kje Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 Jau, jeg har lest gjennom flere innlegg med "samme" emne. Her trengs proffesjonell hjelp Når motoren er i gang er det en høyfrekvent piping i høyttalerene som følger turtallet. Dette selv om displayet ikke er satt inn i cd-spilleren. Det virker som det er en eller begge høyttalerene på høyre side som lager ulyden. Derfor forsøkte jeg å kople fra disse ut fra forsterkeren uten hell, det hjalp heller ikke å kople fra alle høyttalerene (foruten SUB) ut fra forsterkerene Kunne tenke mæ det var bensinpumpa eller noe som virket inn siden denne sitter på høyre side bak, men kan denne virke inn på høyttalerledningen? Trodde det var signalkabelen som var utsatt for støy...? Frontsett: Polk Audio 5,25" komponentsett m/delefilter tilkoplet 1000W Magnat The Rock Hattehylle: Polk Audio 6,5" komponentsett m/delefilter tilkoplet 1000W Magnat The Rock Subs: 2x Kicker Comp 12" tilkoplet 1200W MDS Laget et rask skisse (mangler kondensatorene) av oppkoplingen og la med noen reelle bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 Prøv å flytte delefilteret ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 12, 2010 Forfatter Share Skrevet April 12, 2010 Høres fornuftig ut=) Det ligger idag i bagasjerommet helt ute til siden. Skal gi det et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 Ja flytt filteret. Jeg monterte anlegg i en Suzuki en gang. Da kom det dynamostøy fra høyttaleren uten at den var fysisk koplet til forsterker. Forsterkeren var ikke en gang montert inn i bilen. Filteret ligger sikkert nær en modul eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 Og så ville jeg snudd den MDS forsterkeren før den koker over Sånn den henger vil jo varmen gå inn i forsterkeren og ikke ut. Enten monter den på en plate i bunnen av brønnen eller heng den oppunder plata med noen cm. klaring for lufting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 15, 2010 Forfatter Share Skrevet April 15, 2010 Tusen takk for kjappe og korrekte svar Nautiluz og Stig3=) Flyttet tre av filterene 10cm ca, bort fra strømkablene, og ingen mer dynamostøy! Konge!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw525power Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 Hei. jeg har et spm, hvor i F ligger orginalt delefilter i bmw 520-525? både fram og bak om du har noen anelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet September 5, 2011 Forfatter Share Skrevet September 5, 2011 Finnes ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw525power Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 altså det du sier at det ikke er noen form for delefilter ?. for på bilradiospesialisten sa de at det kunne ligge bak i bilen men finner ikke, måtte forhøre meg på forum hær før jeg begynner og demontere bil og lete forså å ikke finne noe mn da vil jeg tro at det bare er og legge opp til det nye da:)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet September 5, 2011 Forfatter Share Skrevet September 5, 2011 Det er vel montert en kondensator på diskanthøyttaleren. Den fungerer som et billig delefilter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw525power Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 ligger i hatthylla og bak spillern den da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet September 5, 2011 Forfatter Share Skrevet September 5, 2011 Sitter fast i diskanten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw525power Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 okei, tusentakk da blir det montering i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Men hvis du har et større originalt soundsystem så ligger vel delefilterne i den originale forsterkeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Det er hvis det er aktiv deling. Ved passiv deling så er det loddet på kondensator direkte på høyttalerelementet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå