Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen her inne som har powerfilter på Bmw 318CI 2004 modell? :)

Er det lett og sete på? Og hva er + og - med det?

Blir det jalla med powerfilter på så nye bil?! :lol:

Posted
Det hjelper null, du ødelegger massemåleren din, som er kjempe dyr. La bilen være som den er du :)

Det hjelper litt, da bilen din får mere luft til innsuget, nei, du ødelegger ikke massemåleren din hvis du renser filteret jevnlig samt kjøper et kvalitetsfilter. En annen bonus, er forbedret pådragslyd :)

4'er BMW med sportsluftfilter høres faktisk godt ;)

Anbefaler deg K&N eller Green cotton filter. Ikke vanskelig å montere!

Posted

ja greit litt ytelse er det jo, men ikke noe i nærheten av turbo f.eks :P

og det tar jo litt tid med massemåleren før den tar kvelden, men det er ikke alle som tenker på rense filteret eller kjøpe et bra et... såå... derfor råder jeg like godt mot.. men hver sin smak da, og ja det blir bra lyd :D

Posted

Må vell monteres rett med powerblanket etc for å få effekt ?

Om man enkelt monterer det på, så kan man miste effekt pga varme fra motor osv?

Posted

Oppi motorrommet på en 318 er det uansett så god lufting at det vil knapt merkes ;)

Men ja, noe skjerming er ikke dumt. Det beste er hvis du kan få lurt inn friskluft fra en slange/rør som får inn luft f.eks fra frontfanger.

Posted

just FYI... i grillen på bmw gåre en trakt rett inn i filterhuset som tar inn kald luft... på min går denne trakta også OVER radiator, så du trekker ikke varm luft gjennom den :)

Posted
Det hjelper null, du ødelegger massemåleren din, som er kjempe dyr. La bilen være som den er du :)

Det hjelper litt, da bilen din får mere luft til innsuget, nei, du ødelegger ikke massemåleren din hvis du renser filteret jevnlig samt kjøper et kvalitetsfilter. En annen bonus, er forbedret pådragslyd :)

4'er BMW med sportsluftfilter høres faktisk godt ;)

Anbefaler deg K&N eller Green cotton filter. Ikke vanskelig å montere!

Hjelper ikke å rense ofte når impregneringsoljen suges frem til lmm noe som i en del tilfeller ødelegger lmm.

Men det finnes egne rensesprayer for lmm så viss man bruker det til å rense lmm samtidig som de gangene man renser og impregnerer luftfilteret så bør lmm tåle det :wink:

Posted
just FYI... i grillen på bmw gåre en trakt rett inn i filterhuset som tar inn kald luft... på min går denne trakta også OVER radiator, så du trekker ikke varm luft gjennom den :)

På min bil er den trakta over radiatoren, kjøling til dynamo..

Posted

Syns det blir helt forferdelig lyd med 4er, men hver sin smak.

Mer lyd får du ihvertfall :wink:

Posted

Må du gi deg lars... :o

Firer med "BFFWOOOP"-lyd er jo godt som gull det :P

Jeg har btw heller ikke hatt noen probemer med K&N filter på gamlebilen, og skal ha til "ny"bilen også.