Gå til innhold

Felger og senking på e39 Touring..


Joatle
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjører med 8,5 og 9,5x19" på min med 235/35-19 og 265/30-19. Har 35mm senkefjærer forran. Bak har jeg nivåregulering og valgt å beholde høyden som er der. Synes det ble en grei kombinasjon når bilen skal brukes i det daglige. Utseendemessig skulle den vært lavere både forran og bak:)

Kikket på linken om bilen din og det så jo veldig greit ut må jeg si :)

Likte felgene, samme jeg har på ix'n min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for 19", og litt mer senk foran enn bak.

Hvor mye senk, er jo egentlig avhengig av hvor opptatt du er av utseendet, kontra komfort/kjørbarhet, og hvilken standard det er på veiene du kjører på i det daglige.

Men ville nok ha senka minimum 40 foran, i forhold til orginalhøyde. :wink:

Mer senk foran enn bak er et must :)

Kjører for det meste på fine veier uten for mye skader, bortsett fra når jeg skal opp til mor mi, der er det grusvei men det er jo bare å kjøre fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problem å senke e39 mye uten at den blir ubrukelig. Sikkelig justerbart senkesett med 19" hjul er og blir det optimale. Har en mistanke om at 20" kan bli vel mye!

mtkrr9qavhanknrwbqdy.jpg

Pene hjul du har :D

Enig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgens design har mye å si. Enkelte felger virker større enn de er, mens andre virker mindre. For eksempel CSL felger og E60 M5-felger har eiker som går helt ut til dekket, og virker da større enn de er. Mens f.eks. Rondell 58 og andre kantfelger virker litt mindre. Optisk bedrag :)

Selv har jeg 18" og synes det er passelig. Må ikke senke mer med 18" enn 19". Totalomkretsen på hjulet er jo den samme. Er selvsagt smak og behag, men jeg liker ikke når dekket (eller til og med felgen) forsvinner bak hjulbuen. Da er bilen for lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...