Gå til innhold

Gåen Revers på Automat-girkasse. Må Kassa byttes?


NSR
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen verdens ting som sjer når du setter den i revers, eller går den ikke fram i revers? Kjenner til en som ikke fikk bilen sin i revers nemlig, der var det bare noen kronestykker som hadde kjilt seg forran girspaken, greit å sjekke først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 97mod 523ia E39, hvor revers på girkassa ikke fungerer. Er kassa trolig søppel, eller er det mulig å bytte noen deler og få reversen til å fungere igjen uten at det blir veldig dyrt? :)

Hvis du har GM kasse så kan du være heldig å skifte en trykkregulator så er det iorden. Såvidt jeg har forstått så gjelder dette 5L40E (A5S360R) kassen. Har du Getrag (ZF) er det vel verre.

Denne trykkregulatoren har delenummer 24327532013. Ser den koster ca 600,- hos GS. Du må også ha filter og pakning til bunnpanna.

Dette er bare ting jeg har lest så jeg har ikke prøvd dette selv. Jeg har lest alt på denne siden.Der står alt du trenger å vite med bilder og det hele. Lykke til!

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=706809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter litt sjekk på GS og Realoem ser det ut som det sitter ZF 5HP18 på bilen din... skifte av revers tønna er ikke SÅ ille om du har tunga rett i munn og noen dager til overs, hvis du ikke er keen på å sette den på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...