ja men som jeg har funnet ut så virker det som om 330d med 184hk har 178g/km og 204hk utgaven har 211g/km. Synes dette var ganske stor forskjell, må være feil eller? (fant 206g/km nå). Vet ikke hva som er riktig jeg. 330i har jo 218g/km så blir jo nesten ingen forskjell der.
Runet Skrevet April 4, 2010 Skrevet April 4, 2010 204hk diesel skal ha co på 182 på Touring manuell. Kan ikke være dårligere på en coupe. Jeg tar trolig inn en Touring nå, og da kommer alternativ beregning noe billigere ut enn på ordinær i følge han jeg bruker (har ikke tid selv, så jeg betaler en jeg kjenner for det hele).
LianLi Skrevet April 5, 2010 Forfatter Skrevet April 5, 2010 Se der ja, da ble det litt større forskjell på kalkulatoren. Ca 50K forskjell på engangsavgifta ved beregninga av Co2 vs slagvolum. Men må si 330ci SMG clubsport frister mest.
Gjest Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 eneste gode argumentet jeg ser for det er om du absolutt vil ha smg kasse. jeg kan allikevel godt forstå at du har lyst på det. tror du blir fornøyd uansett, så lenge du velger manuell/smg.
LianLi Skrevet April 5, 2010 Forfatter Skrevet April 5, 2010 Ja, jeg føler ikke det blir like sporty bil med 330cd da men dette sier jeg uten å ha prøvd verken 330ci eller cd så det er godt mulig jeg endrer mening når jeg får prøvekjørt begge Det er bare førsteintrykket jeg sitter igjen med. Hvis det blir 330cd så skal den værtfall chippes til 250hk. Synd det mye dårligere utvalg i utlandet på 330cd da. Automat er uansett helt utelukket nå.
Gjest Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 330cd var sporty nok for Fernando Alonso for noen år siden da han ble stoppet i 250km/t elns. bilene er like, kun motoren som avgjør. og da er det ikke tvil om hvilken som gir mest gøy faktor. anbefaler deg å prøve. eneste som er obs obs er at du må ha full m-pakke, og du må ha 204hk motoren hvis du vil trimme mye. bra at du dropper automat.
LianLi Skrevet April 5, 2010 Forfatter Skrevet April 5, 2010 Joda, vet det er motoren som skiller dem. Men sportslig så tengte jeg på at bensineren vil jo være litt mer responsiv, mer turtall, finere lyd (mer behagelig giret?) Bedre 0-100 tid, smg etc. Om det blir diesel så går jeg værtfall for 03/04 mod facelift og med nyeste motoren værtfall. Har veldig lite erfaring med dieselmotor generelt og værtfall fra bmw, men det frister litt med 265 dieselgamp også samt 0.6l på mila Tror ESS kan ta ut 265 om man vil? Den føles sikkert veldig kjapp men vet ikke om den er så veldig mye kjappere enn m54b30 motoren jeg?
Gjest Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 jeg har kjørt begge motorenen en del.. 0-100 original bil vil nok bensineren ha et overtak. Men det er billig å få mye effekt av dieselen.Ikke bare har du da mer effekt, og dermed lavere 0-100 tid, men sinnsykt mye mer moment som er kjekt å ha når du er ute og kjører og trenger kreftene "med en gang". ess kan vel ta ut 265 ja, men om du er interessert i seriøs dieseltrimming så er det andre fima du bør bruke fra andre land. har sett en m57n (204hk motoren) med 2260 turbo, større dyser osv benke 345hk og 890nm.. grunnen til at jeg ikke legger ut mer spec er at plutselig "kan alle trimme diesel" "det er bare å bla bla" også har dem egentlig ikke så god greie på det.. har kjørt de fleste varianter av både 3,0bensin og diesel, er ikke tvil om hvilken som tilbyr mest morro.. eneste jeg savner på dieselen er som du nevner, muligheten for smg.
LianLi Skrevet April 5, 2010 Forfatter Skrevet April 5, 2010 Det holder vel med en omprogramering av styreneheten i første omgang tror jeg, så får vi se siden om det blir noe mer i tilfelle. Man artig at man kan ta ut såppas mye uten å åpne motoren Værtfall godt dimensjonert da vil jeg tro. Hva føler du er nødvendig av utstyr på en slik en da? 16/9 navigasjon ser jo pent ut men er det noe man må ha? Kan man sette i DVD bak i bagasjerommet og spillet av film på skjermen eller er det kun for kart?
Gjest Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 man må bruke "tv modul" og koble seg via den for å kunne se film. Full m-pakke, altså understell, eksteriør og interiør. Dette bør være alcantara, sort taktrekk. 16/9 er pent og bra.. personlig ville jeg ikke hatt pdc.. jeg ville sørget for å få en uten partikkelfilter mtp evt senere trimming. xenon, evt bixenon, er jo fint å ha. hadde ikke brydd meg om soltak. dette er bare ekstra vekt på taket. harman kardon lydeanlegg kan være fint å ha.. dette er ikke noe sinnsykt bra, men litt bedre enn org.. det er vel det jeg kommer på som bør være på en bil i den prisklassen.
CrZyWiz Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Skjønner ikke at noen vil ha en dieselkakler i disse type bilene. E46 Coupe FORTJENER en hissig bensin sekser med manuell\smg gearboks. Også mye lettere å selge videre, siden folk flest som kjøper E46 coupe vil ha en sport bil som er sporty og kjøre. å gire på 4500rpm, og stygg lyd og lukt inngår ikke i sporty.
Gjest Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 hahahahaha.... hahahahahaha.... dette er bare bensinfanatiker piss.. har ingeting med virkeligheten å gjøre..at bensineren er lettere å selge videre stemmer heller ikke.. en "sport bil" som er "sporty å kjøre" er det en annen bil bare fordi den har en annen motor? er solberg sin bil kjedelig iom at de har maks effekt på ish 4000? og relativt lite hk i forhold til nm? hva med faktisk å prøve de to aktuelle bilene.. gjør dette så får DU selv et inntrykk av hvilken DU liker. trenger bare å kjøre sekser med over 250dieselhk en gang for å skjønne hvor patetisk suge 3,0l er..
CrZyWiz Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Orker ikke en ny patetisk diskusjon med deg, det blir bare for teit. Det at du kaller det "dieselhk" sier egentlig sitt om nivået ditt. Lykke til trådstarter, tror nok innerst inne du selv kjenner hva DU synest passer best i en smekker bil som E46 Coupe
Gjest Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 tosk. "dieselhk" er et mye brukt begrep for å beskrive at man har mer effekt tilgjengelig over et vist turtallsområde pga det høye momentet i dette området. dersom du selv hadde forstått et lite snev av fysikk så hadde du sett hvorfor mange bruker dette. men, hk er hk, det har vel jeg forklart for deg og flere andre før. dette er ikke en hk / nm diskusjon som forum rotter som deg liker å kalle det, men en tråd om hvilken bil han skal velge. videre fremstår du som en klassisk forum idiot, du prater som i en reklame. typisk en som leser om biler og mener utifra det. har du prøvd 330ci med smg? jeg har har du prøvd 330i med autmat? jeg har har du prøvd 330cd med manuell? jeg har har du prøvde 330cd, manuell og chippa? jeg har. så før du har erfaring med disse bilene anbefaler jeg deg å slutte med de poetiske beskrivelsene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå