Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det lager du selv.

Hvordan?

Den ekleste måten er å finne en plastrør med ca riktig innerdiameter og vegger som er ganske tykke. Husker ikke målene i hode, men er bare å måle på tannstangen. Så kapper du opp en lengde som du trer inn på hver side av tannstangen. Hvis du, som meg, ikke har tilgang til 4 søylers løftebukk må du bare prøve deg litt frem. Mener jeg endte opp på ca 1.5-2cm tykke stoppere.

• Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
Skrevet
Full fres i 2011 nå Raymond! :mrgreen::mrgreen:

Satser på det, Mr. Överladdad! :D

Nå begynner det heldigvis å skje noe igjen.. Har ikke fått gjort så mye enda, men noe fremgang er det jo. Det nye verkstedet har ikke blitt klart for overtagelse før nå, og vi har ikke fått laget benker, hyller etc. enda, så det er litt begrenset hva vi får gjort inntil videre. Har fått kjørt opp en del av verktøyet og delene, men noe står igjen i den gamle garasjen.

Anyway.. Har fått gjort noe småtteri siden sist. Har fått demontert takluken;

E30330iglassfiber002.jpg

Den skal bli erstattet med en langt lettere og comfortabel versjon i glassfiber;

E30330iglassfiber018.jpg

E30330iglassfiber016.jpg

Listene på sidene har blitt fjernet. Jeg skal kjøre med IE-hjulbuer, og syntest det ser litt rart ut når de blir poppet utenpå listene, så kommer til å finne på noe annet der.

E30330iglassfiber010.jpg

Bagasjelokk i glassfiber;

E30330iglassfiber019.jpg

Undersiden av bakluken. Har valgt versjonen med forsterkninger under;

E30330iglassfiber020.jpg

Nye glassfiberskjermer er også innkjøpt, da de orginale var angrepet av svenskechrome, men det blir litt trangt med 235/40-17 foran....;

E30330iglassfiber012.jpg

E30330iglassfiber013.jpg

Men heldigvis har man en løsning på det! :) IE-bredderene gjør jobben, og det blir nok enda mer plass når camberen blir justert litt mer banevennlig;

E30330iglassfiber014.jpg

E30330iglassfiber015.jpg

E30330iglassfiber023.jpg

Alpina er fine saker det, men blir litt feil i en banebil;

E30330iglassfiber004.jpg

Så den blir byttet ut til en som passer bedre til formålet. Made in Halden! :wink: ;

E30330iglassfiber005.jpg

Den skal selvsagt lenger ned på stangen, men har ikke fått gjenget opp den enda.

Usikker på hvilke speil jeg skal bruke. Har to typer DTM-speil, den med ventlasjonshull og den uten;

E30330iglassfiber011.jpg

E30330iglassfiber026.jpg

De med ventilasjonshull vil evt. forbli svarte, mens de uten blir lakkert svart eller hvit. Fordelen med de uten ventilasjonshull er at de har justerbare speil..

Har kjøpt inn et sett med lettere ruter med skyveluke på dørene;

E30330iglassfiber021.jpg

Skrevet

"Billig" trimming det vettu! :wink: Felgene er 8,5" med ET 15. Jeg kjører med E30 M3 understell. Det er ikke sikkert jeg får brukt disse felgene, selv om jeg har veldig lyst da jeg syntest de er kjempetøffe og de er kjempelette. Jeg skal sannsynligvis kjøre med E36 M3 bremser fremme, og da må jeg bruke en 12,8 mm. skive bak bremsene, noe som betyr at jeg må bruke felger med E36 innpress.

Skrevet

Så du lurte på innpå bmwccn ang taklukekasetten, legger inn svaret her også etersom det forumet er fra krigen :wink:

Kasetten sitter kitta og punktsveisa ja. Sitter også en tverrstiver i taket som vist på forrige bildet her. Gjorde samme jobben selv i fjor vinter og går helt greit med litt tolmodighet og forsiktighet. Og ja, sparer endel vekt pluss mye bedre plass oppunder taket spes. ved banekjøring med hjelm og ved evnt. mont av bur. Støpte en luke selv i glassfiber, men ble ikke helt fornøyd med resultatet. Kjøpt din ferdig eller? Isåfall hvor, pris osv?

NA

Skrevet

her må jeg følge med.. var egentlig slike breddere han kompisen min først ville ha på den e30`vi lager.. men valget falt på m3 glassfiber-bredding. :)

Skrevet
Detta ser bra ut!

Er det 3 eller 4mm plastruter?

Takk! :)

Det er 3 mm. Blir det slikt på deres også? Mener Kenneth snakket noe om det.

Støpte en luke selv i glassfiber, men ble ikke helt fornøyd med resultatet. Kjøpt din ferdig eller? Isåfall hvor, pris osv?

Jeg har kjøpt platen (og skjermer, panser og bagasjelokk) hos Adolfsson i Sverige. www.acm-ab.se

Den koster kr. 750,- SEK + frakt. Er veldig fornøyd med produktene fra Adolfsson.

Monterte du tverrstaget i taket? Får man kjøpt det nytt hos BMW?

Skrevet
Detta ser bra ut!

Er det 3 eller 4mm plastruter?

Takk! :)

Det er 3 mm. Blir det slikt på deres også? Mener Kenneth snakket noe om det.

Vi hadde egentlig tenkt å gå for 4mm siden de orginale rutene er 4mm... Har for meg at feks bakruta vil passe bedre i pakningen da :-k

Men nå er jo 3mm 25% lettere enn 4mm igjen da... Hmmmm

Hadde tenkt å bestille plate imorra, gutta demonterte rutene idag.

Skrevet

Fikk gjort noe småtteri i dag også. Måtte først se hvordan det blir med skjermbreddere bak også. :)

E30330iSkjermbredderunderstell001.jpg

E30330iSkjermbredderunderstell002.jpg

E30330iSkjermbredderunderstell003.jpg

Fikk løftet opp bilen på bukker og demontert forstillingen framme. Mitt gamle gulvteppe fungerer nå som liggeunderlag i garasjen. :lol:

E30330iSkjermbredderunderstell020.jpg

Demonterte også listene rundt sidevinduet, men var alene i garasjen, så fikk ikke tatt ut vinduet da man bør være 2 stk. når man gjør det.

E30330iSkjermbredderunderstell021.jpg

Med ca. -10 kalde ute og ingen oppvarming, så ble det tidlig kveld i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...