Gå til innhold

Koed.no vs koed.dk


ropa
 Share

Anbefalte innlegg

Prisene på koed.dk skal være med dansk mva. som er lik norsk, så det skal ikke utgjøre no forskjell. Mener noen fra koed har svar på det her inne før, og hvis jeg husker riktig så skulle det være samme priser.

Kan det være at du og koed ikke har regna om prisene med samme valuttakurs? Eller er det større forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener på det er toll fra danmark ja, ekspedisjonsgebyr på 100,- NOK osv. Kjøp via koed.no du, så er alt inkludert og du trenger ikke tenke på noe utenom den prisen som blir oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, for vel bestille via norge da. Men dette for jeg opp når jeg sjekker prisene

12-13-1-703-228 Coil (BOSCH) 625DKK=667,5625NOK Koed Dannmark

12-13-1-703-228 Coil (BOSCH) 700NOK Koed Norge

Er en diffranse på 32,4375kr per Coil og jeg må ha 6 nye, dvs da hadde jeg spart 32,4375krx6= 194,625kr

Men om det kommer toll og avgifter enda,så er det jo ingenting å spare heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke toll på bildeler, men det er mva. Er mange som blander disse ordene.

Hvis du velger å handle fra .dk betaler du varen med dansk mva. og når den kommer til Norge må du betale norsk mva. og et fortollingsgebyr på drøyt 100kr. Deretter kan du sende papirer til koed på at varen er ute av Danmark så får du igjen dansk mva. Det er også mulig at du kan få de til å droppe den danske mva. før du betaler i det hele tatt, men siden de har norsk butikk også så tviler jeg på at de er så behjelpelige.

Så du kan kanskje spare en hundrelapp eller to, men det er såppas mye merjobb at det nok ikke er verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men husk bestiller du fra koed må du fort regne med 3 til 8 ukers leveringstid.

Jeg synes det er unødvendig å si at det tar 3-8 uke, for det gjør det stort sett aldri.

Det forekommer bare på spesielle deler.

Min erfaring er heller rundt 5-10 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestillte en fremskjerm og baklykter til en E38 på mandag kveld og hadde det på torsdag ettermiddag.

det var en pakke som brukte 3 dager fra danmark. så lang tid er å ta i syns jeg.

her er pakken jeg fikk på 3 dager. og den er meget stor ;)

1obq0jufbgzb5peej2z9.jpg

oms8u3oaxx5rxb61g01q.jpg

ji7sjkfwfyij7iqppias.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...