Gå til innhold

Erfariner med dekk fra Sunny


EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

Nankang har jeg kjørt på i to uker og det kommer aldri til å skje igjen. Makan til støy har jeg aldri opplevd fra et dekk. Det ser ut til at jeg havner på Hankook Ventus denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Grunnet trangt budsjett for tiden og helt toalt utslitte bakdekk på innsiden, så har jeg nå bestilt 2 stk Sunny SN3970 i 265/35-18 til 700 (!) kr stk. Håper ikke jeg dør :lol:

Personlig mener jeg man ikke skal spare utover sikkerheten, men i mitt tilfelle hadde jeg intet valg denne gangen.

Gleder meg faktisk til å teste disse dekka for å se om de er så dårlige som folk skal ha det til. Går inn med et helt nøytralt sinn og har verken dårlige eller gode forventninger.

Gir tilbakemelding her når jeg har fått kjørt litt med de.

Er de veldig ille, så får jeg heller vrenge av og sette på noen mer kjente dekk når budsjettet åpner for det etter at alt feriejuggelet er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Folk skriver mye rart her ang Sunny dekka.

Jeg har det på en Audi A6 2009modell, og er faktisk ganske fornøyd med dem, hadde jeg hatt litt mere penger hadde jeg selvfølgelig kjøpt noe bedre.. Men som de fleste her sier, du får det du betaler for.

Synes egentlig sunny dekka er så billige at de nesten er gratis tillegg så er det ikke så dårlige.. Funker fint med vannplanning og på våt føre.. har brukt dem i ca 1månde og jeg lever enda :P..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å se hvordan de oppfører seg på veien :)

Er 90% småkjøring for min del. En god del 50-soner, bykjøring og av og til opp i 70-90, så jeg tror jeg kommer til å overleve.

Ser mange skriver mye rart, men mange går inn med et negativt sinn og jeg har på følelsen av at mange av de internasjonale tilbakemeldingene kommer fra folk som ikke en gang har forsøk dekka og gitt de en sjanse. Når man rangerer dekket på laveste rank på alle punkt, da er man ikke mye til analytisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vurdere etter hvordan man bruker bilen, og ha dette i bakhodet på f.eks. vått føre.

Ene bilen min bruker jeg bare til lokal/småkjøring i lave hastigheter, og den har noen ræva helårsdekk merket "Nord-Amerika" - de er faktisk livsfarlige på vått - men jeg kjører alltid deretter.

Men til biler som jeg kjører gris med, eller i utlandet - da kjøper jeg alltid Continental.

Har man dårlig råd ville jeg heller gått ned i dimensjon/høyere profil og kjørt "kvalitets-dekk", enn å frese rundt med billig-felger som veier grisemye og 20"-kinadekk. Men det er vel ofte slik at utseende betyr mer for folk enn kjøreegenskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen nye felger som det sto nye nankang på. Dæven steike, nesten ikke feste under nedbremsing. Låser foran veldig fort. Dette er på e30 med raceklosser og wilwood calipere. når jeg hadde de på en e36 touring merket jeg ikke annet enn at de satt dårlig på vått.

Ellers har jeg kjørt med kumho ecsta KU31 på samme bil. Ikke veldig dyre dekk det heller, men en helt annen følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre litt for mange som ikke forstår hvor viktig dekkene er. Bare det er et svært stereoanlegg og svære felger så er alt greit. Ikke alltid IQen er større enn skonummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...