Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jau, jeg har lest gjennom flere innlegg med "samme" emne. Her trengs proffesjonell hjelp :lol:

Når motoren er i gang er det en høyfrekvent piping i høyttalerene som følger turtallet. Dette selv om displayet ikke er satt inn i cd-spilleren. Det virker som det er en eller begge høyttalerene på høyre side som lager ulyden. Derfor forsøkte jeg å kople fra disse ut fra forsterkeren uten hell, det hjalp heller ikke å kople fra alle høyttalerene (foruten SUB) ut fra forsterkerene :shock:

Kunne tenke mæ det var bensinpumpa eller noe som virket inn siden denne sitter på høyre side bak, men kan denne virke inn på høyttalerledningen? Trodde det var signalkabelen som var utsatt for støy...?

Frontsett: Polk Audio 5,25" komponentsett m/delefilter tilkoplet 1000W Magnat The Rock

Hattehylle: Polk Audio 6,5" komponentsett m/delefilter tilkoplet 1000W Magnat The Rock

Subs: 2x Kicker Comp 12" tilkoplet 1200W MDS

Laget et rask skisse (mangler kondensatorene) av oppkoplingen og la med noen reelle bilder:

4dpl6wg0p67xy6nc2mnr.png

68b3uc2usrg5k98k1e08.jpg

zea2zclwpcoq7edip2lz.jpg

o5ir9d1dr5nmidaq7xad.jpg

Posted

Høres fornuftig ut=) Det ligger idag i bagasjerommet helt ute til siden. Skal gi det et forsøk.

Posted

Ja flytt filteret. Jeg monterte anlegg i en Suzuki en gang. Da kom det dynamostøy fra høyttaleren uten at den var fysisk koplet til forsterker. Forsterkeren var ikke en gang montert inn i bilen.

Filteret ligger sikkert nær en modul eller noe.

Posted

Og så ville jeg snudd den MDS forsterkeren før den koker over ;) Sånn den henger vil jo varmen gå inn i forsterkeren og ikke ut. Enten monter den på en plate i bunnen av brønnen eller heng den oppunder plata med noen cm. klaring for lufting.

Posted

Tusen takk for kjappe og korrekte svar Nautiluz og Stig3=) Flyttet tre av filterene 10cm ca, bort fra strømkablene, og ingen mer dynamostøy! Konge!!

• 1 year later...
Posted

altså det du sier at det ikke er noen form for delefilter ?. for på bilradiospesialisten sa de at det kunne ligge bak i bilen men finner ikke, måtte forhøre meg på forum hær før jeg begynner og demontere bil og lete forså å ikke finne noe :) mn da vil jeg tro at det bare er og legge opp til det nye da:)?

Posted

Det er vel montert en kondensator på diskanthøyttaleren. Den fungerer som et billig delefilter...

Posted

Men hvis du har et større originalt soundsystem så ligger vel delefilterne i den originale forsterkeren?