Gå til innhold

DanielMK's e60 530d - SOLGT!


 Share

Anbefalte innlegg

Bilxtra her på Voss har så og si alle produktene til Meguiars. Iallefall de vanligste.

Scratch X V.2 påføres på riper, gnikkes inn med Meguiars påførings puter (knikk i rundinger, vertikalt, horisontalt, på kryss, flere ganger frem og tilbake slik at ripa "fylles" i alle retninger.) Deretter la det tørke i ca 20 sekunder (i sol: 10 sekunder) - men påfør helst i skygge.

Så pusser du av med en microfiberklut. Og vips, ripa er borte (de litt djupere forsvinner ikke helt, men blir svært lite synlige. Og med paint cleaner + polish + wax, etter Scratch X, forsvinner de)

...gjenta gjerne prosessen 2 ganger over samme ripe :)

...om du har "swirls", eller vaskeriper over hele bilen, bruk Swirl Remover'n til Meguiars og påfør hele bilen.

Trur ikkje det er lurt å bruke Scratch X på hele bilen (ganske seigt produkt, og vanskelig å ta av om det tørker for lenge) - men kun på en og en ripe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 321
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nja det er ei stund siden den var på bilpleiesenteret. Men, du har helt rett - det var ikke vits med clay. veldig lite skitt satt seg fast på clayen. Bortsett fra panser, der var det en del.

Har også fjernet maaaange riper med Meguiars ScratchX v.2 . For et utrulig produkt ...trodde ikkje mine egne øyner når ripene forsvant. Tok faktisk det meste (men har ei lite, men litt djup, på eine bakdøra som den ikkje tok) Men dæsken - dette produktet anbefaler eg på det varmeste :)

ps: har sinnsykt vondt i ryggen no :lol: . Jobbet fra 4 til 21.30 uten stopp. Hadde vert veldig mye enklere hadde den stått på bukk slik at man fekk tatt dørene og sideskjørtene osv uten å måtte bøye seg.

Bruker du maskin?

Den scratch removeren, påføres den med maskin eller for hand?

God trim det dær!

Nei har ikkje kjøpt meg maskin enda, så påførte alt for hand. Egentlig like greit det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Er pro jeg bruker med maskin.

Noen som har erfaring med 3M og hvor kjøpes det?

Har du prøvd lyktefornyeren til meguiars?

Ellers takk for tipsene!

3M er i hvert fall veldig brukervennlig. Har brukt det en del selv, sammen med roterende, og det funker veldig bra. Men om du har myk lakk, ville jeg gått over på Scholl S30/S17 med oransj pad.

Bilen din er forresten kjempefin Daniel. Ble bra med senk. Gjorde du jobben selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pro jeg bruker med maskin.

Noen som har erfaring med 3M og hvor kjøpes det?

Har du prøvd lyktefornyeren til meguiars?

Ellers takk for tipsene!

3M er i hvert fall veldig brukervennlig. Har brukt det en del selv, sammen med roterende, og det funker veldig bra. Men om du har myk lakk, ville jeg gått over på Scholl S30/S17 med oransj pad.

Bilen din er forresten kjempefin Daniel. Ble bra med senk. Gjorde du jobben selv?

Hvordan vet man om lakken er myk eller hard?

Jeg har kjøpt, grønn, gul og blå.

Grønn=rubbing

gul= polish

blå= finish (hardvoks eller?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker det fort på om den er vanskelig eller lett å korrigere(fjerne riper/swirls). På en hard lakk, må man gjerne kjøre flere pass med grov rubbing for å få bort riper, mens på en myk lakk, er det gjerne nok med gul.

Det er også viktig å se etter hologrammer etter rubbing. Dette kan fjernes med ultrafina på en hard lakk, Men kan være veldig vanskelig å fjerne ordentlig på en myk lakk.

Stikk innom detailersclub.no. Mye nyttig info der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått mtech frontfangeren + 'haman style' leppe under fangeren.

Dei skal lakkeres dei nermeste dagene, men spørsmålet er :?: :

Skal eg lakkere både fangeren og 'leppa' i blå matchende farge til bilen?

ELLER:

Skal eg lakkere kun fangeren i matchende blå farge, og lakkere leppa svart?

...om eg lakkerer leppa svart, kan eg bytte ut grillen til svart. Kanskje det blir stilig? eller... :?:

Meininger? :)

Eit bilde av fangeren og 'leppa' (begge ulakert)

nsoman5z55vkqawm37ar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspel :)

Eg er heller ikke tilhenger av svarte nyrer, egentlig... men lurer på om det hadde blitt tøft med leppa og nyra i kombo-svart.

Men må tenke litt meir... Hmmmmmm... :roll::o

Det tror jeg du gjør lurt i å tenke på til du finner ut at det blir pent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...