Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er det noen som har no oversikt over priser og div BMW har vunnet?

har en svigerfar som er BESATT av Toyota, og han har jo såklart pugga alt som kan pugges som er positivt med toyota. så vær gang vi er på besøk er det jo full grillings om hvor bra Toyota er. prøver så godt jeg kan med å ta igjen, men han har liksom all fakta BANG ut av kjeften :lol:

er jo såklart bare morro. men kjenner det irriterer meg litt :P han bryr seg verken om utseende eller HK, ja sier seg jo selv når man velger Toyota men :lol:

Sikkert flere en meg som er i denne problemstillinga og har noen triks på lur :rompe:

Skrevet

hehe, morro! Egentlig er det jo nok og si BMW! men det er jo bare vi enig i kim, ikke den eldre generasjonen på din side tylighvis:P

håper noen kan hive i sammen ei remse med div snacks, så du har litt til neste diskusjon :D hehe

Skrevet

Er ikke akkurat FÅ engine of the year BMW har vunnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Internatio ... f_the_Year

47 stk.

company wins notes

BMW 47 includes BMW/PSA engine

Honda 23

Volkswagen Group 21 includes 2 from Audi

Toyota 18

Mercedes 6 includes DaimlerChrysler

Mazda 4

General Motors 3 includes Fiat-GM and Saab

Porsche 3

Ferrari 2

PSA Peugeot Citroën 2 includes BMW/PSA engine

Subaru 2

Alfa Romeo 1

Fiat 1 Fiat/GM 1.3 JTD diesel

Skrevet

Har noe av det samme på jobb, nesten hver dag må jeg forsvare enten BMW eller Audi mot en hånende Passat kjørende kollega! Heldigvis så kjører fire av de seks kollegaene mine BMW 8)

Spør han svigerfaren din om han har hørt om Toyota Prius og gasspedaler som henger seg opp, eller alle de tilbakekallingene Toyota har hatt de siste åra i forhold til BMW :wink: En av verdens beste biler hva angår feilfrihet er jo E60(Deler plass med bla Lexus RX400h men det trenger du ikke å si)

Du kan jo også be han ta en titt på denne hvor X3 har gjort det bra:

http://www.dn.no/dnBil/article1878289.ece

Her er forsåvidt noe Just-Turbodiesel også burde se:

http://e24.no/bil/article3603834.ece

For ikke å glemme denne om nye F10:

http://www.klikk.no/motor/bil/biltester ... 564187.ece

• 1 month later...
Skrevet

har hørt at dieselmotoren m57 som sitter i 530d og 330d var kåret til verdens beste dieselmotor når den kom i 1998...

tar e39 siden jeg vet mye om disse bilene:

-komfort-funskjon på vinduene (holder inne låseknappen på nøkkelen så lukker rutene seg).

-regnsensor, bakrutevisker kan programmeres slik at den starter automatisk når det er vann på frontruta og du setter bilen i revers.

-follow me home lys (flasher med fjernlysene når du har tatt nøkkelen ut av tenninga så lyser kjørelysene automatisk i 1 min, så er innkjørselen opplyst til du er kommet innenfor husdøra).

bare det jeg kom på i farta, vis meg en toyota fra slutten av 90 som har dette...

hvis du googler litt på de enkelte bilmodellene finner du fort mye... finnes mange tråder eks "ting du ikke viste om din e39" og lignende... er en grunn for at bmw koster dobbelt så mye som f.eks toyota...

Skrevet

At en E92 M3 bruker mindre bensin rundt banen enn en Prius? :P

Evt kan jo samtlige tilbakekallelser fra Toyota sin side det siste året være et rimelig greit argument å ha på lager.

Skrevet
har hørt at dieselmotoren m57 som sitter i 530d og 330d var kåret til verdens beste dieselmotor når den kom i 1998...

tar e39 siden jeg vet mye om disse bilene:

-komfort-funskjon på vinduene (holder inne låseknappen på nøkkelen så lukker rutene seg).

-regnsensor, bakrutevisker kan programmeres slik at den starter automatisk når det er vann på frontruta og du setter bilen i revers.

-follow me home lys (flasher med fjernlysene når du har tatt nøkkelen ut av tenninga så lyser kjørelysene automatisk i 1 min, så er innkjørselen opplyst til du er kommet innenfor husdøra).

bare det jeg kom på i farta, vis meg en toyota fra slutten av 90 som har dette...

hvis du googler litt på de enkelte bilmodellene finner du fort mye... finnes mange tråder eks "ting du ikke viste om din e39" og lignende... er en grunn for at bmw koster dobbelt så mye som f.eks toyota...

Videre så kan jo nevnes

-Navigasjon og TV funksjon i form av skjerm i midtkonsollen kom i først i 94 på E38

-Xenon lys i 92 og i 98 tilgjengelig på alle BMW modeller

-Antispinn kom i 86 på E32 og er standard på alle BMW modeller fra og med modellår 96! VAG fikk ikke dette som standard før i 2001.

Lista kunne vært mye lengre men en ting som er sikkert er at BMW parkerer Toyota på de fleste punkter bortsett fra ett! Kjedsomhet!

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...