Gå til innhold

Innredning av garasje.


aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Dette handler jo om man velger å studere eller å gå rett ut i arbeidslivet etter VGS. Banken har jo penger til de med fast jobb og grei inntekt.

Studerer man å bor på hybel, får man ofte igjen for det senere i livet også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg snart er 30, så får jeg kanskje lov å ha egen garasje da :-k

Er nettopp ferdig med garasjen selv, gjorde det slik ...

Støpen min var noe ujevn ,og jeg fant ut av at det ble like dyrt å flytsparkle med ordentlig masse og ha på epoxy som å legge fliser... Kjøpte på megaflis til 150,- m2 og det kom på ca. 10.000 med lim og fug for 50m2... Valgte grå frostsikre og gjennomfarga fliser og mørk fuge, det er helt knall. Bare å hive på såpevann og svabre ut driten. Jekker og opp bilen stadig vekk, og har ikke sprekt noen fliser for meg, men er viktig å få lim under hele flisa....

Isolerte vegger og tak med iso fra bygg/kontorer som blir revet (hør med snekker-kamerat :kose: )

Fikk tak i store hvit-folierte sponplater som jeg bare skrudde rett på tak og vegger.

Hadde kanskje vurdert å montere taklampene oppe i hjørne på sidene for å få mer lys langs siden når du skrur... Og husk lysrør med Cool white farge, det gjør mye..

Har nå montert ett hvitt kjøkken som jeg fikk av en kamerat som er kjøkkenmontør, Mange komplette, få år gamle kjøkken som går på dynga....

9agjrjclapxw10hq9spr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt dere liker garasjen, tilbringer mye tid der om dagen, hadde huset/hagen blitt påkostet det det samme i tid og kr hadde jeg hatt fin hage:)

kom på en viktig ting, jeg har 6 dobble lys armatur i taket og et armatur på skrå på hver side som nevnt og det er fremdeles for mørkt, om du jobber en del nede på bilen feks ville jag ha montert lys armatur helt nede ved gulvet på skrå slik som i lakkbokser etc. disse selges rimeligst på OBS og Jula bla. (200kr stk) Sørg for å ha egne brytere på disse så du ikke blir blendet osv.

Får støtte Fredrik 90 litt; Her på landet er det helt normalt å eie hus og i en del tilfeller bygge sitt første hus i veldig ung alder, det er fullt mulig å eie hus, ha passelig dyr bil om man har tjent penger ifra ung alder, penger på bsu og har en stabil inntekt. Men det sier seg jo selv av at det går på bekostning av andre ting :wink:

///Thomas, Jeg VIL ha bilen&garasjen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle tippe: Han brukte ikke konfirmasjonspengene på pc ...

Men ja, det er veldig beundringsverdig å ha sånt allerede i din alder dirtyDicky, fordel at boligprisene ikke er så himla høye i Mandal slik som de er i Kristiansand (argh).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik kan du utføre oljeskift osv. Røret kan føres slik at du kan velge om væsken/oljen skal gå i en bøtte for oppsamling eller direkte i kloakken. I tillegg ville jeg hatt en vask med varmt/kaldt vann tilgjengelig og uttak for hageslange dersom planen er å vaske bilen utenfor garasjen.

Man lar absolutt ikke olje renne ut i kloakken... Miljøsvin!! :roll:

Skal man ha vann/vask i garasjen, så må man søke om det. Det er vel visse regler for dette.

Jeg skrev at du kan VELGE om oljen/væsken skal gå i kloakken eller i en bøtte. Kjører du inn en bil som har mye snø på seg (blir ofte mye vann dersom bilen får snø på hjulbuene hver gang du er ute å kjører og de faller av inni den oppvarmede garasjen) Da er det greit å ha muligheten til at det vannet ikke blir samlet opp i restolje dunken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden skal følges med på. Garasjebygging er i anmarsj her også!

Hadde vært gøy om flere kunne legge ut bilder av garasjene sine. Og med hvilke morsomme løsninger man har. Tenker litt på hvordan dere gjør det med verktøy, skuffer skap. Hvilket lys bruker dere og hvor? Min drøm er å ha en garsje proppfull av tekniske finesser :) Håper noen er vil dele sine :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hvertfall bilde av min arbeids-benk før jeg fikk opp verktøy og fullt av rot :roll:

Helt topp med kjøkkeninnredning, og jula har skjøteledning og luftslange på "automatisk" trommel, det er ett must!!!! Har planer om å sette kompressor på loftet og ned med rør til lufta...

yeokfyfpllqj8bfrhj4k.jpg

Snekra sammen ei loftstrapp av 2x8, og lakka den slik at den ikke trekker til seg drit, funka veldig bra det..

guuhzrngdui3o4u5tvtr.jpg

Men husk hvis dere skal bygge garasje, ISOLEEEEER!!

Har ei byggtørke på 10kw, og kan fyre den 10 min. så er det 20 grader.... nok ett MUST!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90? Regner med du er født i 90, altså er du 20, eller blir det. Hvordan i alle dager har du klart å få eget hus med med garasje allerede nå?:P Ser det med prioriteringer, men det er da ikke mulig for vanlige folk:P

Skjønner ikke hvorfor det blir så stort nummer ut av dette! Både jeg og fruen jobber, vi har som andre folk lån i banken! Jeg har vært så utrolig heldig å arve littegrann da min mormor døde for noen år siden og dette har jeg sett på som en startkapital til hus og hjem så det er også noe av årsaken! Kunne like godt kjøpe et hus med plass til barn(noe som kommer ettervert) og som vi kan bo i til de blir voksne med en gang! Flere av kompisene mine lever ungkarslivet i trange hybler, det passer ikke meg!

Det jeg synst er skummelt her må være at du er 19-20 år gammel og kaller dama di for fruen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...