Gå til innhold

Finner ikke ISO overgang


Anbefalte innlegg

Hei! Nå har har jeg søkt på forumet i flere timer uten resultat #-o

Jeg har tatt ut den orginale hovedenheten i min e39 (16:9 med navi, og forsterker baki) Skal sette inn en Pioneer AVH3200BT 2DIN..

Probleme er at jeg finner f*** ikke riktig ISO overgang fra bilen til spilleren. :(

Er det slik at det faktisk ikke finnes? Bilradio"spesialisten" sa at jeg måtte klippe å tjone litt for å få det til.

Håper noen her kan hjelpe meg! :D

Legger ut et bilde av orginal ledning så det ikke er tvil om hva jeg snakker om :wink:

5a5qe5zv5vqkocls7wma.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du har litt jobb foran deg. Finnes ikke ISO overgang til de pluggene der. PLuggen som det finnes overgang til ligger i bagasjerommet ditt. Der ligger radio- og forsterkerdel. Så enten må du klippe de to pluggene du har på bildet, eller så må du strekke opp alle kablene fra bagasjerommet og frem til spilleren.

Har aldri modifisert de to pluggene slik at uoriginal spiller funker. Har kun strukket opp kabler fra bagasjen.

Du kan jo høre med audio-art her på forumet. Han har helt sikkert gjort dette med disse to pluggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du har litt jobb foran deg. Finnes ikke ISO overgang til de pluggene der. PLuggen som det finnes overgang til ligger i bagasjerommet ditt. Der ligger radio- og forsterkerdel. Så enten må du klippe de to pluggene du har på bildet, eller så må du strekke opp alle kablene fra bagasjerommet og frem til spilleren.

Har aldri modifisert de to pluggene slik at uoriginal spiller funker. Har kun strukket opp kabler fra bagasjen.

Du kan jo høre med audio-art her på forumet. Han har helt sikkert gjort dette med disse to pluggene.

Farsken å ja!! Men men... Jeg SKAL bytte spiller, så da får det vel bare være en jobb da. :lol:

Skal høre med audio-art :) Takk uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tenker etter så er det egentlig ikke sååå enorm jobb med å bytte. Hvis du går for en ettermarkeds forsterker vel å merke. Da er det bare å strekke opp konstant, tenning og jording til spilleren, og så er det strøm fra batteri og signal/remote fra spiller til forsterker. Høyttalerkabler må man jo strekke uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en såkalt "strømtjuv" å kobla meg innpå vifta. Der var det konstant strøm.. tok jording ifra det røre som er bakom spilleren, å fant en ledning med styrestrøm fra tenninga. Tok meg 10 min å koble ny spiller.

Nå gjenstår det å finne ledningene til hver enkelt høytaler fra orginalforsterkeren, så jeg slipper å legge opp nytt fra alle høytalerne :)

Noen som har gjort det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er orginalt i bilen jeg :)

Har revet ut forsterker, absolutt alt av høytalere å bytta ut det med Pioneer i både høytalere, tweetere, spiller, forsterkere,delefilter og subber.

Men har forstått det slik at ledningene fra tweeter`ne også går bak til forsterkeren, så må vel sette delefiltra baki da sikkert. Så må "bare" som sakt finne de rette ledningene til rette høytalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvordan du har kopla høyttalerne i dørene. Du kunne jo bare brukt et bare ladninger og inn i filteret som du setter i døra.

Hvordan var det med originaldiskanten? Gikk ledningene ned til mellomtonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke gjort noen ting med de orginale høytalerledningene, siden de alle sammen går bak til org.forsterkeren.

Tenkte å bruke de ledningene å koble inn på den nye forsterkern. I dørene går ledningene fra mellomtonen til ei printplate, så fra printplata til diskanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...