Gå til innhold

Innredning av garasje.


aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å prøve, men jeg får ikke gjort noe mer enn å bare prøve, og det som kanskje fungerer i fem minutt en sen kveld fungerer kanskje ikke så bra i lengden. :)

 

Skal jeg benytte garasjen til to biler på denne måten må jeg ha ny og bredere port, noe som er greit nok, men kjedelig å spandere på ny port uten at det egentlig var noe poeng i det. :)

 

Litt irriterende hele greiene, garasjen er jo egentlig stor nok i areal (45kvm), men målene gjør at det egentlig bare er (veldig god) plass til en bil.

 

Kunne naturligvis tenkt meg en større garasje, men det blir litt småteit å rive en helt grei garasje også. I tillegg er det ikke så veldig mye mer å gå på med tanke på avstand til tomtegrense og hus. Og begynner man der, må man til med brannkrav grunnet størrelse og blablablablabla. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...testet begge bilene i garasjen i dag.

 

Det gikk forsåvidt greit, men litt trangt ble det jo. Hvorvidt dette kan bli en "endelig" løsning eller ikke har jeg ikke bestemt meg for enda, men det skjer uansett ikke noe før jeg får en plass til å ha alt søppelet som ikke har noe i en garasje å gjøre (sykler, plenklipper, leker, hageting etc.).

 

IMG_4893_zps6b22eaf3.jpg

 

IMG_4906_zps72cb3212.jpg

 

Ellers har jeg såvidt begynt med "oppussing" av garasjen. :)

 

IMG_4924_zps014884d3.jpg

 

...og et av det lille kjøleskapet mitt.

 

IMG_4663_zps505b3899.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med en garasje på en størrelse 6,1m bred og 7,6m i dybde? 

Skal få inn 2stk biler på siden av en annen, og arbeids benk + skap i enden.

 

Hva er minimum hva man bør ha av bredde i en garasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med en garasje på en størrelse 6,1m bred og 7,6m i dybde? 

Skal få inn 2stk biler på siden av en annen, og arbeids benk + skap i enden.

 

Hva er minimum hva man bør ha av bredde i en garasje?

Min garasje er 6m brei og 7,5m dyp. Får fint plass til 2 biler i bredden. Er masse plass bak bilene til arbeidsbenk osv.

Hadde jeg valgs å burden den vært 0.5 m breiere, men hadde ikke plass til det desverre.

 

post-38523-0-66112200-1415438790_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dere som har varmepumpe i garasjen,har dere noen anbefalinger til varmepumpe? 

Har brukt gasskanon et par års tid nå,men vil ha mere jevn varme i garasjen.

 

Garasjen er på 70 kvm og er isolert.  Har dog ganske stor takhøyde,5,5meter i halvparten.

 

Vil feks denne pumpa greie å holde 15 grader ved en kald vinter?   http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/innendorsklima/oppvarming/varmepumper-luft-luft/luft-luftvarmepumpe-417048/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å isolere en garasje hvor 2 bruksbiler står hver natt?

 

Tenker ikke ha noen ekstra oppvarming. (med unntak av når det er noe jeg skal fikse.) Vil det da holde over 0 grader hele året?

 

Må jeg da ha vindsperre - isolasjon - plast(?) - plater/panel? Eller kan man droppe plast?

 

Hva med taket? Taket nå er jo platene på gulvet i 2.etasje. Er det da kun isolasjon og takplater som trengs?

 

(Eller bør jeg rett og slett droppe det?)

 

La ut 3 rør til strøm osv i helga.

 

Henter 10 lysarmatur på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange meninger når det kommer til det å ha plast. Jeg har prøvd å lest meg endel opp på dette, og det finnes endel argumenter både for og imot, men så lenge garasjen ikke er konstant oppvarmet anbefales det ofte å droppe plasten. Jeg har enda ikke kommet i gang med å plate ytterveggene, men jeg kommer til å droppe plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi nok lest de samme stedene :)

 

Blir jo bilene som varmer opp her. I tillegg har jeg åpen trapp opp til 2.etasje, som ikke kommer til å bli isolert med det første. kanskje all varme forsvinner opp der uansett, og temperaturen nede blir lik som nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok få et betydelig varmetap opp, men du vil nok likevel klare å varme opp garasjen greit.

 

Om du har en vanlige hjemmelaget garasjetrapp kan du jo vurdere å lage en isolert hengslet luke e.l. til å legge over trappehullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...