Gå til innhold

ombygging av E46 318ci -> M3


Bmw318ci
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Hei!

er ny på forumet her, men har sitti og lest mye om andres erfaringer i det siste hva angår bmw e46 :)

som brukernavnet mitt lyder, så har jeg en Bmw 318ci, riktignok en 2004 modell. Det er ikke m-sport style o.l.

jeg har nå fått interesse av å skaffe meg en rå bil, helst bmw. har hørt med ESS om de kan tilby meg noe snacks, men dette var ikke mulig til biler med færre enn 6 syl(supercharger altså). jeg har derfor sjekket ut SS performance som kan bygge om bilen til en komplett M3 e46.

Er det noen som har erfaring med dette hos dette firmaet? vil det lønne seg med tanke på prisen, i så fall, noen som vet ca. prisen deres for ombygging inkl. m3 kit utvendig, m3 seter, m3ratt, m3 motor med girkasse osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

er ny på forumet her, men har sitti og lest mye om andres erfaringer i det siste hva angår bmw e46 :)

som brukernavnet mitt lyder, så har jeg en Bmw 318ci, riktignok en 2004 modell. Det er ikke m-sport style o.l.

jeg har nå fått interesse av å skaffe meg en rå bil, helst bmw. har hørt med ESS om de kan tilby meg noe snacks, men dette var ikke mulig til biler med færre enn 6 syl(supercharger altså). jeg har derfor sjekket ut SS performance som kan bygge om bilen til en komplett M3 e46.

Er det noen som har erfaring med dette hos dette firmaet? vil det lønne seg med tanke på prisen, i så fall, noen som vet ca. prisen deres for ombygging inkl. m3 kit utvendig, m3 seter, m3ratt, m3 motor med girkasse osv? :)

skal du få de til å bygge om + avgiften du må betale for å få det godkjent, kan du heller kjøpe deg en ORG m3 og selge 318 bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg bilen og kjøp deg en som har vært 10 år i Norge. Disse får du for godt under 100 nå.

Blir for mye i avgift på en 04 til at det er forsvarlig.

Delebil får du for ca 100 i England/USA, noe mer i Tyskland.

SSP er nesten avhengig av en hel delebil da det er store forskjeller og mye elektronikk osv som må jobbe sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for raske svar!

jeg er rimelig sikker på at det er som dere sier. denne fantastisk latterlige 10 års regelen gjør at det er urimelig å bygge om en 2004 modell, da det kostet 175 000 bare i avgifter å gjøre om bilen (toll.no). 4 år eldre bil var gratis.

Så da får jeg rett og slett bare se an hva ssp har å si til uken. dersom de ikke kommer med noen VELDIG positive tall er det vel bare å sette seg ned å spare ekstra og ta bilen i innbytte mot en ekte M3.

edit: blitt mye frem og tilbake tenking her.. godt jeg har god tid på meg, hehe :)

Tror dere jeg hadde fått en ombygd 2000 modell fra SSP til 300 laken? Hvordan tror dere da resultatet ville blitt? dersom den skal være ombygd er ikke dette noe jeg kan gjøre selv / har kamerater til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSP er veldig seriøs på markedet. Spørs hvor tykk lommeboka di er!

Skal du bygge om bør du ha delebil.

Og avgiftsregelen er dersom bilen din har vært i Norge i mer enn 10år for å slippe hk-avgift.

SØK alltid før du bygger om, snakk med trafikkstasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bygge om, så er det to viktigste spørsmålene; hvor langt er du villig til å gå og hvor tjukk er lommeboka de...

men pga vi bor i norge og vi har avgifter, regler osv osv osv på alt med bil så ville jeg heller ha kjøpt en orginal M3 hvis jeg skulle hatt alt godkjent...

men hvis du ikke skal det så er 2.5L fin å trimme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lommeboken rekker vel til en 300-350 000 kr. Bmw m3 orginal tror jeg blir bittelitt dyr (500-550 000?). Det hadde dessuten vært veldig spennende med et slikt prosjekt! er i skrivende stund veldig interessant å gjøre det dersom prisen som sagt ikke går over 300-350 000 ferdig reg (ombygd 2000 modell uten ekstraavgifter).

får rett og slett ringe ssp til uken og høre hva de har å si. regner med de ønsker å bygge om 2000 mod grunnet 10 års regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg bilen og kjøp deg en som har vært 10 år i Norge. Disse får du for godt under 100 nå.

Blir for mye i avgift på en 04 til at det er forsvarlig.

Delebil får du for ca 100 i England/USA, noe mer i Tyskland.

SSP er nesten avhengig av en hel delebil da det er store forskjeller og mye elektronikk osv som må jobbe sammen...

Ikke så lett å finne en coupe som har vert regga i Norge i 10 år enda. Jeg har kjøpt opp de billigste 318ci som har stått tilsalgs på nettet i over 1 halvt år nå, og ikke mange under 100 nei.

Er mye mere jobb å få dette godkjent, enn feks e36, så er ombygginga mere styr med el ting, bla el gass, sport knapp osv.

Jeg har også kjøpt M3 fra England og Usa, de må du nok regne nermere 150 enn 100 ferdig inn med moms, frakt osv.

Så må man få noen til å sveise inn baksjerrmer og lakke, det koster en del, ca 35-60K, må også ha en del nye lister osv. Så ved å bygge om en 318 feks, så MÅ du minst regne med over 300K.

Jeg skal bygge om 2 stk 318ci nå på våren/ sommeren som skal selges for nærmere 400 000,- da med ny lakk, 19" hjul, senka, godkjent osv.

Gi beskjed om du er intr. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal gi beskjed om jeg er interessert vet du;)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=20527134

det var noe lignende den bilen SSP kunne tilby meg, for ca. den samme prisen avhengig av hva jeg ville ha av utstyr (smg osv). den som er linktet til har i hvertfall MYE utstyr (se TV, intgr. TLF, Harman/kardon osv osv). når en og legger til at denne ikke har gått mer enn 74 000 km og i tillegg er nylakkert og strøøken både teknisk og utvendig frister det. men så var det disse pengene da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...